خبر فوری:

کد مطلب: ۵۹۲۸۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مازندران، گلستان و خراسان شمالی امسال بدون گاز می‌مانند؟

مازندران، گلستان و خراسان شمالی امسال بدون گاز می‌مانند؟

۱۰ روز از شروع دومین ماه پاییز می‌گذرد اما بسیاری از کارشناسان اوضاع گاز ایران را عادی نمی‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۱۰ روز از شروع دومین ماه پاییز می‌گذرد. بسیاری از کارشناسان اوضاع گاز ایران را عادی نمی‌دانند.

سال پیش هم بسیاری از استان‌ها، با کمبود گاز مواجه بودند. حالا این نگرانی پیش آمده که آیا ایرانیان مجبورند از بی‌برقی در تابستان، به زمستان سرد و بدون گاز کوچ کنند؟

رحمان قره‌باش، عضو هیات رییسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر روابط ایران و ترکمنستان بهبود یابد، سه استان گلستان، خراسان شمالی و مازندران می‌توانند تمام گاز خود را از ترکمنستان تامین کنند و به مشکل کمبود گاز، برنخورند.

شرکت ترکمن گاز ترکمنستان از سال ۸۶ که ۲۰ استان کشور با کمبود گاز و یخبندان مواجه شده‌بودند به ایران گاز می‌داد.

ترکمنستان بعد از آن به دلیل بدهی ایران این دادوستد را قطع کرد.

این عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان ادامه می‌دهد: ما در بحث‌های فنی و زیرساختی مساله‌ای نداریم. حدود ۵۰چ کیلومتر لوله‌گذاری کرده‌ایم اما متاسفانه، به دلیل برخی سوتقاهم‌ها این لوله‌ها بدون استفاده مانده است.

او با تاکید بر قابل حل بودن مشکلات دو کشور، بیان می‌کند: راه‌ها برای ترانزیت آماده است اما همین اختلافات منجر شده تبادل انرژی به در بسته بخورد.

قره‌باش، اضافه می‌کند: حل مشکلات دو کشور نیازمند عزم جدی هر دو طرف است.

رحیم قره‌باش، یادآوری می‌کند: با حل مشکلات و سوآپ گاز، سه استان گلستان، مازندران و خراسان شمالی می‌توانند زمستان بدون مشکلی را سر کنند.

این فعال بخش خصوصی،درباره وضعیت فعلی این سه استان خاطرنشان می‌کند: امسال هم مانند سال پیش، درباره فشار گاز در این استان‌ها نگرانی‌هایی داریم.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش «چرا ایران تنها نیم درصد از بازارهای جهانی گاز را در اختیار دارد؟» را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حامی

    خدمت بزرگ وارانی که این نظریه رو از جهت مثبت قضیه ببیند وخواننده اگر همین طور که بنده میگویم ارائه شود ببینید وقتی شخصی با مبلغ 5 میلیون تومان هم باعث این پیشه فرستنده کادو از کاری که کرده خشنود شود وهم باعث پیشه کسانی به چرخه اقتصاد ورود کنند که باعث سود آوری سهام دارن بورس وحی رشد بورس در سطوح جهانی پدیدار شدن ریشه ارز دیجیتالی و گامهایی موقراراست مسکن و خودرو برای هر خانواده ایرانی خوب مسلمن خیلیها هستند که کار شکنی میکنند واخبار غلط میرسانند وآنها همه باعث عقب ماندن ایران در فضای مهم مجازی اقتصاد میشود و مهمترین دروغگو کردن افرادی که از آب پاکتر هستند بله یاری برسانید تا یاری بشوید در خانه کس است یک حرف بس است #+♡)($)=

  • ناشناس

    تازه این اول تحریمها هست تمام پالایشگاهها و چاهها از کار می افتد و بدلیل نبود قطعه نه تنها صنایع نفت و گاز بلکه تمام زیرساختها دارن از بین می‌روند و کشور با تمام معادن و ثروتش به بدبختی بزرگی گرفتار خواهد شد