کد مطلب: ۸۰۸۴۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت جک S۵ در کارخانه و بازار/ اختلاف قیمت به ۵۳۰ میلیون تومان رسید

قیمت جک S5 در کارخانه و بازار/ اختلاف قیمت به 530 میلیون تومان رسید

خودروی جک S5 از همان ابتدای ورود به بازار ایران، به دلیل اینکه یک کراوس‌اوور خوش‌رخ بوده و از پیشرانه پرقدرتی استفاده می‌کرد، مورد استقبال خوبی قرار گرفت. این خودرو یکی از محصولات کرمان موتور جهت عرضه در سامانه یکپارچه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت تمام‌شده جک S5، کراوس اوور کرمان موتور هم‌اکنون در بازار آزاد در محدود یک میلیارد و 670 میلیون تومان است. گرچه این مونتاژکار قیمت درب کارخانه را یک میلیارد و 454 میلیون تومان اعلام کرد، اما شورای رقابت در فهرست خود قیمت s5 را 992 میلیون تومان گذاشت. حال با احتساب مالیات، عوارض، بیمه و … قیمت نهایی این خودرو حدود یک میلیارد و 140 میلیون تومان خواهد بود.

بنابراین اختلاف قیمت دستور شورای رقابت و بازار این خودرو، چیزی در حدود 530 میلیون تومان خواهد بود که اختلاف زیادی نسبت به قیمت اولیه خودروست. البته فعلاً شرکت مونتاژکار و وزارت صمت بر سر قیمت نهایی عرضه خودرو به توافق نهایی نرسیده‌اند و بعید است کرمان موتور تا زمان تعیین تکلیف نهایی قیمت‌ها در طرح‌های فروش سامانه یکپارچه مشارکت کند.

آنچه مشخص است این شرکت قیمت کراوس‌اوور خود را همان یک میلیارد و 545 میلیون تومان می‌داند، اما سازمان حمایت و شورای رقابت اعلام کرده‌اند که اگر شرکت‌های مونتاژکاران پیش از انتشار فهرست شورای رقابت هزینه‌ای از مشتریان دریافت کرده‌اند باید مابه‌التفاوت آن را عودت دهند.

قیمتی جک S5

معرفی اجمالی جک S5 جدید

خودروی جک S5 همان سال‌های ابتدای ورودش به کشور با استقبال فراوانی از سمت مردم روبه‌رو شد. چراکه همه خواسته‌های یک خانواده ایرانی را برآورده می‌کرد. یک شاسی‌بلند با ظاهری قابل قبول که به واسطه پیشرانه دو لیتری توربو، شتاب‌گیری خوبی داشت.

شرکت کرمان موتور با گذشت چند سال از عرضه نسخه اول این خودرو به فکر افزایش امکانات رفاهی و بهبود راندمان پیشرانه آن افتاد و مدل جدید را با نام جک S5 1500 به بازار عرضه کرد.

این خودرو جزو محصولات نه‌چندان جدید کرمان موتور است که با پیشرانه 1.5 لیتری TGDI (تزریق مستقیم، مصرف سوخت پایین و توان خروجی پیشرانه بالا)، توانایی تولید حداکثر 171 اسب‌بخار قدرت و 251 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

کروزکنترل، کنترل پایداری، سنسور دنده عقب، دی‌لایت، سانروف، شیشه عقب دودی، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سنسور جلو، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین دنده عقب، ایربگ‌های جانبی جلو و ورود و استارت بدون کلید از جمله آپشن‌های این خودروی پرطرفدار چینی است.

سخن آخر اینکه، اگر به دنبال یک خودرو با ظاهری جدید و جذاب می‌گردید، جک S5 جدید نمی‌تواند نیاز شمارا برآورده سازد. چراکه طراحی اولیه این خودرو به چندین سال قبل باز می‌گردد. اما این نکته را باید در نظر داشت که جک S5 چندین سال است در بازار حضور داشته و خودروی نسبتا محبوبی به شمار می‌آید. به همین دلیل از بازار دست دوم نسبتا خوبی برخوردار است.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    ضعف دولت ها در مقابل خودرو سازان .قیمت خودرو تحت تاثیر مافیای این صنعت قرار گرفته وبه نظر من باید واردات خودرو آزاد بشه و قیمت ها نیز به قیمت کشور های همجوار بشه آنوقت خواهیم دید که مردم حتی برای خرید خودروهای مونتاژی کرمان موتور وسایر خودروسازان آماده نیستن به یک سوم قیمت هم خودرو اینها رو بخرم .واین بزرگترین ظلم به ملت ایران هست .وانوقت خودرو سازها برای فروش تولیداتشون التماس خواهند کرد .

  • علی

    مردم چین جک اس ۵را تو کشورشون به قیمت ۱۲۰۰۰دلار نخریدن ولی تو ایران ۳۶۰۰۰دلار کارخونه قیمت داده دقیقا سه برابر قیمت کشور چین .مشکل تو شعور مردم ایران هست یا بسته بودن درب واردات خودرو .به نظر شما کدام یکی هست ؟

  • علی

    ضعف دولت ها در مقابل خودرو سازان .قیمت خودرو تحت تاثیر مافیای این صنعت قرار گرفته وبه نظر من باید واردات خودرو آزاد بشه و قیمت ها نیز به قیمت کشور های همجوار بشه آنوقت خواهیم دید که مردم حتی برای خرید خودروهای مونتاژی کرمان موتور وسایر خودروسازان آماده نیستن به یک سوم قیمت هم خودرو اینها رو بخرن .واین بزرگترین ظلم به ملت ایران هست .وانوقت خودرو سازها برای فروش تولیداتشون التماس خواهند کرد .

  • ایران زیبا

    بفروشید از کالاهای فیک چینی قوم یاجوج ماجوج به مردم بیچاره.روزای خوبی در پیشه آفرین.تا مافیای فاسد کل ایران رو گرفته و خون ملتو مث زالو می‌خورند هر روز بدتر از دیروزه تا زوال کامل.اون روزا نزدیکن ادامه بدید عالیه