کد مطلب: ۸۰۳۲۷۵

ورود اتوبوس‌های سه کابین به تهران

ورود اتوبوس‌های سه کابین به تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از بازسازی ۲۱۰ واگن مترو خبر داد و اعلام کرد امسال قرار است درباره ورود اتوبوس‌های سه‌کابین به سیستم حمل و نقل عمومی تصمیم‌گیری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بالغ بر ۲‌ هزار و ۷۰۰‌ میلیارد تومان در بودجه امسال برای اورهال ناوگان مترو پیش‌بینی شده است و قصد داریم با این اعتبار تمام این ناوگان را به بهره‌وری برسانیم.

جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص وضعیت کنونی مترو اظهار کرد: امسال تلاش می‌کنیم بخش شمالی خط ۶ مانند بخش میانی آن به شهروندان تقدیم شود. به این صورت که ۵۰ کیلومتر بخش شمالی خط ۶ تا محدوده شهران افتتاح خواهد شد.

بهرامی درباره کمبود واگن در متروی پایتخت گفت: بالغ بر ۲‌هزارو ۷۰۰‌میلیارد تومان در بودجه برای اورهال ناوگان مترو پیش‌بینی شده است و قصد داریم با این اعتبار تمام قسمت غیرفعال را با اورهال به بهره‌وری برسانیم.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: امسال با اعتبار خوبی که برای این کار دیده شده است، حداقل ۲۱۰ دستگاه واگن اورهال می‌شود.

وی تاکید کرد: در تهران هزار ‌و ۵۰۰ واگن مترو نیاز است که از این تعداد قرارداد هزارو ۲۰۰ تای آن بسته شده است.
وی یادآور شد: تعهد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو که پیش‌پرداختش انجام شده است، امسال فعال و ساخت بدنه‌ها آغاز می‌شود. یک قرارداد هم قرارداد قطار ملی است که امسال فعال می‌شود، اما در سال پیش‌رو از این قراردادها به واگن جدیدی نخواهیم رسید بلکه در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ قطارهای جدید به شبکه اضافه خواهد شد.فقط اورهال واگن‌ها در سال پیش رو به نتیجه می‌رسد.

بهرامی در پایان پیرامون اقدامات جدید سال جاری در حوزه حمل‌ونقل گفت: چند کار تحولی جدید مانند ورود اتوبوس‌های سه کابین به شهر تهران در شرف اقدام است که امیدوار هستیم در سال پیش‌رو اضافه شود و چهره جدیدی به برخی از خطوط منتخب اتوبوسرانی ببخشد. همچنین برقی‌سازی در شهر با جدیت هر چه تمام پیگیری خواهد شد. به این شکل که ۶۰۰‌میلیاردتومان اعتبار برای برقی‌سازی دیده شده است. در برنامه چهارم توسعه ۳۰۰ هزار دستگاه موتور را برای برقی‌سازی هدف‌گذاری کرده‌ایم و امیدواریم امسال تا طرح بیاید، جا بیفتد و مسائل و مشکلاتش حل شود، حداقل ۳۰ تا ۵۰ هزار دستگاه به بهره‌وری برسد.

منبع: شهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.