خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۸۳۷۱

قیمت جدید سورن پلاس اعلام شد/ تفاوت قیمت ۳۷۹ میلیونی از کارخانه تا بازار

قیمت جدید سورن پلاس اعلام شد/ تفاوت قیمت 379 میلیونی از کارخانه تا بازار

سورن پلاس یکی از خودروهای محبوب بازار ایران شناخته می‌شود که مشمول مجوز افزایش قیمت اخیر شورای رقابت نشد. با این حال روند صعودی قیمت این محصول ایران خودرو در بازار همچنان حفظ شده و هر روز شکاف بیشتری بین نرخ کارخانه و بازار ایجاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سورن پلاس امروز نیز در بازار آزاد روند صعودی داشت و انواع مدل‌های آن سقف جدید قیمتی را به خود دید. سورن پلاس تیپ 1 که همچنان خط تولید آن در کارخانه فعال است، توسط ایران‌خودرو 319 میلیون تومان عرضه می‌شود. مدل 1401 بدون کارکرد این تیپ امروز، 26 فروردین 1402، در بازار آزاد، 698 میلیون تومان قیمت خورد.

این تیپ همچنین به‌صورت گازسوز هم تولید می‌شود و در کارخانه 361 میلیون تومان قیمت دارد. در معاملات کف بازار نیز امروز سورن پلاس دوگانه‌سوز تا 740 میلیون تومان هم معامله شد.

بدین ترتیب فاصله قیمتی مدل‌های تک‌سوز و دوگانه‌سوز این محصول ایران خودرو به 379 میلیون تومان رسید. با توجه به هزینه پرداختی، از لحاظ سرمایه‌گذاری خرید این محصول به‌صورت تک‌سوز صرفه اقتصادی بالاتری دارد.

قیمت تیپ‌های مختلف سورن پلاس

در این میان تولید تیپ‌های دیگر سورن پلاس متوقف شده و از سوی نمایندگی‌ها عرضه نمی‌شود. اما در بازار همچنان جزو خودروهای پرتقاضا شناخته می‌شوند.

بررسی روند معاملات بازار و قیمت خودرو در روز جاری نشان می‌دهد که مدل 1401 بدون کارکرد این خودروها همچنان در بازار و نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

سورن پلاس تیپ 2، 720 میلیون تومان، تیپ 3، 755 میلیون تومان و دوگانه‌سوز تیپ 3 به‌عنوان پرچم‌دار این محصول 775 میلیون تومان قیمت خورده‌اند.

در جدول زیر قیمت تیپ‌های مختلف سورن پلاس در بازار آزاد و نمایندگی‌ها به صورت خلاصه به تصویر کشیده‌اند.

قیمت سورن پلاس 26 فروردین 1401

برای دریافت اطلاعات بیشتر صفحه خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.