کد مطلب: ۸۱۲۵۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو امروز ۱ خرداد ۱۴۰۲/ تارا اتوماتیک ۲۰ میلیون تومان ارزان شد

قیمت خودرو امروز 1 خرداد 1402/ تارا اتوماتیک ۲۰ میلیون تومان ارزان شد

قیمت خودرو که حدود سه هفته است روند ریزشی دارد، امروز نیز با کاهش همراه شد. ورود دلار به کانال ۵۰ هزار تومان یکی از عوامل اصلی ریزش نرخ خودرو در بازار به حساب می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو امروز، اول خرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. امروز نیز اغلب، قیمت‌ها ثابت یا کاهشی بود.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید 131 در روزهای گذشته تغییری تجربه نکرد و در نرخ 350 میلیون تومان ثابت ماند. همانند پراید 111 که در قیمت 360 میلیون تومان معامله شد.

قیمت پژو پارس LX TU5 ، ساخت 1401 که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز اول خرداد ماه، 12 میلیون تومان نیز کاهش قیمت نسبت به روز گذشته را تجربه کرد و نرخ 650 میلیون تومانی را به ثبت رساند.

پژو 206 تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز 5 میلیون تومان ارزان و در نرخ 570 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل 1402 آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز کاهش 20 میلیون تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در نرخ 880 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ezgif.com gif maker 1 1 scaled

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X22 PRO با 10 میلیون تومان کاهش، به یک میلیارد و 80 میلیون تومان رسید.

جک J4 ساخت 1402 نیز امروز 10 میلیون تومان ارزان شد و نرخ 920 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5 ساخت 1401 اما امروز، دوشنبه، قیمت ثابت روز گذشته را تکرار کرد و جزو معدود خودروهایی است که روند کاهشی نداشته است.

ezgif.com gif maker 1 scaled

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در هفته‌های گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرد و قیمت‌ها در اکثر این روزها روند نزولی به خود گرفته بود. یکی از علل اصلی کاهش قیمت در بازار برگزاری مرحله دوم طرخ فروش خودرو در سامانه یکپارچه بود. البته کاهش نرخ دلار و ورود آن به کانال ۵۱ هزار تومان نیز یکی از علت‌های ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد شناخته می‌شود.

برگزاری این مرحله از طرح فروش باعث شد بازار خودرو در وضعیت رکودی قرار گیرد. البته کمبود تقاضا تنها به این بازار ختم نشد و سایر بازارهای مالی نیز در همین وضعیت قرار گرفته‌اند.

از طرفی دیگر دعوای میان مونتاژکاران و شورای رقابت، باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود که امید است هرچه زودتر با تحقق توافق، این مشکلات برطرف شود.

این امر باعث می‌شود تا بازار خودروهای مونتاژی نیز در حالت بلاتکلیفی قرار گیرد. حال در بازار آزاد تنها فروشنده‌هایی پیدا می‌شوند که از ترس کاهش قیمت‌ها دست به فروش خودرو زده‌اند. اما خریداری در این میان یافت نمی‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.