خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۰۹۰۳

مشخصات فنی ریسپکت پرایم بهمن موتور/ چینی پرآپشن

مشخصات فنی ریسپکت پرایم بهمن موتور/ چینی پرآپشن

خودروی ریسپکت پرایم یکی دیگر از محصولات شرکت چری است که توسط بهمن موتور در ایران مونتاژ می‌شود. این خودرو در رنج قیمتی خود جزو پرآپشن‌های بازار به حساب می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ریسپکت پرایم بهمن موتور با نام کوین ژوآندو در بازار چین عرضه شده است. کوین از شرکت‌های زیرمجموعه چری بوده که به تولید خودروهای کم‌قیمت و پرآپشن معروف است. این خودرو در واقع روی پلتفرم چری آریزو 7 تولید شده که می‌توان گفت نسخه به‌روز شده آن به حساب می‌آید.

در این گزارش به معرفی کامل این خودرو می‌پردازیم و مشخصات آن‌را بررسی می‌کنیم.

معرفی فنی

این خودرو از یک پیشرانه توربوشارژ 1.5 لیتری چهار سیلندر با گیربکس 9 سرعته CVT اتوماتیک بهره می‌برد که هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد و هنگام تعویض دنده اذیت نمی‌کند.

به دلیل قدرت بالای خودرو نسبت به وزن آن، از شتاب خوبی برخوردار است و ریسپکت پرایم، تنبلی خودروهای دنده اتومات را ندارد.

Respect info

طراحی ظاهری

قسمت جلویی این خودرو از یک طراحی زیبا و به‌روز همراه با لوگوی جدید بهمن موتور بهره می‌برد. جلوپنجره این خودرو از طرح کهکشانی بهره می‌برد که این طرح تا قسمت‌های پایین سپر کشیده شده است. چراغ‌های جلو LED بوده و از شدت نور خوبی برخوردار است.

در نمای جانبی، با خطوط عجیب‌و غریب و طرح خاصی طرف نیستیم و فقط با طرحی ساده روبه رو می‌شویم که نیاز به توضیح اضافی ندارد. البته ریسپکت پرایم بهمن موتور از رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچ بهره می‌برد که بر جذابیت نمای جانبی خودرو می‌افزاید.

نمای پشتی ریسپکت پرایم، از خطوط صاف و شکسته با چراغ‌های مشکی رنگ تشکیل شده که شاید برای عده‌ای مورد پسند نباشد اما به صورت کلی زیبا و جذاب است. دو عدد لوله اگزوز در قسمت پایین سپر کار شده که مانند اکثر خودروهای چینی، یکی فیک و دیگری اصلی است.

Respect Prime Back

طراحی داخلی

قسمت داخلی خودرو، بسیار زیبا و جوان‌پسند طراحی شده، اما یکی از نقاط ضعف آن می‌تواند جنس پلاستیک سخت استفاده‌شده در قسمت داشبورد و رودری‌ها باشد که نسبت به سایر اجزا چندان دل‌نشین نیست.

پشت آمپر ریسپکت پرایم از نوع عقربه‌ای است، اما احتمال می‌رود در مدل ریسپکت پرستیژ که قرار است بعدا توسط بهمن موتور معرفی شود، به حالت دیجیتالی درآید.

سیستم مالتی‌مدیا از یک نمایشگر 10.25 اینچی بهره می‌برد که از کیفیت تصویر مطلوبی برخوردار بوده و امکانات قابل قبولی دارد.

تنظیمات سیستم تهویه مطبوع تقریبا حالت تاچ دارد، اما به صورت دیجیتالی طراحی نشده است. همچنین قسمت پایین دکمه‌ها دو عدد پورت USB و شارژر وایرلس گوشی قرار دارد که یک آپشن کاربردی محسوب می‌شود.

طراحی صندلی‌ها، نسبت به خودروهای هم‌رده خود، از طرح زیبا و اسپرتی برخوردار بوده و صندلی راننده به صورت شش حالته تمام برقی و صندلی سرنشین جلو به صورت چهار حالته دستی قابل تنظیم است.

در قسمت عقب، سرنشینان از فضای خوب و قابل قبولی برخوردارند. همچنین صندوق عقب این خودرو فضای 455 لیتری دارد که یک صندوق بزرگ برای سدان با این ابعاد به حساب می‌آید.

Respect Prime Interior

آپشن‌ها و امکانات

خودروی ریسپکت پرایم بهمن موتور همانند سایر رقبای چینی، از آپشن‌های معمولی‌تری مانند کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، دی‌لایت، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، دوربین دنده عقب و سانروف برخوردار است.

اما آپشن‌هایی که این خودرو را خاص‌تر می‌کند، می‌توان به کنترل حرکت در سربالایی، ترمز کمکی یا اتو هلد، ترمز پارک برقی، اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین 360 درجه، ایربگ‌های پرده‌ای و جانبی جلو، ورود و استارت بدون کلید و گرم‌کن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

لازم به ذکر است دوربین 360 درجه و دنده عقب به کار رفته در ریسپکت پرایم، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

قیمت ریسپکت پرایم بهمن موتور

این خودرو در بهمن ماه 1401 و در بازار داخل کشور به قیمت یک میلیارد و 355 میلیون تومان در حال معامله است.

قیمت کارخانه ریسپکت پرایم 770 میلیون تومان بوده و شرکت بهمن موتور فروش این خودرو در بورس کالا را در بهمن ماه 1401 با قیمت پایه 643 میلیون تومان و به رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌کند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت کارخانه737

  • احمد

    سرمایه کشور و دارایی مردم را با این اشغالهای چینی و ایرانی از بین ببرید

  • ناشناس

    واقعا قیافه اش مسخره است از پشت شبیه اسباب بازیه و کاملا مشخصه یه ماشین چینی با کیفیت پایینه