کد مطلب: ۷۷۶۸۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی پیکاپ G۹ بهمن موتور/ هیولای کم توان؟

نقد و بررسی پیکاپ G9 بهمن موتور/ هیولای کم توان؟

خودروی G9 بهمن موتور، یک پیکاپ غول‌پیکر واقعی بوده که محصول شرکت ZX AUTO چینی است. از دیگر محصولات این شرکت، کاپرا است که توسط گروه بهمن در ایران عرضه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امسال در نمایشگاه خودرو اصفهان بود که شرکت بهمن موتور از محصول جدید خود با نام پیکاپ G9 رونمایی کرد.

سالیان درازی است که جای خالی تراک‌های سایز بزرگ آمریکایی در بازار خودروهای داخل کشور احساس می‌شود. حال این خودروی غول‌پیکر آمده است که این جای خالی را پر کند. پیکاپ G9 از هر لحاظی می‌تواند رقیب جدی برای سایر پیکاپ‌های داخل کشور باشد.

مشخصات فنی

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین نقطه ضعف این خودرو، پیشرانه کم‌حجم و کم‌توان آن برای خودرویی با این ابعاد است. یک پیشرانه دو لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی TGDI، از طریق گیربکس هشت سرعته ZF که قابلیت تعویض دنده الکترونیکی دارد، می‌تواند قدرت تولیدی پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل کند.

لازم به‌ذکر است قدرتی که این پیشرانه تولید می‌کند، محدود شده و این پیشرانه قابلیت تولید توان‌های بالاتر را دارد. دلیل این محدودیت، ناسازگاری پیشرانه‌های TGDI با بنزین بی‌کیفیت داخل کشور است.

G9 info

سیستم تعلیقی که روی پیکاپ G9 قرار گرفته، در قسمت جلو از نوع مولتی‌لینک و در قسمت عقب، فنرلول است. بنابراین از این خودرو انتظار سواری نرم‌‎تر نسبت به رقبایی داریم که در قسمت عقب از فنرهای شمش استفاده می‌کند. همچنین وجود سیستم دف‌لاک در دیفرانسیل عقب، توان آفرودی این خودرو را بالا می‌برد.

طراحی ظاهری

همانطوری که در ابتدای گزارش اشاره کردیم، در بخش ظاهری خودرو با یک پیکاپ بسیار بزرگ طرف هستیم که در بازار خودروی داخل کشور بی‌همتا است. پیکاپ G9 هم در بخش جلو و هم در بخش عقب، شباهت زیادی به خودروی داج رم 1500 دارد.

برای اینکه با ابعاد این خودرو بیشتر آشنا شویم، در نظر داشته باشید که لندکروز 2022 اتاق 300، به طول 4985 میلی‌متر است اما این خودرو طولی برابر با 5393 میلی‌متر دارد. عرض لندکروز 1990 میلی‌متر بوده اما عرض بهمن G9 حدود 2045 میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو نیز حدود 20 میلی‌متر بیشتر از لندکروز است.

اما به صورت کلی این خودرو، زیبا و مدرن طراحی شده است. جلوپنجره‌ای با خطوط افقی و چراغ‌های بسیار بزرگ که ظاهر خودرو را تکمیل می‌کند.

اما از دیگر نقاط ضعف طراحی این خودرو که کارشناسان در نمایشگاه متوجه این قضیه شدند، استفاده از گلگیرهای فایبرگلاس به جای گلگیرهای فلزی در بخش جلویی است که مقاومت بسیار پایین‎‌تری برای خودروی آفرودی به ارمغان می‌آورد.

در نمای جانبی اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، رکاب‌های بسیار بزرگی است که هماهنگی جالبی با سایر ابعاد خودرو دارد. همچنین رینگ‌هایی که بهمن G9 استفاده می‌کند از نوع آلومینیومی 18 اینچی است.

در نمای پشتی نیز این شباهت نسبت به دوج آمریکایی حفظ شده است. اما چیزی که می‌تواند امیدوارکننده باشد، طراحی پله گونه سپر است که سوار شدن به فضای بار را بسیار راحت می‌کند و می‌توان این ادعا را کرد، خودروسازان چینی به حدی از بلوغ رسیده‌اند که به نیازهای مصرف‌کننده توجه کنند.

Bahman G9 back

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین بهمن G9، با طرح عضلانی و مدرنی روبه‌رو می‌شویم که ابعاد و اندازه قسمت بیرونی را کاملا در خود منعکس کرده است. خوش‌بختانه در داخل کابین این خودرو مانند سایر خودروهای چینی از رنگ‌های براق و مشکی پیانویی استفاده نشده که پس از مدتی زیبایی خود را از دست بدهد.

یک نمایشگر نسبتا بزرگ به همراه دکمه‌های تنظیم تهویه دیجیتالی پایین آن، بین دریچه‌های کولر بسیار بزرگ قرار گرفته که طرح عضلانی خودرو را به راننده منتقل می‌کند. دکمه‌هایی همچون گرم‌کن صندلی و حالت‌های رانندگی به صورت پیانویی، زیر نمایشگر قرار گرفته است.

پشت‌آمپر به صورت تمام دیجیتالی تعبیه شده که به نظر بسیاری از کارشناسان، می‌توانست آنالوگ باشد تا آن حس آفرودی و عضلانی را بیشتر به راننده منتقل کند.

G9 interior

کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین، خوب و مناسب است و در این خودرو از پلاستیک خشک کمتری استفاده شده است.

آپشن‌ها و امکانات

پیکاپ G9 بهمن موتور از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در رده بالاتری نسبت به رقبای چینی خود در بازار قرار می‌گیرد.

از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، دف‌لاک برقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، کنترل حرکت بین خطوط، کروزکنترل تطبیقی، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، چراغ‌های خودکار و سنسور باران اشاره کرد.

همچنین به لحاظ امکانات رفاهی نیز می‌توان به دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس جلو و خروجی شارژر ردیف عقب، دوربین ثبت وقایع، صندلی‌های ردیف جلو برقی با گرم‌کن و کانال‌های تهویه مطبوع برای ردیف عقب اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.