کد مطلب: ۷۵۴۳۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هک ۷۵۰ هزار دلاری از پروژه NFT آزوکی

هک 750 هزار دلاری از پروژه NFT آزوکی

با هک صفحه رسمی توییتر پروژه NFT آزوکی، هکرها با توییت کردن لینکی، قادر به هک کیف‌پول‌های کاربران شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته (۲۷ ژانویه ۲۰۲۳)، گروهی از هکر‌ها با نفوذ و هک اکانت توییتر رسمی پروژه توکن غیرقابل تعویض (NFT) آزوکی، موفق به دزدیدن مقادیر زیادی از پول به شکل ارز‌ دیجیتال شدند. البته آمار‌ها درباره مقدار پول دزدیده شده توسط منابع خبری، با یکدیگر متفاوت هستند.

هک صفحه رسمی NFT آزوکی

با هک اکانت توییتر پروژه آزوکی، هکر‌ها توانسته‌اند تا ۷۵۰ هزار دلار پول به شکل استیبل‌کوین USD کوین را بدست آورند. هکر‌ها با پست توییتی که دارای لینکی بود که کیف‌پول کاربر را خالی می‌کرد، موفق به انجام دزدی شدند. این لینک خطرناک، به‌جای لینک مینت زمین دیجیتال در صفحه پروژه آزوکی توسط هکر‌ها منتشر شد.

بر اساس داده‌های شرکت امنیت کیف‌پول با نام Wallet Guard، این هکر‌ها توانسته‌اند که در عرض کمتر از نیم ساعت، بیش از ۷۵۰ دلار را تنها از یک کیف‌پول برداشت کنند. همچنین هکر‌ها بیش از ۶۰۰۰ دلار دیگر را به شکل USDC از کیف‌پول‌های مختلف برداشت کردند که شامل ۱۱ اثر NFT و ۳۹. اتر بودند. شرکت امنیت Wallet Guard، حجم پول برداشت شده توسط هکر‌ها را ۷۵۸،۰۷۴.۴۲ دلار تخمین زده‌ است.

واکنش‌ها پس از هک اکانت

بعد از هک شدن اکانت توییتری این پروژه NFT، مسئول روابط عمومی آزوکی به کاربران هشدار داد تا روی هیچ لینکی در این اکانت کلیک نکنند. بعد از چند ساعت، تیم پروژه آزوکی خبر داد که کنترل اکانت توییتری به آنها بازگشته است. پس از دریافت اطلاعات بیشتر درباره هکر‌ها، آزوکی توضیحاتی را در اختیار کاربران مال باخته خواهد گذاشت.

پس از این حمله هکری، مسئولان این پروژه NFT، به کاربران توصیه کردند که پیش از کلیک بر روی چنین لینک‌هایی، ابتدا موثق بودن آن را از طریق چندین شبکه اجتماعی بررسی کنند تا مشابه چنین اتفاقی برای آنها پیش نیاید.

توییت NFT آزوکی

توییت مسئول روابط عمومی پروژه آزوکی بعد از هک توییتر این پروژه

آشنایی با پروژه NFT آزوکی

مجموعه NFT آزوکی توسط چری لبز است که با الهام از شخصیت‌های انیمه‌ای ساخته شده است. این مجموعه دارای ۱۰۰۰۰ آواتار منحصر به فرد است که از ترکیب چهره‌های انسان و ترکیب آن با هنر انیمه ژاپنی ساخته شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های این پروژه، به زودی استفاده از این آواتار‌ها در جهان متاورس در دنیای آزوکی ممکن خواهد بود. همچنین، سازندگان این پروژه قصد دارند تا توکن جدید خود به نام BEAN را منتشر کنند که به عنوان توکن اصلی دنیای آزوکی مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه NFT آزوکی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.