کد مطلب: ۷۵۱۰۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حضور شرکت‌های ارز دیجیتال در اجلاس داووس ۲۰۲۳

حضور شرکت‌های ارز دیجیتال در اجلاس داووس 2023

اجلاس داووس در حال برگزاری در کشور سوئیس است و برخی از شرکت‌های ارز دیجیتال نیز در این اجلاس برای تبلیغات و توضیحات درباره تکنولوژی بلاکچین حضور دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازیگران و مدیران ارشد صنعت ارز دیجیتال بار دیگر در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد ( اجلاس داووس ) ۲۰۲۳ حضور یافتند.

حضور شرکت‌های ارز دیجیتال در اجلاس داووس

پس از هشت ماه مملو از ورشکستگی و مشکلات متعدد در صنعت ارز دیجیتال، این صنعت در اجلاس داووس ۲۰۲۳ حضور پیدا کرد . اما حضور شرکت‌های ارز دیجیتال در تبلیغات اطراف مرکز برگزاری این اجلاس، کمتر از قبل دیده می‌شود . همچنین، تعداد شرکت‌های ارز دیجیتال حاضر در اجلاس داووس به مراتب کمتر از سال‌های گذشته است .

شرکت‌ تکنولوژی پرداخت Circle ، کسپر لبز و انجمن فایل‌کوین تعدادی از شرکت‌های حاضر در این اجلاس هستند . بنظر می‌رسد که در اجلاس سال 2023 میلادی، بجای تمرکز بر قیمت ارز‌های دیجیتال و تبلیغات مرتبط با آن، شرکت‌های صنعت به سمت تمرکز بر تکنولوژی‌های مالی و غول‌های تکنولوژی حرکت کرده‌اند .

اجلاس داووس 2023

پنل‌های اجلاس داووس مرتبط با ارز دیجیتال

در حالی که اجلاس داووس در سال ۲۰۲۲، مملو از فروشگاه‌ها و تبلیغات شرکت‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال بود، اما به دلیل بازار ریزشی و ورشکستگی‌های اخیر در بازار ارز دیجیتال، شرکت‌های انگشت شماری در اجلاس 2023 حضور دارند چرا که بودجه‌ آنها برای تبلیغات در سال ۲۰۲۳ محدود شده است .

در اجلاس داووس، پنل‌های متفاوتی برای صحبت و گفتگو درباره رمزارز‌های ملی بانک‌های مرکزی، ارز‌های دیجیتال و اقتصاد توکنی‌شده وجود دارد . این اجلاس به‌ صورت رسمی در روز سه‌شنبه کار خود را آغاز کرده است، اما همایش‌ها و جلسات مرتبط با ارز دیجیتال از روز دوشنبه با حضور انجمن جهانی بلاکچین، کسپر لبز و انجمن فایل‌کوین برگزار شد . نکته قابل توجه، حضور سیاست‌‌مداران و نهاد‌های تنظیم‌گر در این پنل‌هاست .

حضور سیاست‌مداران در پنل‌های ارز دیجیتال

چند تن از نمایندگان سازمان ملل در پنل‌های اجلاس داووس، درباره استفاده از تکنولوژی بلاکچین که توسط بنگاه‌های عمومی استفاده می‌شوند، صحبت کردند . برای مثال، نماینده صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی که متعلق به سازمان ملل است، توضیح داد که از تکنولوژی بلاکچین برای ردیابی منابع مالی تخصیص یافته به این صندوق استفاده می‌کند .

با وجود اینکه هنوز مشخص نیست که چه چیزی در نهایت نصیب شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال با حضور در اجلاس داووس می‌شود، اما بنظر می‌رسد که این اجلاس مکانی مناسب برای آشنایی با مشتریان و سرمایه‌گذاران بالقوه و ایجاد ارتباط با آنها باشد .

سایه سیاه FTX بر اجلاس داووس

نمی‌توان سایه سنگین ورشکستگی صرافی FTX را بر اجلاس داووس امسال نادیده گرفت . بنظر می‌رسد که دلیل اصلی عدم حضور تعداد زیاد شرکت‌های این حوزه نیز، همین ورشکستگی باشد . از همین جهت، در پنل‌های این اجلاس، درباره افزایش قانون‌گذاری و تصویب لایحه مرتبط با آن در کنگره آمریکا، صحبت شد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایران چی؟ کجای این احلاس است؟