کد مطلب: ۷۴۱۹۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا ویروس صرافی FTX در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد یافت؟

آیا ویروس صرافی FTX در سال 2023 نیز ادامه خواهد یافت؟

بر اساس گزارش سالیانه کریپتو کامپر، تاثیر بحران صرافی FTX در سال 2023 نیز ادامه پیدا خواهد کرد، اما فرصتی برای تمرکز بر پروژه‌های کاربردی بوجود خواهد آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسانه رمزارزی کریپتو کامپر (CryptoCompare) به تازگی پیش‌بینی کرده است که تاثیرات ورشکستگی صرافی FTX در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه پیدا خواهد کرد. سال ۲۰۲۲، سالی پرتلاطم و پرتنش برای صنعت رمزارزها بود. بسیاری از نام‌های آشنای این صنعت مانند ترا، تری ارو‌ کپیتال (Three Arrows Capital) و صرافی FTX ورشکسته و نابود شدند.

با تداوم زمستان رمزارزها، فضای کریپتو در تلاش است تا بتواند با موج جدید زمستان رمزارز مبارزه کنند. از نظر این رسانه رمزارزی، این صنعت به مدتی زمان برای بهبود از ورشکستگی صرافی بزرگ FTX نیاز دارد.

صرافی FTX

پروژه‌های رمزارزی در تلاش برای نجات خود

رسانه کریپتو کامپر، در گزارش مرور سال ۲۰۲۲، به این مسئله اشاره کرده است که تاثیرات شدید ورشکستگی FTX بر تمام بازار تا مدتی باقی خواهد ماند چرا که بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه، به نوعی با این صرافی ارتباط داشتند. از جنبه دیگر، ورشکستگی این صرافی، باعث خواهد شد که توسعه‌دهندگان بر ساخت پروژه‌های پایدارتری متمرکز شوند.

این گزارش همچنین در چشم‌انداز پیش‌بینی سال ۲۰۲۳، اظهار دارد که تمرکز صنعت در سال آتی بر پروتکل‌ها و پروژ‌ه‌هایی خواهد بود که بر اساس نیاز بازار طراحی شوند و به سمت هدف حفظ نقدینگی خواهند رفت. از طرفی، توسعه‌دهندگان کمتر از سال‌های گذشته بر ساخت پروژه‌ها بر اساس بازاریابی و کپی از دیگر پروژه‌ها متمرکز خواهند شد.

افزایش شفافیت قانون‌گذاری در سال ۲۰۲۳

این گزارش همچنین اظهار کرده است که ورشکستگی صرافی FTX، باعث تشویق قانون‌گذاری جهانی و تدوین چارچوب قانونی رمزارزی خواهد شد. برخی قانون‌گذاران در حال حاضر، در حال تدوین قوانین دقیقی برای این صنعت هستند. برای مثال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند به تازگی اعلام کرده است که برنامه‌های جدیدی برای قوانین سخت‌گیرانه در حوزه کریپتو خواهد داشت.

کریپتو کامپر باور دارد، زمانی این قوانین کارآمد خواهند بود که بتوانند تمایزی میان نهاد‌های متمرکز و غیرمتمرکز در فضای کریپتو قائل شوند، چرا که بسیاری از شرکت‌های ورشکسته در سال ۲۰۲۲، جزو شرکت‌های متمرکز بودند. مرکز معاملاتی و وام دهنده جنسیس، صندوق تامین مالی ارز دیجیتال Galois Capital، صندوق تامین مالی ارز دیجیتال Multicoin Capital و صرافی ویجر دیجیتال همگی جزو شرکت‌هایی بودند که تحت تاثیر بحران ورشکستگی صرافی FTX قرار گرفتند. همچنین، چنین تمایزی در مسائل قانون‌گذاری می‌تواند باعث افزایش کارآفرینی در حوزه مالی غیرمتمرکز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.