کد مطلب: ۶۶۲۱۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا

برترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا

یکی از چالش‌های بزرگ معامله‌گران رمزارزها این است که این است که از کدام صرافی استفاده کنند. در این گزارش ۱۰ صرافی بزرگ دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فعالان بازار رمزارزها در ایران این است که از چه صرافی‌ای استفاده کنند. هزاران صرافی وجود دارد و برای همین تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه از از کدام صرافی استفاده کنیم بسیار سخت است. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که معامله‌گران می‌توانند با پول فیات ارز دیجیتال بخرند. دو نوع صرافی ارز دیجیتال داریم. متمرکز و غیرمتمرکز. هر کدام طیف وسیعی از خدمات و قابلیت‌های متفاوتی دارند.

تفاوت بین صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ساده است. صرافی متمرکز امنیت شما را حفظ می‌کند و به شما خدمات می‌دهد. صرافی غیرمتمرکز فقط به عنوان یک بازار برای خرید و فروش عمل می‌کند و امنیت به عهده خود کاربر است.

البته این موضوع به این معنا نیست که صرافی متمرکز امن‌تر از غیرمتمرکز است. بارها پیش آمده که صرافی متمرکزهک شده و همه چیز از بین رفته است.

در این گزارش ۱۰ صرافی برتر دنیا را به شما معرفی می‌کنیم:

Binance

تقریبا همه افراد فعال در بازار رمزارزها یک حساب صرافی بایننس دارند. وقتی یک نفر از رمزارزها حرف می‌زند عملا چندین بار نام بایننس را تکرار می‌کند و این بی‌دلیل نیست. بایننس آشناترین نام در بازار رمزارزها است. بایننس بسیاری از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و پیشرفته‌ترین بازار را دارد.

Coinbase

کوین‌بیس اولین و تنهاترین صرافی است که سهامش در بورس نزدک معامله می‌شود. این صرافی به عنوان یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌ها برای استفاده معامله‌گران شناخته می‌شود. البته کارمزد این صرافی از دیگر صرافی‌ها بیشتر است اما از لحاظ معروف بودن و تعداد کاربران در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

FTX

این صرافی متولد تابستان سال ۲۰۱۹ است. فکر کردن به اینکه این صرافی در این مدت کوتاه به کجا رسیده باعث می‌شود دود از کله شما بلند شود. تنها در ۳ سال این صرافی به رتبه سومین صرافی برتر از لحاظ حجم بازار رسید. برای همین بسیاری می‌گویند در آینده‌ای نه چندان دور رقبای خود را کنار می‌زند و اول می‌شود. بازاریابی این صرافی یکی از بهترین‌ها در دنیا است و من به شخصه منتظرم ببینم یک سال دیگر این صرافی در چه جایگاهی قرار دارد.

OKX

این صرافی اخیر به OKEx تغییر نام داد و ادعای برترین پلتفرم معاملات مشتقات را دارد. اکثر کاربران این صرافی آسیایی هستند و غربی‌ها زیاد به این پلتفرم علاقه ندارند. این صرافی در رتبه چهارم لیست قرار دارد و این نشان می‌دهد که حجم معاملات رمزارزها در آسیا کم نیست.

Crypto.com

این صرافی هزینه زیادی برای بازاریابی خود کرد و این پلتفرم بسیار بیشتر از یک صرافی کاربرد دارد. کارت‌های نقدی بیت‌کوین و پلتفرم معاملات NFT هم بخشی از کار این صرافی است.

Unswap

این صرافی بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین صرافی غیرمتمرکزدنیا است. در این صرافی تمام پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین اتریوم را پیدا می‌کنید و تعداد ارزهای دیجیتالی که می‌توانید بخرید در این صرافی بسیار زیاد است.

BitFinex

این صرافی سرزمین نهنگ‌ها است. اکثر نهنگ‌های بزرگ در این صرافی معامله می‌کنند و به شما توصیه می‎کنم هر از چندگاهی به دفتر سفارش‌های این صرافی نگاه کنید چون ممکن است که چیز جدیدی پیدا کنید. نهنگ‌ها چیزهایی می‌دانند که شما نمی‌دانید.

Deribit

این صرافی ادعا دارد که بزرگ‌ترین بازار معاملات اختیار معامله است. این صرافی حجم بازار نسبتا متوسطی دارد و هشتمین جایگاه لیست را به خود اختصاص می‌دهد.

DYdX Protocol

دومین صرافی غیرمتمرکز بزرگ دنیا این پلتفرم است. این صرافی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با اهرم‌های زنجیره‌ای مبادله کنند.

هر کدام از این صرافی‌ها برای رویکرد معاملاتی متفاوتی مناسب است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.