خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۹۲۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بزرگترین هک‌های رمز ارزی در مردادماه

بزرگترین هک‌های رمز ارزی در مردادماه

صنعت رمزارز یکی از ناامن ترین زمان‌های معاملاتی خود را در مردادماه سپری کرد. گزارش‌‌ها حاکی از آن است که بیش از ۲۳۰ میلیون دلار دارایی، تنها در این ماه از حساب کاربران هک شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز : به نقل از Cryptonews، بر اساس آنالیز داده‌های بازار رمزارز، بیشترین آسیب پذیری امنیتی ماه مرداد در پروتکل‌ پل‌های میان زنجیره‌ای (Cross Chain Bridge) وجود داشته. در حال حاضر بیش از شصت و شش درصد نفوذ‌‌های هکران در صنعت کریپتو از این بخش صورت میگیرد. بر اساس داده‌های شرکت امنیتی اسلومیست (Slow mist)، تنها در ماه‌ مرداد، هک‌هایی با ارزش حدودی ۲۶۳ میلیون دلار انجام شده ‌است. متداول‌ترین روش‌های هک در این ماه شامل آسیب‌پذیری قرارداد‌های هوشمند (اسمارت کانترکت)، حملات فرانت اند و ربودن پروتکل اینترنت (BGP) بودند.

10 مورد از بیشترین خسارات ناشی از هک در بازار رمزارز

حمله به پل بلاک‌چینی نومد

پل نومد (Nomad)، امکان بریج توکن‌های میان آوالانج، اتریوم و دیگر شبکه‌های را فراهم می کند. در تاریخ دهم مرداد، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از حساب کاربران آن به سرقت رفت. نکته بحث برانگیز این سرقت تعداد هکرهای وابسته به این سرقت میلیون دلاری بود. بیش از سیصد آدرس متفاوت وجود داشت که شروع به هک حساب‌ها کردند. این پلتفرم پیشنهادی به هکر‌ها ارائه داد: ۹۰٪ مبلغ هک شده را به ما برگردانید و ۱۰٪ را نزد خود نگه دارید. تا به امروز، ۳۶ میلیون دلار از این مبلغ به حساب‌ها بازگردانده شدند.

هک شبکه آکالا

در تاریخ ۲۳ مرداد، یکی از کاربران توییتری فعالیت مشکوکی بر روی سیستم مالی غیر متمرکز (DeFi) بر روی پولکادات در شبکه آکالا مشاهده کرد. دلیل موفقیت این هک، باگی در استخر بیت کوین به دلار شبکه آکالا (AUSD) بود. هکرها توانستند، ۱.۲ میلیارد دلارِ شبکه آکالا ( با ارزش تقریبی ۵۲ میلیون دلار) را به سرقت ببرند. این هک باعث ریزش ۹۹ درصدی ارزش این توکن شد.

حمله به کیف پول‌های گرم

در تاریخ ۱۱ و ۱۲ مرداد، به هشت‌هزار کیف پول گرم حمله شد و مجموع ارزش دلاری هک‌ها به ۵.۸ میلیون دلار رسید. کیف‌پول های گرم همیشه به اینترنت متصل هستند و سطح امنیت پایین‌تری نسبت به کیف‌پول های سرد دارند. این ‌هک‌ها شامل ارزهای سولانا، USDC و در کیف پول‌های تراست، فانتوم و اسلوپ رخ داد. این طور به نظر می‌رسد که هکر‌ها توانستند به کلید خصوصی کاربران این کیف‌پول ها دست پیدا کنند. با انجام بررسی‌های لازم، مشخص شد که آسیب پذیری در کیف پول اسلوپ نسخه موبایلی برای ارز سولانا دلیل این موفقیت این هک بود.

حمله به دارایی‌های صرافی ZB

با وجود اینکه صرافی ZB همواره خود را جزو ایمن‌ترین صرافی‌های معاملات دیجیتال در دنیا معرفی می کند، این پلتفرم در تاریخ یازده مرداد مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت. ارزش این هک، حدود ۴.۸ میلیون دلار برآورد می‎‌شود. در این روز، بیش از ۲۰ توکن از جمله ماتیک، شیبا و تتر از صرافی منتقل شدند و به سرعت فروخته‌ شدند. این صرافی مجبور شد تا حساب کاربران و فعالیت‌هایش به مدت چند روز محدود کند تا بتواند رخنه امنیتی‌اش را برطرف کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.