کد مطلب: ۸۱۹۲۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سقوط آزاد حجم معاملات در صرافی‌های متمرکز رمز ارزی

سقوط آزاد حجم معاملات در صرافی‌های متمرکز رمز ارزی

برای دومین ماه متوالی، صرافی‌های متمرکز رمز ارزی با کاهش حجم معاملات همراه بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌‌دنبال افزایش سختگیری‌های قانونی و نظارتی بر صنعت رمز ارز و صرافی‌های حاضر در این فضا، حجم معاملات صرافی‌های متمرکز رمز ارزی به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

رمز ارز

حجم معاملات بازار اسپات در صرافی‌های متمرکز رمز ارزی از ماه می ۲۰۲۲ (منبع: CCData)

کاهش حجم معاملاتی صرافی‌های رمز ارزی

حجم معاملات در صرافی‌های رمز ارزی به پایین‌ترین میزان خود در چهار سال اخیر رسیده است . این اتفاق به‌دنبال افزایش سخت‌گیری‌های قانونی و نظارتی رخ داده است . بر اساس گزارش منتشر شده توسط شرکت آنالیز و تحقیق CCData در هفتم ماه ژوئن، مجموع حجم معاملات اسپات و مشتقه در ماه می، ۱۵ . ۷ درصد نسبت به ماه گذشته، کاهش داشته است . ماه می دومین ماه متوالی است که حجم معاملات رمز ارزی رو به کاهش بوده است .

به‌دلیل اینکه داده‌ها تا پایان ماه می وجود دارند، تاثیر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) از صرافی‌های بزرگ رمز ارزی کوین‌بیس و بایننس نشان داده نمی‌شود .

رمز ارز

تغییرات در سهم بازاری صرافی‌های متمرکز رمز ارزی در ماه می ۲۰۲۳ (منبع CCData)

وضعیت صرافی بایننس

داده‌های CCData نشان می‌دهد که همه‌‌ صرافی‌های متمرکز با کاهش حجم معاملات در پلتفرم‌های خود، مواجه شده‌اند . در این میان، صرافی بایننس بیشترین ضربه را از این لحاظ خورده است .

در ماه می، صرافی بایننس با سومین ماه کاهش متوالی سهم بازاری مواجه شده است و از اوج ۵۷ درصدی در ماه فوریه به سهم بازاری ۴۳ درصد در ماه می، سقوط کرده است . در این گزارش این‌طور آمده است که دلیل کاهش سهم بازاری بایننس، حذف کارمزد معاملاتی صفر برای جفت ارزهای USTD و افزایش نظارت نهاد‌ها بر این صرافی بوده است . با این کاهش، حدود یک درصد سهم بازاری به صرافی‌های بای‌بیت و بیت‌مکس افزوده شد .

در پنجم ماه ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، با شکایت از بایننس، این صرافی و مدیرعامل آن را به ارتکاب بیش از ۱۰ فقره جرم، متهم کرده است. بیست و چهار ساعت پس از اعلام شکایت این نهاد، خالص سرمایه خروجی از این صرافی به ۷۷۸ میلیون دلار رسید. دو روز پس از شکایت نیز، حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز بیش از ۴۴۴ درصد افزایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.