کد مطلب: ۸۱۳۰۰۱

متهمان کینگ مانی به دادگاه می‌روند

متهمان کینگ مانی به دادگاه می‌روند

رئیس کل دادگستری استان تهران از آغاز محاکمه متهمان پرونده موسوم به کینگ مانی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی القاصی در این باره اظهار کرد: پرونده موسوم به کینگ مانی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی در سطح کشور است که به صورت ویژه تحت رسیدگی قضایی قرار داشته و با ارجاع این پرونده به مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، جلسات دادگاه این پرونده به زودی آغاز خواهد شد.

القاصی گفت: تعداد شکات و مالباختگان پرونده کینگ مانی حدود ۵ هزار نفر هستند و اولین جلسه رسیدگی به پرونده کینگ مانی در روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی توسط هیئت قضایی این شعبه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و مهم، اهتمام لازم برای انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست مربوطه و ارسال پرونده برای رسیدگی در دادگاه صورت پذیرفت و دادگستری کل استان تهران رسیدگی به پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی از جمله این پرونده را تاحصول نتیجه نهایی و وصول مطالبات مالباختگان، با جدیت دنبال خواهد کرد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: این پرونده تا کنون ۸ متهم داشته که در جلسه دادگاه با حضور شکات و مالباختگان پای میز محاکمه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی خواهند نشست.

کیفر خواست این پرونده با عنوان اتهامی اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور صادر شده و شکات آن از نقاط مختلف کشور هستند ( ایسنا ).

بازداشت یکی از متهمان پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی»

به گزارش تجارت‌نیوز، این پرونده تا این مرحله، مسیر نسبتا طولانی‌ای را طی کرده است. در همین رابطه، دی ماه سال گذشته بود که دادگستری کل استان تهران درباره آخرین وضعیت رسیدگی قضایی به پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به نقل از میزان، متن این اطلاعیه به شرح زیر بود:

با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی دادگستری کل استان تهران تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و کثیرالخواهان محسوب می‌شود، لذا رسیدگی و احقاق حقوق مالباختگان و شکات این دست از پرونده‌ها در دستور کار مجموعه قضایی استان تهران قرار دارد.

از جمله پرونده‌های کثیرالشاکی که به‌صورت ویژه تحت رسیدگی قضایی قرار دارد، پرونده موسوم به «کینگ‌مانی» محسوب می‌شود. با اقدامات قضایی صورت‌گرفته مشکلات عمده یکی از املاک بزرگ شرکت بادران با ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان برطرف و موجبات رد مال در آینده برای شکات فراهم شد.

به جهت وصول شکایات جدید و افزایش خسارات مورد مطالبه، قرار تامین کیفری یکی از متهمان پرونده تشدید و بازداشت شد.

در پایان ضمن تاکید بر اینکه احقاق حقوق شکات و مالباختگان در این پرونده اولویت اول و اصلی دستگاه قضایی محسوب می‌شود، اعلام می‌شود که دادگستری کل استان تهران تا تعیین تکلیف نهایی این پرونده و وصول مطالبات شکات با جدیت فرایندهای حقوقی و قضایی لازم را دنبال و پیگیری خواهد کرد.

این اطلاعیه می‌افزود: پرونده موسوم به «کینگ‌مانی» در شمول پرونده‌های کثیرالشاکی تلقی شده است که بیش از چهار هزار شاکی دارد و در حدود چهار هزار میلیارد تومان مورد ادعای شکات پرونده قرار دارد. اتهام متهمان این پرونده اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق کلاهبرداری شبکه‌ای است که با قرار جلب دادرسی و کیفر خواست برای هشت متهم اصلی پرونده صادر شده است.

پیش از این، پرونده مذکور با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران به یکی از شعب مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع شده بود. حالا رئیس کل دادگستری استان تهران از آغاز محاکمه متهمان پرونده موسوم به کینگ مانی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در روزهای آینده خبر داده است. سوم خرداد، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی متهمان کینگ مانی است.

آخرین اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.