کد مطلب: ۷۳۸۵۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بهار پیش‌روی بازار ارز دیجیتال متفاوت خواهد بود

بهار پیش‌روی بازار ارز دیجیتال متفاوت خواهد بود

یک سیاستمدار ارشد اوکراینی هشدار داده است که آینده بسیار متفاوتی در انتظار بیت‌کوین (BTC) و دارندگان ارز دیجیتال در بهار آینده این بازار خواهد بود، زیرا اکنون، صرافی‌های بزرگ رمزارز کنترل خود را در این بازار از دست داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این هشدار از سوی دانیل گتمانتسف، رئیس کمیته مالی، مالیات و سیاست گمرکی ورخونا رادا صادر شد. این نماینده مجلس در گفتگو با Glavcom گفت: در پایان این زمستان بازار ارزهای دیجیتال، احتمالاً چشم انداز کاملاً متفاوتی برای شروع بهار آینده این بازار پدیدار خواهد شد.

روند بیت‌کوین در بازار ارز دیجیتال

آخرین رویداد زمستان کریپتو در اوایل سال 2018 و شروع بهار بازار در اواخر سال 2019 اتفاق افتاد. (منبع: CoinMarketCap )

گتمانتسف توضیح داد که دنیای ارزهای دیجیتال طبق قوانین دنیای مالی عمل می‌کنند. اما وی خاطرنشان کرد: صرافی‌ها در حال حاضر دچار بحران هستند. آنها نقدینگی، ثبات و اطلاعات نسبتاً عینی در مورد قیمت ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند. اگر در بازار کریپتو مبادلاتی وجود نداشته باشد، دیگر هیچ اطلاعات عینی در مورد قیمت این ارزها وجود نخواهد داشت.

سقوط صرافی‌های ارز دیجیتال

گفتنی است، دلایل زیادی برای این که چرا بهار بازار ارز دیجیتال می‌تواند چالش برانگیز باشد، وجود دارند. گتمانتسف هشدارهایی برای افرادی داشت که امیدوار بودند قانونی سازی ارزهای دیجیتال درآمد قابل توجهی را برای دولت‌ها فراهم می‌کنند. در ادامه، او درباره تلاش‌های دولت اوکراین برای قانونی‌سازی ارز دیجیتال صحبت کرد.

وی توضیح داد: من تأثیر مالی قانونی شدن ارزهای دیجیتال را بسیار بالا برآورد نمی‌کنم. زیرا که باید با دقت به این موضوع پرداخت. پس از ورشکستگی چندین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران بسیاری رمزارز خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند و سعی می‌کنند کوین‌های خود را در کیف‌پول‌های رمزارزی مستقل نگهداری کنند.

در واقع، گتمانتسف پیشنهاد کرد که قوانین حمایت از رمزارزها می‌توانند در اوکراین متوقف شوند. وی در انتها صحبت‌های خود افزود: ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم قانون‌گذاران در کشورهایی که تلاش کرده‌اند رمزارز را به سیستم‌های قانونی خود وارد کنند، چه تصمیم‌هایی اتخاذ می‌کنند. عجله در سیاست‌گذاری این حوزه می‌تواند عواقب بسیار منفی برای اوکراین داشته باشد. گفتنی است، در حال حاضر نیز به دلیل شرایط جنگ تقاضای زیادی برای مبادله با ارز دیجیتال در خارج از کشور وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.