خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۱۹۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال شکست قیمت بیت کوین در شرایط آشفته بازار وجود دارد؟

احتمال شکست قیمت بیت کوین در شرایط آشفته بازار وجود دارد؟

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از نزدیک بازار ارز دیجیتال را برای هر گونه نشانه‌ای از شکست احتمالی در آخر هفته ایالات متحده زیر نظر دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نتوانست رشد صعودی خود را ادامه دهد و به دلیل بررسی‌های نظارتی مداوم در بخش ارزهای دیجیتال، اکنون مقداری از جایگاه خود را از دست داده است.

گفتنی است، این مسئله را می‌توان در سختگیری فزاینده تنظیم کننده‌های ایالات متحده در قبال شرکت‌هایی که با رمز ارزها سروکار دارند مشاهده کرد.

SEC اخیراً هشداری را به یکی از این شرکت‌ها به نام Coinbase داده است و اعلام کرده است که آن‌ها ممکن است با پیگرد قانونی روبرو شوند.

تحولات اخیر در صنعت ارزهای دیجیتال و چشم‌انداز نظارتی

ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نتیجه چندین عامل مختلف در حال رشد هستند و امسال به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌اند. بیت کوین اکنون سطح 30 هزار دلار را در پیش دارد، سطحی که از ماه ژوئن مشاهده نشده است. لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین در سال جاری نزدیک به 70 درصد افزایش داشته است.

با این حال، دلیل افزایش چشمگیر آن را می‌توان به کاهش اعتماد مردم به نظام بانکی متعارف در نتیجه سقوط اخیر بانک‌ها و نگرانی در مورد ثبات آنها نسبت داد.

در نتیجه، برخی از سرمایه‌گذاران به بیت کوین به عنوان یک دارایی امن روی آورده‌اند. این موضوع، نشان می‌دهد که بیت کوین در میان نوسانات بازار عملکرد متفاوتی نسبت به سهام و سایر دارایی‌ها دارد.

از سوی دیگر، رگولاتورها در ایالات متحده در حال سرکوب صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوین‌بیس هستند. این موضوع پس از آن تایید شد که SEC به کوین‌بیس هشدار اقدام قانونی داد و همچنین هشداری در مورد ریسک‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را صادر کرد.

در این بین، SEC خالق ترون و دیگر افراد مشهور را به تقلب در اوراق بهادار متهم کرده است. علاوه بر این، یکی از بنیانگذاران Terraform Labs در مونته نگرو به دلیل دست داشتن در پروژه از بین رفته لونا دستگیر شده است.

سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم دادگاه در مورد پرونده SEC علیه Ripple Labs نیز هستند. تمام این موارد، از جمله دلایلی هستند که شرایط نااطمینانی را بین معامله‌گران بازار تشدید می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در حال حاضر، قیمت فعلی این ارز دیجیتال در سطح 27430 دلار قرار دارد که با حجم معاملات 24 ساعته 25.9 میلیارد دلار همراه شده است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته تقریباً 3 درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است. شایان ذکر است که بیت کوین در حال حاضر با ارزش بازار زنده 532 میلیارد دلار، در رتبه اول CoinMarketCap قرار دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت نشان می‌دهد که بیت کوین در حال حاضر روند صعودی خود را حفظ کرده است، اگرچه ممکن است با مقاومتی در حدود 27 هزار و 950 دلار روبرو شود.

اگر این رمز ارز از سطح مقاومت 27 هزار و 950 دلار عبور کند، به طور بالقوه می‌تواند ارزش خود را به سطح 28 هزار و 950 دلار و سپس 29 هزار و 250 دلار برساند.

از سوی دیگر، در صورت وجود یک روند نزولی، سطوح قیمتی در محدوده 26 هزار و 600 دلار و 25 هزار و 200 دلار انتظار می‌رود حمایت قابل توجهی را ارائه دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.