کد مطلب: ۵۹۰۴۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ریسک‌های جدید بازار رمزارزها / بورس آمریکا در رقابت با صرافی‌ها

ریسک‌های جدید بازار رمزارزها / بورس آمریکا در رقابت با صرافی‌ها

به گزارش تجارت‌نیوز، بالاخره بعد از مدت‌ها ETF بیت‌کوین تصویب شد و برخی از رسانه‌های خارجی ادعا می‌کنند این ETF با تقاضای خوبی همراه شده است. ETFها یا صندوق‌های قابله معامله در بورس مشابه سهام معامله می‌شوند و هزینه استفاده از این صندوق‌ها در بسیار کاهش یافته و نسبت به دو دهه گذشته نصف شده

به گزارش تجارت‌نیوز ، بالاخره بعد از مدت‌ها ETF بیت‌کوین تصویب شد و برخی از رسانه‌های خارجی ادعا می‌کنند این ETF با تقاضای خوبی همراه شده است.

ETFها یا صندوق‌های قابله معامله در بورس مشابه سهام معامله می‌شوند و هزینه استفاده از این صندوق‌ها در بسیار کاهش یافته و نسبت به دو دهه گذشته نصف شده است.

تصویب صندوق مبتنی بر بیت‌کوین در بورس آمریکا یعنی انقلابی در صنعت بلاکچین و به نوعی این یعنی مشروعیت بخشیدن به سیستم پولی جدید و نوع جدیدی از صنعت سرمایه‌گذاری.

تحلیلگر ارشد بلومبرگ عقیده دارد تصویب ETF در بورس آمریکا می‌تواند در کاهش درآمد صرافی‌ها موثر باشد و معامله رمزارزها را زیر پوشش قانون دربیاورد. این اتفاق می‌تواند سرمایه نهادی زیادی جذب کند و سرمایه‌گذاران قدیمی که با سیستم بلاکچین آشنایی ندارند را به سرمایه‌گذاری ترغیب کند.

هزینه صندوق‌های سهام در آمریکا به شدت پایین است اما صندوق‌ مبتنی بر بیت‌کوین حدود ۲ درصد هزینه دارد و پلتفرم‌هایی مانند کوین‌بیس هم برای هر معامله هزینه‌ای بین ۱/۵ تا ۹ درصد دریافت می‌کند.

از طرفی دیگر یک صندوق مبتنی بر بیت‌کوین ادعا کرده فقط ۰/۱ هزینه دارد و این هزینه اندک می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب باشد.

«یک معامله‌گر با استفاده از یک کارگزاری می‌تواند تقریبا هیچ هزینه‌ای برای خرید و فروش صندوق بیت‌کوین که در بازار سهام آمریکا معامله می‌شود پرداخت نکند. به نظر می‌رسد بورس آمریکا قصد دارد به رقابت با صرافی‌ها بپردازد و این اقدام بورس می‌تواند صرافی‌های ارز دیجیتال را هر روز کم رونق‌تر کند.»

علاوه بر این صنعت ETF می‌تواند راه حلی برای راه‌یابی ارزهای دیجیتال به زندگی روزمره مردم باشد و بلاکچین را در چاچوب قانون عرضه کند. حتی سرمایه‌گذاران می‌توانند بر صنعت ETF معاملات آتی انجام دهند.»

اقدامات بورس آمریکا و علاوه بر آن اقدامات نظارتی کارگروه مالی FATF باعث شده تا ریسک نظارتی بازار بیشتر شود. بزرگترین مزیت بلاکچین آن است که نهادی بر این بازار نظارت ندارد و در دست دولت یا شخص خاصی نیست.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوقی های بورس اینده رمز ارز ها رو دیدن و می دونن برای همینه که با الکوریتم دارن سهم ها رو بز خری میکنن چون پول های چندین برابر شده در رمز ارز ها به بورس بر می گرده اون وقته که حقوقی سهم ها رو جمع کرده و برای فروشش حتی به چند صد در صد سود رضایت نمیده