خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۴۹۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شبکه هلیوم و روش‌های کسب درآمد از آن

شبکه هلیوم و روش‌های کسب درآمد از آن

شبکه هلیوم یکی از پروژ‌ه‌های فعال در دنیای رمزارز‌ها با هدف گسترش اینترنت در سراسر جهان است. استفاده از دستگاه‌های هات‌اسپات یکی از روش‌های کسب درآمد و دریافت پاداش به شکل HNT از این شبکه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شبکه هلیوم یکی از پروژ‌ه‌های فعال در دنیای رمزارز‌ها است که با هدف گسترش اینترنت اشیا در سراسر جهان به فعالیت می‌پردازد. ویژگی جذاب این شبکه این است که، استخراج کنندگان در ازای کار انجام شده، به عنوان پاداش توکن این شبکه را دریافت می‌کنند و می‌تواند از این طریق کسب درآمد داشته باشند. وسیله‌ای بی‌سیم به نام هات‌اسپات و یا ماینر هلیوم، از تکنولوژی رادیویی برای مینت HNT، توکن بومی شبکه هلیوم استفاده می‌کند.

شبکه هلیوم چیست؟

هلیوم (Helium Network)‌، شبکه‌ای غیرمتمرکز و به هم پیوسته از دستگاه‌های بی سیم است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. این شبکه از نقاط اتصالی (هات‌اسپات) تشکیل شده‌ است. این نقاط اینترنت را برای دستگاه‌هایی که از پروتکل تک نقطه به چند نقطه‌ای LoRaWAN پشتیبانی می‌کنند، پوشش می‌دهند.

در واقع هدف اصلی شبکه هلیوم اتصال سراسر دنیا به اینترنت و گسترش اینترنت اشیا در جهان است. این شبکه از الگوریتم اجماع اثبات پوشش Proof Of Coverage استفاده می‌کند که در دسته الگوریتم اثبات کار قرار می‌گیرد.

توکن HNT

توکن HNT متعلق به شبکه هلیوم است و از سال ۲۰۲۰ در صرافی‌ها برای خرید موجود است. این توکن اولین بار در سال ۲۰۲۰ با قیمت حدودی ۰.۲۷ دلار به بازار وارد شد و توانست با رشد چشم‌گیری تا آپریل سال ۲۰۲۱ به بالای ۱۸ دلار برسد. رشد توکن HNT تا اواخر سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا کرد، به صورتی که در نوامبر همین سال به بالای ۵۰ دلار نیز صعود کرد. از نوامبر ۲۰۲۱ تا‌کنون روند قیمت HNT نزولی بوده است و در حال حاضر با قیمت ۲.۵۵ دلار در بازار معامله می‌شود.

قیمت توکن هلیوم

روند قیمت توکن بومی شبکه هلیوم (HNT) از سال 2020 تاکنون - منبع CoinMarketCap

کسب درآمد با هلیوم

گفتنی است، می‌توان به چندین روش از شبکه این پروژه برای دریافت پاداش HNT استفاده کرد. یکی از روش‌ها انتقال داده از طریق هات‌اسپات است. شبکه هلیوم اعلام کرده است که ۱/۳ پاداش‌ ماینینگ به انتقال داده تعلق می‌گیرد.

یکی دیگر از روش‌ها، پیوستن به فرآیند اجماع گروهی و دریافت توکن HNT است. در اینجا، تصادفا شبکه هات‌اسپات‌هایی را برای پیوستن به اجماع برای دوره زمانی خاصی انتخاب می‌کند.

آخرین روش، چالش اثبات پوشش است. در این روش، شبکه این پروژه به صورت تصادفی هات‌اسپاتی را انتخاب می‌کند تا به کمک آن هات‌اسپات دیگری را به چالش بکشد. هر کدام از هات‌اسپات‌های حاضر در چالش، بخشی از HNT متلعق به این چالش را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. اگر کاربر در منطقه‌ای حضور داشته باشد که تراکم جمعیتی بیشتر است، شانس بیشتری برای شرکت در این چالش‌ها خواهد داشت.

ماینر‌های هلیوم

از این ماینر‌ها برای استخراج توکن شبکه این پروژه استفاده می‌شود. استخراج ارز هلیوم از طریق امواج رادیویی و به وسیله دستگاه‌های هات‌اسپات (Hotspot) امکان‌پذیر است و نه به کمک کامپیوتر خانگی. این دستگاه‌ها مصرف برق و آلودگی صوتی کمی دارند و از فناوری امواج رادیویی برای استخراج استفاده می‌کنند.

هرچه ماینرها با هات‌اسپات‌های هلیوم بیشتری عملیات ارسال و دریافت انجام دهند، مقادیر بیشتری از HNT به دست خواهد آمد. میزان دریافتی و درآمد بستگی به تعداد دستگاه‌های متصل و نحوه پوشش‌دهی آنها دارد.

در ضمن، تعداد دستگاه‌های اطراف محل قرارگیری ماینر نیز از دیگر فاکتور‌های تعیین کننده مقدار پاداش دریافتی است. این ماینر‌ها به سخت افزار تخصصی نیاز ندارند و به کمک اتصال وای‌فای شروع به فعالیت ‌می‌کنند. میزان حجم تخمینی مصرف حجم اینترنت این هات‌اسپات‌ها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگابایت در ماه است. در حال حاضر انواع مختلفی از مودم‌های ماینر هلیوم با قیمت ۵ تا ۳۰ میلیون تومان در بازار ایران وجود دارد.

ماینر هلیوم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.