کد مطلب: ۷۲۴۶۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رویداد‌های محتمل پس از بحران صرافی FTX

رویداد‌های محتمل پس از بحران صرافی FTX

بازار رمزارز از اتفاقات اخیر مرتبط با بحران نقدینگی صرافی FTX متاثر شده است. کارشناسان بازار احتمال می‌دهد که که سه رویداد ممکن است در وضعیت فعلی بازار رخ دهد. در ادامه گزارش به این رویداد‌های محتمل اشاره خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال افشای خبر عدم شفافیت صرافی FTX و اعلام رسمی ورشکستگی آن در روز جمعه، بازار رمز‌ارز‌ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

شرایط آشفته بازار

ورشکستگی صرافی FTX و شرکت تحقیقاتی Alameda بر روی قیمت اکثر رمزارز تاثیر گذاشته است. FTT، که توکن بومی صرافی FTX بود نیز یکی از شدیدترین ریزش‌ها را تجربه کرده است.

قیمت این توکن بومی، شنبه هفته گذشته حدود ۲۵ دلار بود و امروز برابر با 2.05 دلار است. بیت‌کوین نیز رکورد کف قیمت چند‌ ساله ۱۵۶۰۰ دلار را به ثبت رساند و در حال حاضر با قیمت 16706 معامله می‌شود.

در شرایط فعلی بازار، تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت دشوار است و نمی‌توان تنها به چارت‌ها اطمینان کرد. ‌پیش‌بینی می‌شود که نوسانات و بی‌ثباتی در کوتاه‌مدت در بازار رمزارز حاکم باشد.

مراقب استیبل‌کوین‌ها باشید

زمانی که اتفاقی مانند بحران صرافی FTX می‌افتد، ناآرامی، شک و ترس در بازار رمزارز حاکم می‌شود. در همین میان، ممکن است استیبل‌کوین‌ها پیوند و وابستگی خود به دلار را برای زمان کوتاهی از دست بدهند و به زیر قیمت ۱ دلار افت کنند.

برای مثال در تاریخ ۱۸ آبان سال جاری، ارزش تتر برای مدت کوتاهی به ۰.۹۷ دلار رسید، اما سپس به ۱ دلار بازگشت. در همین حال، ارزش استیبل‌کوین USD Coin به ۱.۰۱ رسید.

اگر اخبار روی تتر تاثیر بگذارند، ممکن است که فعالان بازار، تترهای خود را به بیت‌کوین، USDC و یا دیگر استیبل‌کوین‌ها تبدیل کنند. ‌رفتار مشابهی که در ۱۲ می نیز مشاهده شد.

در این زمان قیمت رمزارز USDC همزمان با بحران رمزارز ترا و شبکه سلسیوس (Celsius) به بازه ۱.۰۶ تا ۱.۱۹ دلار صعود کرد. در همان روز قیمت تتر به ۰.۹۴ دلار رسید.

FTX

روند قیمت تایم 3 ساعته بیت‌کوین، منبع: Tradingview

انتظارات قیمت بیت‌کوین

همزمان با بحران نقدینگی صرافی بزرگ FTX، رمزارز بیت‌کوین رکورد قیمتی چندساله خود را شکست و سطح قیمت 15588 را به ثبت رساند. اگر بیت‌کوین بتواند به سطح ۱۸۰۰۰ دلار برسد و قیمت را در بالای این سطح تثبیت کند، می‌تواند کمی سطوح بالای قیمتی را در کوتاه مدت ببیند.

کارشناسان جی‌پی مورگان در گزارشی پیش‌بینی کردند که قیمت بیت‌کوین با بحران فعلی به ۱۳۰۰۰ دلار خواهد رسید و بیش از ۲۰ درصد ارزش خود را از دست خواهد داد.

بازار رمزارز به‌ دنبال جای پای محکم است

شرکت‌های کریپتو محور فراوانی در معرض بحران ورشکستگی صرافی FTX قرار گرفته‌اند و خلعی در ترازنامه‌شان ایجاد شده است. گلکسی دیجیتال، crypto.com و گروه امبر تنها برخی از شرکت‌های متاثر از این بحران هستند.

این شرکت‌ها که مقدار فراوانی دارایی دیجیتال از جمله بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های مختلف در اختیار دارند، ممکن است برای تسویه بدهی‌های خود، آنها را به صورت اسپات به فروش بگذارند.

3 6

در نهایت، برای عدم از دست دادن سرمایه، باید پیش از سرمایه‌گذاری در رمزارزی، پروژ‌ه و مدیران آن را به خوبی بررسی کرد. همچنین باید توجه داشت که اثرات بحران صرافی FTX هنوز به طور کامل مشخص نیست و تنها زمان مشخص می‌کند که بازار رمزارز‌ها چه واکنشی به این بحران خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.