خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۴۶۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نظر رابرت کیوساکی درباره سقوط قیمت بیت‌کوین

نظر رابرت کیوساکی درباره سقوط قیمت بیت‌کوین

نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، رابرت کیوساکی، می‌گوید بیت‌کوین در کف‌های قیمتی خود قرار دارد و نگران سقوط قیمت این رمزارز نباشید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رابرت کیوساکی، نویسنده پرفروش کتاب پدر پولدار پدر بی پول، معتقد است که بیت‌کوین ممکن است تا 10000 دلار کاهش یابد، زیرا مشکلات صرافی FTX، این رمزارز بزرگ را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رابرت کیوساکی و بیت‌کوین

روند روزانه قیمت بیت‌کوین، منبع: Tradingview

شرایط کنونی بیت‌کوین

سقوط ناگهانی FTX که زمانی سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بود، کل فضای کریپتو را به چرخه ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) کشانده است. در نتیجه، تمام دارایی‌های اصلی رمزارزی ضربه سنگینی خورده‌اند و بیت‌کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این ارز دیجیتال پرچمدار در حال حاضر با قیمت 16850 دلار معامله می‌شود که در هفته گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است. طی چند روز گذشته، بیت‌کوین به سطح 15682 دلار نیز سقوط کرده است، سطحی که در دو سال گذشته تا به این لحظه مشاهده نشده بود. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ، نیز طی هفت روز گذشته بیش از ۲۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی و بیت‌کوین

رابرت کیوساکی در یک توییت اواخر جمعه به بیش از 2.2 میلیون دنبال کننده خود در توییتر گفت که او همچنان از طرفداران بزرگ بیت‌کوین، طلا و نقره است. او اضافه کرد که افزایش فشار فروش بیت‌کوین می‌تواند قیمت را به سطوح 12هزار و حتی 10هزار دلار نیز کاهش دهد، اما او از این فرصت برای ذخیره بیت‌کوین‌های بیشتر استفاده خواهد کرد.

وی توییت خود را اینگونه منتشر کرد: «بیت‌کوین؟ نگران؟ خیر. من یک سرمایه‌گذار بیت‌کوین هستم، همانند آن چه در طلا، نقره و املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌کنم. من یک معامله‌گر نیستم. وقتی بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود برسد، 10 تا 12 هزار دلار؟ من هیجان زده می‌شوم. من در مقابل فدرال رزرو، خزانه داری و بایدن، روی طلا و نقره و بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌ام».

شایان ذکر است که رابرت کیوساکی اخیراً در پیش‎بینی‌های خود درباره بیت‌کوین بسیار دقیق عمل کرده است. وی در ماه مه، زمانی که بازار شروع به سقوط کرد، آن را به عنوان «خبر عالی» توصیف کرد و پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین تا 20000 دلار نیز کاهش قیمت خود را ادامه دهد.

وی افزود: «من منتظر هستم تا بیت‌کوین به 20 هزار دلار سقوط کند. سپس منتظر کف قیمتی می‌مانم که ممکن است حدود 17 هزار دلار باشد. سقوط بهترین زمان برای ثروتمند شدن است.»

در اواسط اکتبر، رابرت کیوساکی به سرمایه‌گذاران درباره دردسرهای بیشتر بازار هشدار داد و گفت که آنها باید با سرمایه‌گذاری در طلا، نقره و بیت‌کوین از ثروت خود محافظت کنند. او همچنین پیشنهاد کرد که جریان‌های درآمدی جایگزین نیز داشته باشند.

رابرت کیوساکی: «طلا، نقره، بیت‌کوین ممکن است از ثروت شما محافظت کنند. اما نه از درآمد شما، همانطور که اقتصاد سقوط می‌کند، بازارهای سهام سقوط می‌کند، حقوق بازنشستگی سقوط می‌کند و بیکاری افزایش می‌یابد، چه کسی می‌داند؟ تلاش‌های شما ممکن است به سهام آمازون یا بیت‌کوین بعدی تبدیل شود. آگاه باشید.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.