کد مطلب: ۷۶۳۴۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت ارزهای دیجیتال در دستان بانک‌های مرکزی

سرنوشت ارزهای دیجیتال در دستان بانک‌های مرکزی

یکی از اقتصاددانان روسی نظرات جدیدی را درباره آینده ارزهای دیجیتال که در دستان بانک‌های مرکزی است، بیان‌ کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از اقتصاددانان کشور روسیه، نظرات جدیدی را درباره آینده ارزهای دیجیتال مطرح کرده است .

نظرات اقتصاددان روس

نیکیتا ماسلنیکوو، اقتصاددان روس، مدیر مرکز تکنولوژی‌های سیاسی و مدیر پروژه‌های اقتصادی و مالی موسسه توسعه معاصر روسیه، دیدگاه‌های خود درباره آینده ارزهای دیجیتال را مطرح کرده است .

ماسلنیکوو باور دارد که در نهایت، سرنوشت ارز دیجیتال در دستان بانک‌های مرکزی کشور‌های جهان است، حتی اگر در حال حاضر این نهاد‌ها مسئله قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را در حال حاضر در اولویت اصلی خود قرار نداده‌اند . از نظر این اقتصاددان، ‌پیش‌بینی تصمیمات بانک‌های مرکزی در این حوزه غیر ممکن است.

آینده‌ ارز دیجیتال

از دیدگاه این اقتصاددان روس، آینده ارزهای دیجیتال هنوز نامعلوم است . از نظر وی، میزان قانون‌گذاری و تنظیم‌گری در این بازار، تعیین‌کننده آینده این بازار خواهد بود . از نظر ماسلنیکوو، مسئله قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال باعث ایجاد مشکلات بسیاری در تمامی کشور‌ها شده است، اما در حال حاضر قانون‌گذاری این دارایی‌های دیجیتال در اولویت اصلی بانک‌های مرکزی نیستند .

با این وجود، تمامی کشور‌های جهان و نهادهای بین‌المللی به نوعی در حال تدوین چارچوب‌های قانونی برای قانونی کردن صنعت ارز دیجیتال هستند.

موضع چین و روسیه

از نظر این اقتصاددان، کشور‌های چین و روسیه هر دو موضع جدی‌تری را نسبت به ارز دیجیتال تعیین کرده‌اند . کشور چین اکثر فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال از جمله استخراج و مبادلات را به صورت رسمی ممنوع کرده است .

کشور روسیه نیز در حال بررسی لایحه‌های متفاوت قانون‌گذاری در این حوزه و فعالیت‌های ارز دیجیتال را ممنوع اعلام کرده است . از نظر وی، ایالات متحده آمریکا سیاست ملایم‌تری را نسبت به رمزارزها پیش‌ گرفته است .

آیا ارزهای دیجیتال به بقا‌ی خود ادامه خواهند داد؟

این اقتصاددان درباره بقای ارز دیجیتال پس از تصمیمات بانک‌های مرکزی نیز دیدگاه خود را مطرح کرده است . از نظر وی، در صورت تصمیمات محدود کننده بانک‌های مرکزی، ارزهای دیجیتال به طور کامل از بین نخواهند رفت . تمایل افراد به ریسک‌پذیری و سوداگری تضمین بقای ارز دیجیتال خواهد بود .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دروغ میگه الان برید ببینید چند صد هزار ماینر دراین دو کشور فعالیت میکنند