خبر فوری:

کد مطلب: ۶۲۴۱۴۹

بیت‌کوین در آرامش / خروج نوسان‌گیران از بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین در آرامش / خروج نوسان‌گیران از بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین در حالی در نزدیکی محدوده ۳۸ هزار دلاری معامله می‌شود که آمارها نشان می‌دهد نوسان‌گیران در حال خروج از بازار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار رمزارزها از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۲ روندی نزولی داشته است. بیت‌کوین در اول ژانویه در قیمت ۴۷ هزار و ۲۵۰ دلاری معامله می‌شد حالا به سطح ۳۸ هزار دلاری رسیده است. اما در این قیمت‌ها چه افرادی بیت‌کوین می‌خرند؟

پس از اینکه دو روز پیش بیت‌کوین حدود ۶ درصد ریزش کرد، حالا وارد کانال ۳۸ هزار دلاری شده است. با توجه به رسیدن بیت‌کوین به قیمت ۳۸ هزار و ۲۳۰ دلار در میانه معاملات امروز، به نظر می‌رسد فشار فروش در این ارز دیجیتال کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ در حال حاضر قیمت بیت‌کوین با رشدی چهار درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده ۳۷ هزار و ۹۴۰ دلاری است. با این حال بازه ۲۴ ساعته بیت‌کوین بین ۳۶ هزار و ۴۰۰ و ۳۸ هزار و ۲۴۰ بوده است.
در بازار ارزهای دیگر هم اغلب آلت‌کوین‌ها سبزپوش بوده‌اند. اتریوم با رشدی ۹ درصدی در محدوده ۲۸۰۰ دلاری است و بایننس‌کوین هم نزدیک ۳۸۰ دلار معامله می‌شود.

چه کسانی بیت‌کوین خریدند؟

شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها نشان می‌دهد که معامله‌گران همچنان در ترس کامل به سر می‌برند. با این حال میزان سفته‌بازی و نوسان‌گیری در بازار کم شده است. این آمار از این جا نشات می‌گیرد که تعداد معامله‌گران بیت‌کوین که در کمتر از یک ماه خرید و فروش می‌کنند. نسبت به پایان سال گذشته افتی ۳۲ درصدی داشته است.

فشارخرید حالا از سوی هلدرهای میان‌مدت و بلندمدت وجود دارد که در این قیمت‌ها به دنبال افزودن دارایی‌های بیت‌کوین خود هستند.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران در انتظار آمار مشاغل آمریکا و تاثیر سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال‌رزرو بر آن هستند و بازار فعلا در آرامش به سر می‌برد. ماه گذشته سیگنال داد که برای نخستین بار در سه سال اخیر، نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

همچنین بازدهی اوراق خزانه ۱۰ ساله به ۱٫۸۳۸ درصد، و اوراق ۳۰ ساله به ۲٫۱۵۷ درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی اروپا هنوز تصمیمی درباره افزایش نرخ بهره نگرفته است. با این حال مدعی است که تورم احتمالا بیش از آنچه قبلا پیش‌بینی می‌شد، افزایش خواهد یافت.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.