کد مطلب: ۶۶۶۸۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برنده سقوط بیت‌کوین!/ ۱/۳میلیارد دلار از بین رفت!

برنده سقوط بیت‌کوین!/ ۱/۳میلیارد دلار از بین رفت!

در جریان معاملات دیروز که بیت‌کوین سقوط کرد حدود ۱/۳ میلیارد دلار از معاملات آتی بیت‌کوین لیکویید شد. این نشان می‌دهد که مانند هر سقوط ناگهانی دیگری اینبار هم برنده بازار صرافی‌ها بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین باری که قیمت بیت‌کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار بود به دو سال پیش برمی‌گردد. یعنی سال ۲۰۲۲ اما بیت‌کوین حالا در محدوده ۲۲ هزار دلار معامله می‌شود و فاصله زیادی با دو سال گذشته خود ندارد. ریزش بیت‌کوین از محدوده ۳۰ هزار دلار بسیار وحشیانه بود و ارزش بازار رمزارزها به ۹۹۰ میلیارد دلار رسید. داده‌های coinglass نشان می‌دهند که بیش از ۱/۳۰ میلیارد دلار از موقعیت‌های معاملات آتی بیت‌کوین لیکویید شدند.

هم کسانی که معامله فروش روی بیت‌کوین داشتند و هم کسانی که معامله خرید، هر دو ضرر کردند. مثلا براساس داده‌ها با از رسیدن قیمت به ۲۵ هزار دلار معامله‌گران به برگشت قیمت امیدوار شدند و معامله خرید باز کردند. اما قیمت دوباره سقوط کرد. البته مقدار لیکوید موقعیت خرید بسیار بیشتر از فروش بود. ۸۲۳ میلیون دلار مربوط به موقعیت‌های خرید بود.

معامله‌گرانی هم که موقعیت فروش داشتند ۵۷۸ میلیون دلار از دست دادند. چون بازار مستقیم ریزش نکرد و نوسا‌ن‌ها برخی از پوزیشن‌ها را لیکویید کرد. براساس گزارش‌ها ۲۷۳ هزار معامله‌گر در جریان خون‌ریزی دیروز بازار لیکویید شدند و دارایی خود را از دست دادند.

در زمان نوشتن این گزارش بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۲۲ هزار و ۴۰۰ دلار رو اتریوم در محدوده هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود. اگر محدوده حمایت ۲۱ هزار دلار از دست برود باید انتظار ریزش تا ۱۹ هزار دلار را داشته باشیم.

محدوده ۲۱ هزار دلار یک حمایت معتبر است که احتمال می‌رود کف قیمت بیت‌کوین باشد. اما اگر این محدوده از دست برود احتمالا بیت‌کوین تا ۱۹ هزار دلار ریزش می‌کند. در حال حاضر بیت‌کوین حدود ۷۰ درصد با سقف قیمتی خود فاصله دارد و این نشان از دوره‌های تاریخی زمستان بیت‌کوین است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.