کد مطلب: ۶۶۸۶۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معضل اصلی بلاکچین حل می‌شود؟/ معرفی ۴ پروژه پیشرو

معضل اصلی بلاکچین حل می‌شود؟/ معرفی ۴ پروژه پیشرو

یکی از مشکلات و معضلات اصلی بلاکچین و شبکه‌های موجود در آن، مقیاس‌پذیری‌ است. آیا این مشکل حل می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مشکلات و معضلات اصلی بلاکچین و شبکه‌های موجود در آن، مقیاس‌پذیری‌ است. منظور از مقیاس‌پذیری، توانایی شبکه در تامین سرعت، امنیت و به طور کلی‌تر رفع نواقص شبکه از جمله شلوغی شبکه است. برای مثال بنیان‌گذاران اتریوم و لایه دوم‌های این شبکه، تمام تمرکز خود را در جهت بهبود ترافیک شبکه و کم کردن کارمزد شبکه قرار داده‌اند. در این مطلب به شما پروژه‌هایی را معرفی می‌کنیم که سعی و تلاش بیشتری در بهبود مقیاس‌پذیری دارند.

حل مشکل اصلی بلاکچین

به عقیده بسیاری از حرفه‌ای‌های این بازار، بزرگترین مشکل این بازار نوظهور، مقیاس‌پذیری است. کوین و شبکه‌هایی که هدف اصلی را کمک به این نقیضه قرار داده‌اند، از مزیت سرمایه‌گذاری برخوردار هستند. پروژه‌هایی که در این حیطه بسیار فعال و سرآمد هستند عبارتند از:

-اتریوم

-نیر (NEAR)

-اتم (COSMOS)

-Dot (پولکادات)

این پروژه‌ها جدا از برنامه جذابی که برای بلندمدت خود دارند، در میان سازمان‌ها و موسسات حامی بلاکچین نیز از اعتبار و حمایت ویژه‌ای برخوردارند. پس ما هم به عنوان سرمایه‌گذار خرد می‌توانیم همواره نقطه نظر مثبتی روی این پروژه‌ها داشته باشیم.

شبکه‌های میزبان

تمامی چهار پروژه نام برده شده، به عنوان شبکه‌های میزبان شناخته می‌شوند. منظور از شبکه میزبان این است که سایر پروژه‌های فعال در بازار رمزارزها می‌توانند برای حل مشکلات خود از جمله همین مقیاس‌پذیری، میهمان شبکه آنها باشند.

یکی دیگر از کارهای بسیار جالبی که این پروژه‌ها انجام می‌دهند این است که فعالیت موجود در شبکه را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند. به اصطلاح به این عمل شاردینگ (Sharding) می‌گویند که ایده واقعا بکری است و امنیت شبکه را به طرز شگفت‌آوری تقویت می‌کند. چرا؟ به این دلیل که هر بخش عهده‌دار فعالیت کاملا مستقلی خواهد شد. به دنبال آن نیز احتمال هک شدن شبکه توسط هکرهای فعال در بلاکچین به زیر ۱ درصد می‌رسد.

شبکه‌هایی که قابلیت شاردینگ داشته باشند در آینده مشکل مقیاس‌پذیری نیز نخواهند داشت.

پولکادات

پروژه پولکادات تا سقف خود ۷۰۰ درصد جای رشد دارد!

توجه به ارزش بازار

پیشنهاد می‌شود با توجه به مارکت‌کپ یا ارزش بازار این پروژه ها اقدام به خرید کنید و پروژه‌های کوچک‌تر این حوزه را در اولویت قرار دهید.

به طور کلی با توجه به ریزش سنگین چند ماه اخیر و با توجه به فاصله قیمتی که این پروژه‌ها تا سقف خود دارند (برای مثال پروژه پولکادات تا سقف خود ۷۰۰ درصد جای رشد دارد!)، می‌توانیم یک ورود کم ریسک اما با دید زمانی حداقل ۱۸ ماهه روی یکی از پروژه‌های ذکر شده داشته باشید.

در آخر حواستان به این چهار پروژه برای سرمایه‌گذاری باشد چرا که تا زمانی که بلاکچین و بازار رمزارزها باشند، این شبکه‌ها با قدرتی بیش از پیش به کار خود ادامه می‌دهند.

*مقاله‌ای از تحلیل‌گر فاینوست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.