کد مطلب: ۸۱۵۲۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اظهارات دو رییس جمهور آمریکا در خصوص بازار کریپتو

اظهارات دو رییس جمهور آمریکا در خصوص بازار کریپتو

طبق گزارشات به دست آمده، سیاستمداران مطرح آمریکایی به دلیل فراز و فرود بازار کریپتو بارها اقدام به تغییر کلی مواضع خود در مواجهه با ارزهای دیجیتال کرده‌اند. در ادامه به بررسی برخی از اظهارات این افراد می‌پردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تغییر صد درصدی مواضع دولت‌ها و سیاستمداران درباره بازار کریپتو موضوع تازه‌ای نیست. تاریخ بارها شاهد تغییر مواضع افراد، اغلب به دلیل منافع شخصی و یا اثرگذاری بر روی منتقدان و طرفداران بوده است. از تکذیب کلی حرف‌ها و وعده‌های گذشته تا انتشار بیانیه‌هایی متناقض با اندیشه‌های پیشین، همگی از مثال‌های عینی این‌گونه رفتار بوده‌اند. بازار کریپتو نیز از این قاعده مستثنی نیست. رفتارهای ضد و نقیض این‌چنینی همواره تاثیرات بسیاری بر روی رفتار این بازار به خصوص در ایالات متحده دارند.

و کریپتو

بازار کریپتو فاقد ارزش ذاتی است

رییس جمهور فعلی ایالات متحده برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد. انتخاب وی به عنوان نماینده دموکرات‌ها در انتخابات آینده آمریکا دور از انتظار نیست. نگرش بایدن نسبت به کریپتو در گزارش اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در سال 2023 خلاصه می‌شود. طبق این گزارش بازار کریپتو مزایایی که تبلیغ می‌کند را ارائه نمی‌دهد و فاقد ارزش ذاتی است. به طور کلی دولت بایدن با اقدامات متفاوت تلاش بر مقابله با تخلف‌های مالیاتی توسط رمز ارزها کرده است. البته اقدامات مذکور اغلب ثمره‌ای جز نابودی تدریجی بازار کریپتو در آمریکا نداشته‌اند.

با توجه به اظهارات گذشته بایدن در خصوص اخذ مالیات از ماینرها و تامین بودجه حفظ محیط زیست از این شیوه انتظار می‌رفت که سخت‌گیری‌ها در مواجهه با بازار رمزارز کاهش یابند. اما برخلاف انتظارات عرصه برای کریپتو در آمریکا هر روز تنگ‌تر می‌شود.

و کریپتو

دونالد ترامپ، طرفدار بیت‌کوین نیستم

رییس جمهور پیشین آمریکا با انتشار بیانیه‌های گوناگون و ضد و نقیض در خصوص ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران رمز ارز را گمراه می‌کند. وی در سال 2019 به عنوان رییس جمهور ایالات متحده ضمن تشبیه ارزهای دیجیتال به هوا اظهار کرد که از طرفداران دارایی‌های دیجیتال نیست.

آقای ترامپ باری دیگر در سال 2021 سعی در قراردادن استفاده از رمز ارز به عنوان یکی از جرائم مالی داشت. وی کاهش مالیات بر عایدی سرمایه را نیز در نظر گرفت. این اولین اقدام مفید او برای بازار کریپتو و کاربران رمز ارزها بود. در سال‌های اخیر دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور پیشین ایالات متحده دو مجموعه NFT منتشر کرد که نشان‌دهنده تغییر کلی مواضع او در مواجهه با فناوری دارایی‌های دیجیتال است.

تاثیر اظهارات جنجالی بر حوزه کریپتو

اظهارات ضد و نقیض در حوزه بازار کریپتو به رییس جمهوران آمریکایی محدود نمی‌شود. بلکه این اقدام بارها توسط سیاستمداران دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به چشم خورده است. این‌گونه اقدامات اغلب تاثیرات زیادی بر روی روند بازار رمزارز می‌گذارند که یکی از چالش‌های اصلی این بازار محسوب می‌شود.

آخرین اخبار و تحلیل‌های حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.