کد مطلب: ۸۱۸۲۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت رمزارزهای دزدیده شده از کیف پول اتمیک چه شد؟

سرنوشت رمزارزهای دزدیده شده از کیف پول اتمیک چه شد؟

سه روز پس از هک کیف‌پول‌های کاربران اتمیک، مشخص شده است که رمزارزهای دزدیده شده، وارد کوین میکسرها شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاربران کیف‌پول غیرمتمرکز اتمیک با بیش از پنج میلیون کاربر در سراسر جهان، در هفته جاری قربانی حمله هکری بزرگی شدند. با تحقیقات جدید انجام شده، نشانه‌هایی درباره محل رمزارزهای دزدیده شده، پیدا شده است.

ماجرای هک کیف‌پول اتمیک چه بود؟

در چهاردهم خرداد، کاربران کیف‌پول رمزارزی و غیرمتمرکز اتمیک (Atomic Wallet) با ناپدید شدن رمزارزهای خود مواجه شدند. پس از تایید این خبر، مشخص شد که بیش از 35 میلیون دلار از رمزارزهای کاربران طی یک حمله هکری دزدیده شده است. این شرکت پس از این اتفاق، به کاربران خود در توییتر اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است اما کاربران با توضیحات ارائه شده، قانع شدند و به‌شدت از این شرکت به‌دلیل رعایت نکردن پروتکل‌‌های امنیتی لازم، انتقاد کردند.

بر اساس تحقیقات کارآگاه‌ مخفی رمزارزی، ZachXBT بزرگترین قربانی این حمله هکری، کاربری با 7.95 میلیون دلار تتر بوده است. عدد اعلامی 35 میلیون دلار رمزارز دزدیده شده نیز توسط این کارآگاه اعلام شده است. وی پیش‌بینی می‌کند که با پیشبرد تحقیقات، این رقم ممکن است به 50 میلیون دلار نیز برسد.

اتمیک رمزارز

نقشه تحقیقاتی ZachXBT درباره هک صرافی کیف‌پول اتمیک

سرنخ‌هایی از وضعیت رمزارزهای دزدیده شده

در پنجم ژوئن،‌ شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچینی Elliptic، سرنخ‌های جدیدی را درباره حمله هکری به کیف‌پول اتمیک ارائه داد. بر اساس تحقیقات این شرکت، نشانه‌ای از 35 میلیون دلار رمزارز دزدیده شده در میکسر رمزارز Sinbad.io دیده شده است. این سرویس میکس پیش‌تر توسط گروه هکری مشهور لازاروس استفاده شده بوده است. این گروه متعلق به کره شمالی، پیش‌تر برای پولشویی بیش از 100 میلیون دلار از این سرویس میکسر استفاده کرده بود.

شرکت Elliptic درباره اینکه چه میزان از 35 میلیون دلار دزیده شده وارد این میکسر شده، اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما بنظر می‌رسد که رمزارزها بیش از ورود به میکسرها، به بیت کوین تبدیل شده ‌اند.

کاربرد میکسر رمزارز چیست؟

میکسرهای رمزارز به افراد قابلیت انجام تراکنش‌ها را به‌صورت ناشناس و بدون ردیابی می‌دهد. میکسرهای ارز دیجیتال توسط برخی شرکت‌ها نیز، برای مخفی نگه داشتن معاملات با ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. گروه‌های هکری که به‌دنبال ناشناس بودن تراکنش‌های خود هستند، مشتری اصلی این کوین میکسرها هستند. کوین میکسرها، ارز دیجیتال کاربر را گرفته و با ترکیب آن با دیگر ارزهای دیجیتال، به آدرس مورد نظر کاربر به‌شکل واحد‌های کوچک شده ارز دیجیتال ارسال می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.