کد مطلب: ۸۱۷۳۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت بیت کوین همزمان با کاهش نرخ بیکاری ایالات متحده

افزایش قیمت بیت کوین همزمان با کاهش نرخ بیکاری ایالات متحده

قیمت بیت کوین (BTC) در یک حرکت صعودی قابل توجه، به بالای سطح 27 هزار دلار بازگشت و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حرکت صعودی اخیر بیت کوین خوش‌بینی معامله‌گران را در مورد صعود قیمت در کوتاه‌مدت افزایش داده است. از آنجا که بیت کوین سطح حیاتی 27 هزار دلار را بازیابی کرده است، فعالان بازار از نزدیک عملکرد قیمت و سطوح مقاومت و حمایت بیت کوین را زیر نظر دارند.

کاهش نرخ بیکاری ایالات متحده

در ماه می، ایالات متحده نرخ بیکاری بالاتر از حد انتظار 3.7 درصدی را تجربه کرد که از 3.5 درصد پیش‌بینی شده فراتر بود. هر دو بخش دولتی و خصوصی شاهد افزایش 339 هزاری حقوق و دستمزد در طول ماه بوده‌اند که نشانه‌های مثبتی از رشد مشاغل در این کشور را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، میانگین درآمد ساعتی- که مشخصه بسیار مهمی است-، در این ماه شاهد افزایش 0.3 درصدی بود. به طور سالانه، دستمزدها 4.3 درصد رشد کردند که اندکی کمتر از سطح تخمینی 0.1 درصد بود. با این حال، میانگین کار در هفته با 0.1 ساعت کاهش به 34.3 ساعت رسید.

این ارقام نشان‌دهنده وضعیت فعلی بازار کار ایالات متحده است و بینش‌هایی را در مورد چشم‌انداز اقتصادی این کشور و تصمیمات آتی فدرال‌رزرو ارائه می‌دهند.

نمودار قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در ابتدا حرکت صعودی را تا حدود سطح 27 هزار و 200 دلار آغاز کرد، اما پس از انتشار ارقام قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، اصلاحات کوتاهی را انجام داد که باعث شد قیمت به زیر 27 هزار دلار کاهش یابد. با این حال پس از مدت کوتاهی، روند بیت کوین معکوس شد و اکنون بالاتر از سطح 27 هزار دلار معامله می‌‎شود.

گفتنی است، میانگین متحرک‌نمایی 50 روزه نیز در بازه زمانی ساعتی به عنوان مقاومت در برابر قیمت عمل کرد و بیت کوین را وارد اصلاح کرد. در حال حاضر، بیت کوین به دنبال تثبیت در بالای حمایت حدود 26 هزار و 600 دلار است زیرا در صورت شکست قیمت به زیر سطح مذکور، بیت کوین می‌تواند روند نزولی بیشتری را تجربه کند.

شایان ذکر است که در بازه‌های زمانی بزرگتر، بیت‌کوین یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داده است. این الگو، حمایت دوگانه‌ای را در سطح 26 هزار و 600 دلار و مقاومتی در حدود ناحیه 27 هزار و 250 دلار تا 27 هزار و 500 دلار نشان می‌دهد.

از نظر اهداف بالقوه قیمت، شکست به زیر سطح 26 هزار و 600 دلار می‌تواند راه قیمت را برای رسیدن به حمایت 26 هزار دلاری باز کند. از سوی دیگر، اگر بیت کوین بتواند به بالای 27 هزار و 275 دلار برسد، هدف بعدی آن می‌تواند حدود 27 هزار و 500 دلار و سپس بالاتر از سطح 27 هزار و 800 دلار باشد.

به نظر تحلیلگران بازار، امروز معامله‌گران قبل از ورود به معامله باید ناحیه بین دو سطح 27 هزار و 250 دلار تا 26 هزار و 600 دلار را زیر نظر داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.