کد مطلب: ۷۵۷۲۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بیت کوین پس از انتشار داده‌های دستمزد آمریکا

وضعیت بیت کوین پس از انتشار داده‌های دستمزد آمریکا

بازارهای کریپتو در طی چند هفته گذشته در وضعیت نوسانی قرار داشتند. قیمت بیت کوین و اتریوم هر دو نوسان قابل توجهی را پشت سر گذاشتند. این موضوع، تا حد زیادی به گزارش اخیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نسبت داده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با بهبود موقعیت اقتصادی ایالات متحده، دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای جهانی در حال تقویت است. این افزایش بر قیمت بیت کوین و اتریوم تأثیر گذاشته و باعث کاهش قیمت آنها شده است. تصمیم فدرال رزرو در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره نیز به این پیشرفت کمک کرده است.

وزارت کار ایالات متحده اخیراً گزارش داد که با در نظر گرفتن تغییرات فصلی، 517000 شغل غیرکشاورزی در ماه ژانویه ایجاد شده است. طبق برآوردها، درآمد ساعتی ماه 0.3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش را تجربه کرده است.

نرخ رشد سود از 4.8 درصد در دسامبر به 4.4 درصد در ژانویه کاهش یافت، در حالی که رقم برآورد شده 4.3 درصد بود. این مساله، نشان‌دهنده کاهش نسبت به سال قبل است.

میانگین ساعات کاری در ماه گذشته به 34.7 رسید که نسبت به دوره قبل 0.3 درصد افزایش داشته است. در همین حال، مجموع ساعات هفتگی شاهد جهش قابل توجه 1.2 درصدی بود و به 115.6 رسید.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین (BTC) در حال حاضر 23300 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 25 میلیارد دلار قیمت دارد. این رمزارز در CoinMarketCap مقام اول را دارد و دارای ارزش بازار بیش از 449 میلیارد دلار است. 19.28 میلیون کوین بیت کوین در گردش و حداکثر عرضه 21 میلیون سکه وجود دارد.

بیت کوین اکنون روند اصلاحی را پشت سر می‌گذارد و منطقه حمایت فوری آن 23300 دلار است. اگر این سطح شکسته شود، ممکن است زیان بیشتری تا 23000 دلار متحمل شود.

با توجه به شاخص‌های RSI و MACD، فشار فروش ممکن است افزایش یابد و در نتیجه قیمت بیت کوین را به سمت پایین سوق دهد تا به عنوان منطقه حمایت بعدی آن به 22750 دلار برسد.

در حال حاضر، میانگین متحرک نمایی 50 روزه روند صعودی را بالای 23300 دلار برای بیت کوین نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانیم به زودی شاهد بازگشت مجدد قیمت باشیم. اگر قیمت به صورت صعودی از 23950 دلار خارج شود، ممکن است تا سطح 24500 دلار افزایش یابد.

نبرد بیت کوین

کریگ رایت علیه توسعه‌دهندگان بیت کوین شکایت کرده است تا آنها را وادار کند دارایی‌های رمزنگاری شده را تحویل داده و کد آن‌ها را تغییر دهند. بر اساس گزارش 3 فوریه رویترز، این پرونده احتمالاً به دادگاه می‌رود. کریگ رایت 15 توسعه دهنده نرم افزار را برای دسترسی به 111000 بیت کوین به ارزش 2.5 میلیارد دلار به دادگاه می‌کشاند.

طبق ادعای رایت، هکی که برای در گذشته رخ داده است باعث شده تا او نتواند ارزهای دیجیتال را از آدرس‌های خاصی بدون کلید استخراج کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از آدرس‌های متصل به کریگ رایت ممکن است وجوه گم‌شده هک Mt. Gox را در خود داشته باشد، که وی این موضوع را رد کرد.

رایت چند ماه است که این موضوع را به دادگاهی در بریتانیا برده است. دادگاه استیناف بریتانیا امروز مقرر کرده است که توسعه دهندگان وظایفی در قبال دارندگان بلاک‌چین داشته باشند.

جیمز رامسدن، وکیل برخی از توسعه دهندگان که در حال تجدید نظر در مورد پرونده خود هستند، گفته است مشتریان او نگران هستند. این مساله نه تنها می‌تواند به معنای پرداخت پول از جیب توسعه‌دهندگان باشد، بلکه یک اثر بالقوه در سراسر صنعت بلاک‌چین دارد.

کریگ رایت پس از ادعای ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، گمانه زنی‌هایی را در مورد ارزهای دیجیتال به راه انداخت. این موضوع باعث ایجاد بحث‌های زیادی در فضای کریپتو شده است. برخلاف مشارکت اولیه وی در بیت کوین، او از موقعیت خود در چندین نبرد حقوقی استفاده کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.