کد مطلب: ۷۵۷۰۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مقاومت گاوهای بیت کوین در سطح ۲۳ هزار دلار

مقاومت گاوهای بیت کوین در سطح 23 هزار دلار

بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) هر دو توانستند در حدود 23000 دلار و 1600 دلار تثبیت شوند. همچنین پیش از این، بیت کوین بعد از تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش ۲۵ واحد پایه نرخ بهره، به رکورد ۲۴۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارزهای دیجیتال به شدت تحت تأثیر سیاست اخیر فدرال رزرو ایالات متحده قرار گرفته است. پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد، افزایش نرخ بهره را به 25 واحد پایه کاهش می‌دهد، بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال شاهد افزایش قیمت بودند.

صبح پنجشنبه، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در 6 ماه گذشته رسید و برای مدت کوتاهی آستانه 24000 دلار را شکست. به دنبال این روند، اتریوم شاهد رشد قابل توجهی بود و در حال حاضر در قیمت 1641 دلار معامله می‌شود.

علاوه بر این، رشد قوی اشتغال نشان می‌دهد که فدرال رزرو در جلسات آتی مواضع خود را حفظ خواهد کرد. گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ژانویه ایالات متحده می‌تواند روز بزرگی را برای بیت کوین در پی داشته باشد.

این گزارش بینشی از سلامت اقتصاد ایالات متحده ارائه می‌دهد و می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. در این گزارش، انتظار می‌رود اقتصاد ایالات متحده مشاغل کمتری در ماه ژانویه ایجاد کرده باشد که نشانه مثبتی برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین خواهد بود.

سرمایه گذاران برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد سرمایه گذاری خود در ارزهای دیجیتال باید به این گزارش ها توجه زیادی داشته باشند.

نمودار بیت کوین

روند 4 ساعته بیت کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر 23480 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 29 میلیارد دلار، قیمت دارد. این ارز دیجیتال در CoinMarketCap جایگاه اول را دارد و دارای ارزش بازار بیش از 452 میلیارد دلار است.

از منظر تکنیکال، بیت کوین به سمت منطقه حمایت فوری 23300 دلار در حرکت است. اگر این سطح شکسته شود، فروش بیشتر می‌تواند قیمت را تا سطح 23000 دلار کاهش دهد، جایی که یک خط روند صعودی می‌تواند نقش حمایت را ایفا کند.

همچنین اندیکاتورهای RSI و MACD نشان دهنده روند فروش هستند، بنابراین مازاد فشار فروش می‌تواند قیمت بیت کوین را به سمت منطقه حمایت 22750 دلار سوق دهد.

از آنجایی که میانگین متحرک نمایی 50 روزه همچنان روند خرید بالای 23300 دلار را نشان می دهد، ممکن است شاهد جهش صعودی در جفت BTC/USD باشیم. در جهت صعودی، شکست صعودی به سطح 23950 دلار می تواند قیمت بیت کوین را به مرز 24500 دلار برساند.

تحلیلگران TD Securities افزایش 220 هزار نفری در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده و افزایش تخمینی نرخ بیکاری به 3.6٪ را پیش بینی کرده‌اند.

از آنجایی که تقاضا برای نیروی کار بیش از عرضه است، جویندگان کار قدرت مذاکره بیشتری دارند. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش شاخص‌های قیمتی شود، در نتیجه ممکن است، انتظارات برای کاهش رشد سیاست فدرال رزرو برای انقباض را متعادل کند.

بیت کوین بهترین بیمه

به گفته کتی وود، مدیر عامل شرکت ARK Invest، بیت کوین یک دارایی عالی برای محافظت از ثروت و ارائه بیمه برای افراد در سراسر جهان است که از نظر مالی در وضعیت نامناسبی قرار دارند. این دیدگاه احتمالاً باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است.

کتی وود، یکی از مدافعان قوی ارزهای دیجیتال، مطمئن است که بیت کوین به مرز یک میلیون دلار خواهد رسید. وی معتقد است که ارز دیجیتال فرصت‌های برابری را برای افراد ثروتمند و کسانی که منابع مالی محدودتری دارند فراهم می‌کند تا ثروت خود را تضمین کنند.

روند نزولی دلار آمریکا و موضع فدرال رزرو

ارزش دلار آمریکا نتوانست جلوی نزول خود را بگیرد و حتی بیشتر از قبل کاهش یافت. پس از تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه، شاخص دلار 1 درصد کاهش را تجربه کرد و به سطح 101.08 واحد رسید که پایین‌ترین سطح از آوریل 2022 بود.

برخلاف تأیید مجدد فدرال رزرو بر تعهد خود به حفظ آن، دلار در برابر سبدی از ارزها به پایین‌ترین سطح 9 ماهه خود در روز پنجشنبه سقوط کرد.

بانک مرکزی نرخ بهره را 25 واحد پایه (bps) افزایش داد تا منعکس کننده تحولات اخیر در مبارزه با تورم باشد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که نرخ تورم کشور همچنان بالاست و نسبت به تعداد افزایش نرخ‌هایی که بانک باید برای کاهش فشار قیمت‌ها انجام دهد، ابراز تردید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.