خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۰۳۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین در شروع هفته آمریکا / ورشکستگی بانک‌ها موجب کوچ سرمایه‌گذاران می‌شود؟

پیش بینی قیمت بیت کوین در شروع هفته آمریکا / ورشکستگی بانک‌ها موجب کوچ سرمایه‌گذاران می‌شود؟

در حالی که سرمایه گذاران در فضای عدم اطمینان اقتصادی به دنبال پناهگاهی امن برای سرمایه خود هستند، قیمت بیت کوین در 9 ماه اخیر رشد بسیاری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته سقوط ناگهانی سه بانک Silvergate، Silicon Valley Bank (SVB) وSignature Bank، ضعف بخش بانکداری متعارف نسبت به ارز دیجیتال و بیت کوین را برجسته کرد. تحلیلگران شرایط نامطلوب بازار و مدیریت ناکافی ریسک را به عنوان عوامل اصلی در سقوط SVB و Silvergate شناسایی کرده‌اند.

سقوط SVB پیامدهای گسترده‌ای برای صنعت بانکداری جهانی داشت. Credit Suisse، دومین مؤسسه بانکی بزرگ سوئیس نیز تحت تأثیر این شرایط قرار گرفت و با بحران شدیدی مواجه شد. گفتنی است، این بحران نیازمند بسته نجات 54 میلیارد دلاری از سوی بانک مرکزی سوئیس است.

با آشکار شدن بحران فضای بانکی، سرمایه‌گذاران به ارز دیجیتال به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد روی آورده‌اند. همچنین با افزایش ترس از یک بحران مالی بالقوه جهانی، ارزش بیت کوین همچنان در گارد صعودی قرار دارد.

ارتباط بین فدرال رزرو و بیت کوین

داده‌های ترازنامه فدرال رزرو نشان داد که تقریباً 300 میلیارد دلار برای مقابله با بحران مالی به اقتصاد تزریق شده که جرقه‌ای برای یک روند صعودی جدید ایجاد خواهد کرد. تغییر اخیر سیاست انقباضی فدرال رزرو، که از سال 2021 اعمال شده بود، گاوهای بیت کوین را که اکنون به دنبال افزایش قیمت هستند، تشویق کرده است.

علاوه بر این، نگرانی‌های فزاینده در مورد سقوط بانکداری جهانی، احتمال اجرای یک افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده است. در عوض، رویترز پیش‌بینی می‌کند که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ممکن است در نشست آتی خود در 22 مارس، نرخ وجوه فدرال را تنها 25 واحد پایه افزایش دهد.

تورم و افزایش نرخ فدرال رزرو می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر ارزش بیت کوین داشته باشند. هنگامی که تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در شرایط نامشخصی قرار دارد، شاخص دلار تمایل به کاهش پیدا می‌کند.

در حال حاضر، شاخص دلار در سطح 103.86 است و ممکن است به روند کاهشی خود ادامه دهد. این موضوع می‌تواند به سود ارزهای دیجیتال تمام شود.

بیت کوین در برابر فشارهای تورمی مقاوم است؟

در 18 مارس، Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس در توییتر به ستایش ویژگی اساسی فناوری این ارز دیجیتال پرداخت. او بر توانایی این ارز دیجیتال جهت مقاومت در برابر فشارهای تورمی تاکید کرد، ویژگی که ارزهای سنتی فیات فاقد آن هستند.

ژائو در توییت خود خاطرنشان کرد که بر خلاف ارزهای فیات، بیت کوین نمی‌تواند توسط کسی چاپ شود و فرآیند استخراج یک عملکرد کلیدی در تولید این رمز ارز است.

اظهارات ژائو در پاسخ به گزارش‌هایی بود که نشان می‌داد دولت ایالات متحده یک بسته نجات 300 میلیارد دلاری پس از فروپاشی سه بانک بزرگ در این کشور صادر کرده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت نظارت بر بازار CoinMarketCap، در ۲۴ ساعت گذشته، این ارز دیجیتال از سطح 27 هزار و 500 دلاری فراتر رفته است. این سطح قیمت یکی از بالاترین سطوحی است که بیت کوین در 9 ماه گذشته به آن رسیده است.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

اکنون این ارز دیجیتال در سطح 27 هزار دلار قرار دارد. گفتنی است، ارزش بیت کوین در هفته گذشته بیش از 35 درصد افزایش داشته است؛ اخبار اخیر بازار درباره ورشکستگی بانک‌ها و نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره نقش مهمی در افزایش ارزش این ارز دیجیتال ایفا می‌کنند.

از روز شنبه، بیت کوین با مقاومت فوری نزدیک به سطح 27 هزار و 750 دلار مواجه است. شکست صعودی قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند بیت کوین را به سمت نقطه عطف 30 هزار و 750 دلار سوق دهد.

با این حال، اگر سطح 27 هزار و 750 دلار شکسته نشود، بیت کوین ممکن است با فشار فروش مواجه شود که می‌تواند به طور بالقوه قیمت را به سطح 25 هزار و 200 دلار و در ادامه سطح 23 هزار دلار کاهش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.