کد مطلب: ۷۳۱۷۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی احتمال شروع یک رالی صعودی در دوج کوین

پیش بینی احتمال شروع یک رالی صعودی در دوج کوین

پس از انتشار اخباری مبنی بر بازگرداندن پروفایل توییتر دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده، قیمت دوج کوین در بازه 24 ساعته 4 درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دوج کوین در هفته گذشته 38 درصد و در 30 روز گذشته 19 درصد رشد داشته است، با بازگشت ترامپ به توییتر، انتظارات طرفداران این میم کوین را تقویت می‌کند که ایلان ماسک به وعده‌های دیگری که برای این شبکه اجتماعی داده است، از جمله ادغام پرداخت‌های دوج کوین عمل کند.

گفتنی است، افزایش قیمت این رمزارز در میان مدت به دلیل خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ماسک است. این قرارداد در پایان اکتبر تکمیل شد. انتشار خبر این خرید باعث افزایش رشد بازار رمزارز شد، اگرچه اخیراً با ورشکستگی FTX و پیامدهای ناشی از آن در سراسر بازار رمزارز، تاثیر این خبر مثبت مهار شده است.

دوج کوین

قیمت دوج کوین پس از بازگشت دونالد ترامپ به توییتر

برای کسی که نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود را با یک تجمع قابل توجه اعلام کرد، دونالد ترامپ با بازگشت از تبعید توییتر، کاری جز به‌روزرسانی بیوگرافی خود انجام نداده است.

بازگشت رئیس جمهور استیضاح شده به شبکه اجتماعی پس از نظرسنجی مالک جدید، ایلان ماسک، صورت گرفت، که نظرات کاربران (و احتمالاً ربات‌ها) را در مورد پذیرش مجدد ترامپ در توییتر ارزیابی کرد. به نوبه خود، این نظرسنجی به دنبال پیشنهادات قبلی ایلان ماسک مبنی بر بازگرداندن حساب ترامپ بود.

در حالی که خود ترامپ هیچ ارتباط مستقیمی با دوج کوین ندارد، با این وجود این موضوع نشان می‌دهد که ماسک در مورد اجرای تغییراتی که در زمان خرید توییتر هنوز در حال مذاکره و پردازش آن بود، کاملا جدی است.

و همانطور که حامیان این میم کوین بدون شک از قبل می‌دانند، یکی از این تغییرات شامل معرفی روش پرداخت‌ها به کمک دوج کوین است. گفتنی است، ماسک این امکان را مطرح کرد که کاربران بتوانند برای سرویس اشتراک توییتر آبی با استفاده از این میم کوین فرایند پرداخت را انجام دهند.

با این حال، ماسک یک دارنده و حامی شناخته شده دوج کوین است و قبل‌تر در ماه ژانویه پرداخت‌های دوج را برای مجموعه‌ای از کالاهای تسلا معرفی کرده بود. با استناد به همین موضوع، ماسک می‌تواند پرداخت‌های دوج کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را در مقطعی در توییتر آزمایش کند، اگرچه هیچ نقشه راهی برای چنین اقدام فرضی اعلام نشده است.

همچنین لازم به یادآوری است که ماسک قول داده است لیست بلندبالایی از پیشرفت‌ها و ویژگی‌هایی را برای توییتر معرفی کند، بنابراین نمی‌توان گفت که پرداخت‌ها به روش دوج کوین در کجای این فهرست است و یا چه اولویتی دارد.

روند قیمت دوج کوین

به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که قیمت دوج کوین در کوتاه‌مدت موانع بیشتری داشته باشد، به ویژه با ادامه یافتن بحران ورشکستگی صرافی FTX.

دوج کوین

روند روزانه قیمت دوج کوین، منبع: Tradingview

در نمودار قیمتی دوج کوین شاخص قدرت نسبی (بنفش) در چند روز گذشته افزایش یافته است، که این موضوع نشان دهنده افزایش حرکت قیمت است. به همین ترتیب، میانگین متحرک 30 روزه آن (قرمز) همچنان فراتر از میانگین 200 روزه (آبی) قرار دارد، که نشان دهنده شدت بیشتر این حرکت است.

با توجه به این شاخص‌ها، این احتمال وجود دارد که این میم کوین محبوب بتواند در چند روز آینده شاهد برخی حرکت‌های صعودی در قیمت باشد. شکل‌گیری یک رالی بزرگتر در قیمت، بستگی به تصمیم توییتر برای اتخاذ نوعی روش پرداخت به کمک دوج کوین دارد، که ممکن است مدتی (ماهها، شاید سالها) طول بکشد تا این مسئله تحقق یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.