کد مطلب: ۷۲۹۸۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ان‌اف‌تی‌ تراشه آبی چیست و چه کاربردی دارد؟

ان‌اف‌تی‌ تراشه آبی چیست و چه کاربردی دارد؟

به دنبال افزایش علاقه‌مندان به حوزه آثار دیجیتال ان‌اف‌تی، سرمایه‌گذاران به دنبال پروژه‌هایی مانند ان‌اف‌تی‌های تراشه آبی هستند که ویژگی‌های متمایزکننده‌ای نسبت به دیگر پروژه‌های ان‌اف‌تی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با رشد حجم معاملات بازار ان‌اف‌تی‌ها و افزایش علاقه‌مندان به این آثار دیجیتالی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی هستند که بتوانند در بلندمدت ارزش خود را حفظ کنند. دسته‌ای خاص از ان‌اف‌تی‌ها با عنوان تراشه آبی وجود دارند که این ویژگی را دارند.

آشنایی با ان‌اف‌تی بلوچیپ

ان‌اف‌تی‌های بلوچیپ (Blue Chip) ترکیبی از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با اصطلاح مشهور بازار سهام به نام بلوچیپ است. اصطلاح تراشه آبی در بازار سهام معمولا به سهام‌هایی اطلاق می‌شود که ارزش بالاتری نسبت به سایر سهام‌ها دارند. شرکت‌های آمازون، گوگل، آی‌بی ام تعدادی از سهام‌های تراشه آبی هستند. ان‌اف‌تی‌های تراشه‌های آبی پروژه‌های ان‌اف‌تی‌ای هستند که قیمت ثابتی دارند و در بلندمدت سود‌دهی بالایی خواهند داشت.

این نوع ان‌اف‌تی‌ها، دارای ویژگی‌هایی مانند کف قیمتی بالا، قدرت برند، تیلیغات توسط سلبریتی‌ها و کاربری پروژه در جهان واقعی هستند. در بازار جهانی ان‌اف‌تی در ماه اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، ۳۳۳ میلیون دلار دارایی دیجیتال به فروش رفته است که نشان دهنده تمایل افراد به سرمایه‌گذاری در این آثار دیجیتالی و خاص است. یکی از وبسایت‌های معتبر برای ردیابی اطلاعات مرتبط با این دارایی‌های دیجیتال، وبسایت Dappradar است.

ثبات پروژه‌های تراشه آبی

طبق گزارش سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ پلتفرم Dappradar، کلکسیون‌های ان‌اف‌تی‌ تراشه آبی نسبت به کریپتو‌ها دارایی امن‌تری به حساب می‌آیند. این پروژه‌ها حتی در بازار خرسی ارزش بالای خود را حفظ کرده، البته تماما از نوسانات بازار در امان نیستند. این نوع پروژه‌ها، معمولا ارزش ثابت بلندمدتی را دارند. یکی از اصلی ترین مولفه قرار گرفتن در رده پروژه‌های تراشه آبی، عاملان پشت مدیریت آن پروژه و هنرمند آن آثار است.

رتبه بندی ان‌ف‌تی تراشه آبی

رتبه‌بندی آثار ان‌اف‌تی در وبسایت dappradar

هنر در اثر دیجیتال

یکی از فاکتور‌های اثر برای مشمول تراشه آبی بودن یک پروژه، هنر به کار رفته در آن است. هنر به کار رفته در این پروژه‌ها، در طرح‌ها، استایل‌ها و سبک‌های مختلفی ساخته می‌شود. سلیقه شخصی در انتخاب نوع هنر مد نظر جهت خرید اثر دیجیتال دخیل است. در پروژ‌ه‌های ان‌اف‌تی، ترند‌ها از سینمای هالیوود، صنعت موسیقی و بازی‌ها می‌تواند باعث فروش چشم‌گیر آثار شوند.

ان‌اف‌تی تراشه آبی

یکی از بزرگترین فروش‌های آثار ان‌اف‌تی CryptoPunks

رتبه‌بندی برترین پروژه‌های ان‌اف‌تی

بر اساس رتبه‌بندی وبسایت DappRadar، پروژه‌ میمون‌های جهش یافته (Mutant Ape Yacht Club) در حال حاضر رتبه اول را در میان دیگر کلکسیون‌های دیجیتالی در اختیار دارد. این پروژه در حال حاضر حجم ۱.۲۷ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. پروژه میمون‌های جهش یافته دسته از ان‌اف‌ای‌های پروژه بورد ایپ هستند که جهش یافته اند. در این پروژه، یک شیشه حاوی سرمی با جهش ژنتیگی با انواع M1، M2 و M3 به صورت ایر‌دراپ به دارندگان این کلکسیون اهدا می‌شود.

رتبه دوم متعلق به کلکسیون بورد ایپ یات کلاب است که مجموعه از ۱۰۰۰۰ تصویر‌های میمون‌های خسته است که بر بلاک‌چین اتریوم قرار گرفته است. طبق آمار وبسایت CryptoSlam، حجم معاملات این کلکسیون، بیش از ۷۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ان‌اف‌تی تراشه آبی

تعدادی از آثار کلکسیون میمون‌های جهش یافته

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.