کد مطلب: ۷۳۰۸۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد دوج کوین در پی توییت ایلان ماسک

رشد دوج کوین در پی توییت ایلان ماسک

مدیرعامل جدید توییتر، ایلان ماسک،‌ در رشته توییت جدیدی درباره امکانات نسخه جدید توییتر به نام توییتر 2.0 و احتمال وجود سیستم پرداخت به کمک دوج کوین صحبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ کارآفرین و چهره مهم دنیای رمزارز، ایلان ماسک که چند ماه است به سمت مدیرعاملی توییتر رسیده است، پرداخت‌های یکپارچه به کمک دوج کوین را در نسخه جدید توییتر با نام توییتر ۲.۰ راه‌اندازی خواهد کرد.

این شخصیت جنجالی دنیای رمزارز که با توییت‌های خود همواره بر قیمت رمزارز دوج‌کوین (Dogecoin) تاثیر می‌گذاشت، در خبری جدید اعلام کرد که از دوج کوین، در سامانه پرداخت‌های توییتر استفاده خواهد کرد. این اقدام یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در توییتر پس از ریاست ایلان ماسک است. او توییتر با قابلیت جدید را توییتر ۲.۰ نامید و آن را نرم‌افزاری جامع (The Everything App) معرفی کرده است.

توییت ایلان ماسک و دوج کوین

قیمت دوج کوین

ایلان ماسک این خبر را در ۲۷ نوامبر ( ۶ آذر) در توییتر ۱۱۹ میلیون فالووری خود اعلام کرد. با وجود اینکه در توییت ایلان ماسک اشاره‌ای به دوج کوین نشده بود، اما همین کافی بود تا سرمایه‌گذاران شروع به تقاضای دوج‌کوین کنند. قیمت‌ این رمزارز برای مدت کوتاهی در ۲۷ و ۲۸ نوامبر افزایش پیدا کرد. پس از توییت ایلان ماسک، قیمت این رمزارز حدود ۱۹.۴ درصد رشد کرد و از قیمت ۰.۰۸۹ به سطح ۰.۱۰۷ دلار رسید، البته پس از آن قیمت به ۰.۰۹۶ دلار کاهش پیدا کرد.

قیمت دوج کوین

روند قیمت دوج‌کوین در 6 و 7 آذر 1401 در پی توییت ایلان ماسک (منبع: CoinMarketCap )

توییتر ۲.۰

طبق اطلاعاتی که مدیرعامل جدید توییتر درباره نسخه ۲.۰ آن منتشر کرده است، در نسخه جدید، تبلیغات به شکل سرگرمی، ویدیو، پیام‌های شخصی رمزنگاری شده، توییت‌‌های بلندتر و راه‌اندازی دوباره تیک آبی وجود خواهد داشت. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ایلان ماسک، از شروع مدیریت وی، تعداد ثبت‌نام کاربران جدید و دقیقه‌های حضور فعال کاربران توییتر به بالاترین حد خود در تمام تاریخ توییتر رسیده است.

ثبت‌نام‌های جدید، بیش از ۸۶ درصد و دقیقه‌های حضور فعال کاربران ۳۰ درصد رشد نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته است. در اکتبر سال جاری نیز شایعه‌ای پخش شد که توییتر برنامه‌هایی برای عرضه کیف‌پول اختصاصی توییتری دارد که باعث افزایش ۴۰ درصدی رشد دوج کوین شد.

توییت ایلان ماسک و دوج‌کوین

توییت ایلان ماسک و انتشار اسلاید‌های گفتگوی او با کارمندان شرکت توییتر

نظرات درباره استفاده از دوج‌کوین

لوور یافه، هم‌بنیان‌گذار نرم‌افزار بلاکچین Jelurida در گفتگویی با کوین‌تلگراف درباره تصمیم استفاده از دوج‌کوین در سیستم پرداخت توییتر گفت: حتی اگر سیستم پرداختی برای توییتر ساخته شود، راه حل‌های بلاکچینی بسیار بهتری نسبت به دوج‌کوین که امنیت و مقیاس‌پذیری بهتری دارند و قابل استفاده در قرارداد‌های هوشمند نیز هستند، وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.