خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۵۷۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خریداران آثار کلکسیون NFT ترامپ چقدر سود می‌کنند؟

خریداران آثار کلکسیون NFT ترامپ چقدر سود می‌کنند؟

دونالد ترامپ در اواخر سال 2022 برای اولین بار کلکسیون NFT خود را منتشر کرد که با استقبال بالایی مواجه شد. در ادامه به بررسی میزان سود به‌دست‌آمده در صورت خرید این آثار می‌پردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، دونالد ترامپ از افراد سرشناسی بود که کلکسیون NFT خود را در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه کرد. کلکسیون ترامپ با استقبال بالایی مواجه شد و همه آثار این کلکسیون در روز اول عرضه به فروش رفت.

کلکسیون NFT ترامپ

کلکسیون NFT دونالد ترامپ

کلکسیون دونالد ترامپ در اواخر آذر ماه سال جاری عرضه شد. کلکسیون NFT (توکن غیرقابل تعویض) رئیس جمهوری سابق آمریکا، در کمتر از یک روز به طور کامل به فروش رفت. این کلکسیون شامل 45 هزار اثر دیجیتالی از دونالد ترامپ بود که وی را در شکل فضانورد، سوپرمن، گاوچران و…نشان‌ می‌داد. این اقدام ترامپ یکی از بحث‌برانگیز‌ترین اخبار اواخر سال میلادی ۲۰۲۲ بود که باعث شد بسیاری از جمله جو بایدن این کار دونالد ترامپ را به تمسخر بگیرند.

قیمت و مزایای آثار

این آثار با قیمت ابتدایی ۹۹ دلار عرضه و با استقبال بالایی رو‌به‌رو شدند و در یک روز تمام به فروش رفتند. آثار NFT مزایایی مانند شام خصوصی با ترامپ، بازی گلف و جلسه آنلاین با رئیس جمهوری پیشین آمریکا را با خود به همراه داشتند. در صورت خرید ۴۵ اثر NFT، خریدار می‌‌توانست در مراسم خصوصی که در یکی از املاک ترامپ برگزار خواهد شد نیز شرکت کند.

سود خرید آثار کلکسیون ترامپ

با قیمت اولیه ۹۹ دلار به‌ازای هر اثر NFT این کلکسیون، خریدار می‌توانست با بودجه ۱۰۰۰ دلار، ۱۰ اثر از این کلکسیون را خریداری کند. برای محاسبه سود خرید ۱۰ اثر، می‌توان گفت که در حال حاضر کف قیمتی این کلکسیون برابر با ۰.۱۹ اتریوم (۲۲۸.۳۵ دلار) است و خریدار ۱۰ اثر در حال حاضر، سودی معادل ۱۲۸۳ دلار به‌دست خواهد آورد. طبق آمار پلتفرم Opensea، بیش از ۱۵ هزار و ۷۱ نفر در حال حاضر مالک آثاری از این کلکسیون هستند و حجم کل این کلکسیون برابر با 7808 اتریوم است.

با وجود اینکه کف قیمتی این کلکسیون از روز اوج خود که برابر با ۰.۸۴ اتریوم بود، کاهش قابل توجهی داشته است اما از زمان مینت آن تاکنون بیش از ۱۲۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

در زمان اوج قیمتی آثار کلکسیون ترامپ سرمایه‌گذاری اولیه معادل ۱۰۰۰ دلار (۱۰ اثر با قیمت ۹۹ دلار) به قیمت ۹۹۰۰ دلار فروخته‌ می‌شد. اثر کلکسیون‌های NFT معمولا پس از چند ماه گذشت از عرضه آنها مشخص خواهد شد. با وجود گذشت یک ماه از عرضه کلکسیون NFT دونالد ترامپ، تقاضا برای آن تاکنون رو به رشد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.