کد مطلب: ۸۲۰۰۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یوان دیجیتال به خیریه‌های چینی راه پیدا می‌کند / افزایش استفاده از CBDC

یوان دیجیتال به خیریه‌های چینی راه پیدا می‌کند / افزایش استفاده از CBDC

موسسات خیریه چینی در حال حاضر کمک‌های یوان دیجیتال را می‌پذیرند و CBDC این کشور نیز در دنیای وام‌های شرکتی راه جدیدی را برای خود ایجاد کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق رسانه WXRB، استان ساحلی جیانگ سو از اولین پلتفرم آنلاین اهدای یوان دیجیتال شخصی و شرکتی خود رونمایی کرده است.

افزایش استفاده از یوان دیجیتال

در مراسمی که در این هفته برگزار شد، بانک تجاری دولتی چین کمک مالی رمزارز ملی (CBDC) را به فدراسیون خیریه Wuxi اهدا کرد. این فدراسیون از پروژه‌های رفاهی محلی حمایت می‌کند و این موارد شامل حمایت از آموزش و مراقبت‌های بهداشتی است.

این بانک دولتی همچنین به‌طور مستقیم بیش از 21 هزار دلار یوان دیجیتال به پروژه بورسیه این فدراسیون اهدا کرده است. اهداکنندگان پس از دریافت وجوه دیجیتال توسط خیریه گواهی دیجیتال دریافت می‌کنند. مقامات در این مراسم به این موضوع اشاره کردند که کمک‌های مالی این بانک مستقیماً از طریق برنامه بانکداری تلفن همراه بانک چین انجام شده است.

این موسسه خیریه گفت که راه اندازی پلتفرم جدید خود شاهد افزایش ترافیک مرتبط با جریان کمک‌های مالی بوده است. این توکن با نام e-CNY نیز شناخته می شود.

این موسسه خیریه افزود که ماهیت باز و شفاف یوان دیجیتال به نفع خیریه‌ها خواهد بود. این سازمان افزود که استفاده از یوان دیجیتال به اهداکنندگان خیریه اجازه می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند، پولی که ارسال شده به کیف پول پروژه‌هایی که می‌خواهند از آن حمایت کنند، منتهی شده است.

لو دونگ یانگ، نایب رئیس فدراسیون گفت که یوان دیجیتال اعتبار کمک‌های خیریه را افزایش داده است و روند کمک‌های مالی را کمی آرام‌تر کرده است. گفتنی است، هم شرکت‌ها و هم افراد می‌توانند از برنامه و پلتفرم کمک‌های مالی یوان دیجیتالی استفاده کنند.

اولین وام‌های خیریه و شرکتی در قالب CBDC

در همین حال، شهر چونگ کینگ نیز اولین یوان دیجیتال را در فضای شرکتی ثبت می‌کند. روزنامه Chongqing Daily گزارش داده که یک بانک تجاری دولتی دیگر، اولین وام شرکتی یوان دیجیتال شهر را صادر کرده است. این بانک حدود 3.4 میلیون دلار از CBDC را به این شرکت وام داده است.

این رسانه همچنین نوشت، صدور وام‌های شرکتی در قالب یوان دیجیتال نیز یکی از اقدامات مهم برای ترویج عمومیت CBDC (رمزارز ملی) در سناریوها و بخش‌های متعدد است.

چین امیدوار است که یوآن دیجیتال را برای اولین بار در زمان برگزاری بازی‎های آسیایی در این کشور در ماه سپتامبر به مخاطبان بین المللی زیادی به نمایش بگذارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از CBDC برای پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی در شهرهای میزبان استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.