کد مطلب: ۴۲۸۲۴۰

ECU نسل جدید کروز

ECU نسل جدید کروز

مدیر گروه قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: ECU نسل جدید کروز امکان اخذ استاندارد یورو5 برای خودروهای تولید داخل را فراهم می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ECU نسل جدید کروز امکان اخذ استاندارد یورو5 برای خودروهای تولید داخل را فراهم می‌کند.

1. عوامل معتددی بر سطح استاندارد آلایندگی خودروها موثر است که می توان به تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین اشاره کرد.

2. با استفاده از نسل جدید ECU تولید شده در کروز، از تکنولوژی بالاتری در سیستم مدیریت موتور می توان بهره گرفت و سطح استاندارد آلایندگی خودروها را افزایش و آلاینده های خروجی از اگزوز را کاهش می دهد.

3. کروز توانسته در 5 نسل ECU را به صورت صد درصدی داخلی سازی کند که شامل طراحی و صحه گذاری سخت افزار و نرم افزار، آزمون های متفاوت، کالیبراسیون سطح موتور و خودرو، تولید و آزمون نهایی است.

4. ECU نسل جدید شرکت کروز با دربرداشتن کالیبراسیون دقیق، امکان کاهش مصرف سوخت را فراهم می آورد.

5. هم اکنون سیستم مدیریت موتور شامل ECU نسل جدید شرکت کروز برای موتورها و خودروهای مختلف با هدف دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو 5 کالیبره شده و آماده تامین می باشد.

شهرهای کشور سال‌ هاست با شروع زمستان با موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌ کنند و همچنین بسیاری از افراد بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که خودروها نقش به سزایی در افزایش سطح آلودگی هوا دارند.

سازمان محیط زیست مجوز شماره‌گذاری خودروهای یورو ۴ را برای سال آینده صادر نمی‌کند، چرا که خودروسازان طبق قانون باید در سال 96 استاندارد خودروهای تولیدی خود را به یورو 5 ارتقاء می‌دادند و این موضوع به تعویق افتاده که مطابق قانون هوای پاک از ابتدای سال 99 باید تمامی خودروهای تولیدی داخل کشور مطابق استاندارد یورو 5 به بازار عرضه شوند.

حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به عوامل موثر بر میزان آلایندگی خودروها گفت: عوامل معتددی بر میزان و سطح استاندارد آلایندگی خودروها از یورو 1 تا یورو 5 موثر است که می توان به تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین اشاره کرد.

وی با اشاره به نحوه تاثیرگذاری ECU نسل جدید کروز در ارتقاء استاندارد آلایندگی در خودروها اظهار کرد: با استفاده از ECU با میکروپروسسور 32 بیتی که از آن به نسل جدید ECU تولید شده در کروز یاد می شود، در واقع از تکنولوژی بالاتری در سیستم مدیریت موتور می توان بهره گرفت که با استفاده از استراتژی ها و توابع کنترلی پیچیده تر و پیشرفته تر در کنار کالیبراسیون دقیق می توان سطح استاندارد آلایندگی خودروها را افزایش و آلاینده های خروجی از اگزوز را کاهش داد. هرچند حصول نتیجه کامل در صورت استفاده از کاتالیست مناسب و بنزین با کیفیت میسر است.

انصاری افزود: کروز به عنوان پیشتاز در تولید قطعات الکترونیکی از آغاز تامین سامانه مدیریت موتور، از حدود 12 سال پیش با تامین ECU با پردازنده 16 بیتی، نیازهای خودروسازان را برآورده کرده و همزمان با ارتقاء آپشن ها و اضافه شدن ویژگی های مختلف از قبیل کروز کنترل، ESC، سطوح آلایندگی بالا، استفاده از گیربکس اتوماتیک و … طراحی نسل ECU 32 بیتی را نیز از چند سال پیش آغاز کرده و اکنون آماده تولید انبوه شده است.

مدیر گروه قوای محرکه کروز درخصوص داخلی سازی ECUهای تولید شده در کروز تصریح کرد: این بنگاه اقتصادی توانسته در 5 نسل ECU را به صورت صد درصدی داخلی سازی کند که شامل طراحی و صحه گذاری سخت افزار و نرم افزار، آزمون های متفاوت، کالیبراسیون سطح موتور و خودرو، تولید و آزمون نهایی است. همچنین با توجه به دانش موجود و برحسب درخواست خودروساز امکان اضافه کردن توابع جدید از قبیل خودروهای دوگانه سوز و آپشن های جدید از قبیل توربوشارژ و … به صورت کامل امکان پذیر است.

انصاری درخصوص تاثیرگذاری ECU نسل جدید برکاهش مصرف سوخت در خودروها بیان کرد: میزان مصرف سوخت خودروها بیش از هر چیز به فناوری استفاده شده در طراحی و تولید موتور باز می گردد، البته ECU بر میزان مصرف سوخت تاثیر موثری دارد که با استفاده از محاسبات دقیق تر و استراتژی های کنترلی پیچیده تر، امکان بهبود مصرف سوخت را تا حد زیادی فراهم می آورد؛ کما اینکه یکی از اهداف سیستم مدیریت موتور کاهش مصرف سوخت است و ECU نسل جدید شرکت کروز با دربرداشتن کالیبراسیون دقیق، این امکان را فراهم می آورد.

وی با تاکید بر امکان استفاده ECU نسل جدید برای هر خودروی دارای استاندارد یورو4 و یورو 5 گفت: اینECU را می توان برای مقاصد تعریف شده ی مشتری از جمله جهت دستیابی به استاندارد یورو 4 و یا یورو 5 کالیبره کرد. هم اکنون سیستم مدیریت موتور شامل ECU نسل جدید شرکت کروز برای موتورها و خودروهای مختلف با هدف دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو 5 کالیبره شده و آماده تامین می باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.