خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۱۱۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

اسپانیا چطور درگیر بحران آب شد؟

اسپانیا چطور درگیر بحران آب شد؟

بحران آب در اسپانیا ابعاد پیچیده‌ای یافته است. این کشور با بزرگترین خشکسالی 50 سال اخیر خود مواجه است و بعید نیست دسترسی به آب در برخی از شهرهای آن همزمان با کاهش باران، محدود شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بارسلونا با کمبود آب مواجه است، در واقع اسپانیا یکی از بدترین خشکسالی‌های خود را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا می‌گوید: «خشکسالی یکی از بحث‌های اصلی سیاسی و سرزمینی کشور ما در سال‌های آینده خواهد بود. زیرا چالشی که اسپانیا در برابر تغییرات آب‌وهوایی و تنش آبی با آن روبرو هست، مشهود است.»

در شمال شرقی اسپانیا، 7.7 میلیون نفر ساکن کاتالونیا از اثرات خشکسالی 32 ماهه رنج می‌برند. کمبود بارش باران به‌ویژه در بارسلونا که مخازنش هم‌اکنون هم در حال خشک شدن هستند «بسیار بد» توصیف شده است.

به گزارش یورونیوز ، مقامات اسپانیا هشدار دادند که منطقه بارسلونا در ماه سپتامبر به سمت وضعیت اضطراری خشکسالی پیش می‌رود مگر اینکه پیش‌بینی‌ها برای بارندگی بهبود یابد. این به معنای محدودیت‌های شدیدتر برای استفاده از آب است.

پر آراگونس، رهبر کاتالونیا، با ابراز تاسف گفت: امسال یکی از بدترین خشکسالی‌های 50 سال اخیر است، این بدترین مشکلی است که با آن مواجه هستیم.

بحران آب اسپانیا

ذخایر آب در کاتالونیا رو به اتمام است

بارسلون، ژیرونا و دیگر شهرها و روستاهای این منطقه از طریق سیستم رودخانه تِرلوبرگات تامین می‌شوند. دولت اسپانیا گفته است که مخازن این کشور و سایر مخازن در کاتالونیا به 27 درصد از ظرفیت خود کاهش یافته است.

تنها منطقه در اسپانیا که بدتر است حوضه رودخانه گوادالکیویر در جنوب اندلس است که مخازن آن تنها 26 درصد ظرفیت دارد.

در هفته‌های اخیر حدود 13 هکتار مکعب آب از مخزن سائو کاتالونیا به مخزن دیگری در نزدیکی آن منتقل شد تا کیفیت آب حفظ شود. با کاهش سطح آب، هزاران ماهی مهاجم برای حفاظت از گونه‌های بومی، این ماهی‌ها نابود شده‌اند.

مقامات در شمال شرق اسپانیا هشدار دادند که بارسلونا و منطقه وسیع اطراف ممکن است با محدودیت های شدیدتری در استفاده از آب مواجه شوند.

این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که تابستان گذشته سطح آن چنان پایین آمد که ویرانه‌های یک کلیسای قرن یازدهمی از زیر سطح آن آشکار شد.

محدودیت‌های فعلی به این معنی است که شهرهای کاتالونیا فقط مجاز به استفاده از 230 لیتر آب برای هر نفر در روز هستند. این شامل استفاده شخصی و همچنین خدمات عمومی مانند آبنما یا نظافت خیابان می‌شود. بر اساس طرح های اضطراری، این سهمیه به 200 لیتر کاهش می‌یابد.

هر فرد به طور متوسط ​​روزانه حدود 116 لیتر برای مصارف خانگی مصرف می‌کند. اکنون دولت این منطقه به دنبال این است که برای شهرهایی که آب بیش از حد مصرف می‌کنند جریمه‌هایی در نظر بگیرد.

کدام شهرهای اسپانیا آب را قطع می‌کنند؟

وضعیت آب در حال حاضر برای برخی از شهرها و روستاهای کاتالونیا بد است. L'Espluga de Francoli، در 100 کیلومتری غرب بارسلونا، ماه‌هاست که در جیره‌بندی آب قرار دارد.

بین ساعت 10 شب تا 7 صبح هر شب، آب خانگی برای 3600 ساکن آن قطع می‌شود. سه بار در هفته، یک کامیون تانکر آب می‌آورد تا ذخایر خود را پرکند

خاویر راسل، کارشناس مسائل زیست‌محیطی و خدمات شهری در این منطقه، می‌گوید: «تغییر آب‌وهوا در دو یا سه سال گذشته خیلی سریع رخ داده است.

این منطقه بین سال‌های 2003 و 2008 شاهد کمبود شدید آب مشابه بود، اما اکنون دوره‌های خشکسالی مکرر و شدیدتر می‌شوند.

لوئیس پلاناس وزیر کشاورزی اسپانیا می‌گوید: «ما با لحظه سختی هم از نظر منابع آبی و هم از نظر بارندگی روبرو هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.