کد مطلب: ۸۸۶۷۲۳

نگاهی به اظهارات اخیر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی

تبعات جنگ غزه/نفت و گاز دیگر گزینه‌های مطمئنی نیستند؟

تبعات جنگ غزه/نفت و گاز دیگر گزینه‌های مطمئنی نیستند؟

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌تواند من را متقاعد کند که نفت، گاز، با وجود جنگ غزه گزینه‌های انرژی مطمئن برای کشورها یا مصرف‌کنندگان است.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه گفت که جنگ غزه می‌تواند مسیر انتقال نفت و گاز به انرژی پاک را سرعت ببخشد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی به آسوشیتدپرس گفت :«امروز ما دوباره با بحرانی در خاورمیانه مواجه هستیم که می‌تواند بار دیگر بازارهای نفت را شوکه کند.»

این علاوه بر فشار وارده بر بازارهای انرژی ناشی از قطع گاز طبیعی روسیه به اروپا به دلیل جنگ اوکراین است.

وی افزود: این دو مورد را کنار هم بگذارید و هیچ‌کس نمی‌تواند من را متقاعد کند که نفت، گاز، انتخاب انرژی ایمن و مطمئن برای کشورها یا مصرف‌کنندگان است.

آقای بیرول می‌گوید: «انرژی بادی و خورشیدی یک راه‌حل طولانی مدت برای مسائل امنیت انرژی و همچنین بحران آب و هوا ارائه می‌دهند.»

به نقل از ایندیپندنت ، اظهارات آقای بیرول در حالی بیان شد که آژانس بین المللی انرژی چشم انداز سالانه انرژی خود را منتشر کرد که نشان می‌داد مصرف زغال سنگ، نفت و گاز احتمالاً قبل از سال 2030 به اوج خود خواهند رسید.

انتقال به انرژی پاک در سراسر جهان در حال وقوع است و غیرقابل توقف است. آقای بیرول می‌گوید: هر چه زودتر این انتقال انرژی اتجام شود برای همه ما بهتر است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2030، نیمی از انرژی جهان از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود که در حال حاضر 30 درصد است.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تا سال 2030 تعداد خودروهای الکتریکی در سراسر جهان 10 برابر خواهد شد و 50 درصد از خودروهای فروخته شده در آمریکا الکتریکی خواهند بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تعداد پنل‌های خورشیدی نصب‌شده در سطح جهان تا سال 2030 برق بیشتری از تولید برق امروزی شبکه‌های برق آمریکا تولید خواهد کرد.

با این حال، این گزارش هشدار داد که جذب انرژی پاک هنوز به اندازه کافی سریع نیست که بتواند افزایش متوسط ​​دمای جهانی را تا حدودی ایمن 1.5 درجه سانتیگراد حفظ کند.

برای حفظ دمای 1.5 درجه سانتیگراد، نیاز به سه برابر شدن انرژی‌های تجدیدپذیر و دو برابر شدن اقدامات بهره‌وری انرژی است.

نشت متان از عملیات صنعت سوخت فسیلی باید تا سال 2030 75 درصد کاهش یابد. گازهای گلخانه‌ای 25 برابر پتانسیل گرم شدن دی اکسید کربن در طول 20 سال است.

فاتح بیرول می‌گوید: «که دولت ها و شرکت‌ها باید از انرژی پاک حمایت کنند نه اینکه مانع آن شوند. مزایای بی‌شماری از جمله فرصت‌ها و مشاغل جدید صنعتی، امنیت انرژی بیشتر، هوای پاک‌تر، دسترسی جهانی به انرژی و آب و هوای امن‌تر برای همه وجود دارد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.