کد مطلب: ۶۷۷۲۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

دانمارک از شرکت‌های آلاینده، مالیات کربن می‌گیرد

دانمارک از شرکت‌های آلاینده، مالیات کربن می‌گیرد

دولت دانمارک برای شرکت‌های آلاینده مالیات کربن در نظر می‌گیرد. دولت این کشور از این پیشنهاد به عنوان راهی برای دستیابی به اهداف جاه طلبانه آب و هوایی این کشور نام برده است.

اخیرا دولت دانمارک پیشنهاد کرده است که برای شرکت‌های آلاینده در این کشور، مالیات کربن در نظر گرفته شود. دولت این کشور از این پیشنهاد به عنوان راهی برای دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه آب و هوایی این کشور نام برده است.

آن طور که Green Citizen گزارش داده، دولت دانمارک اذعان دارد که وضعِ مالیات ۱۱۲۵ کرون (۱۶۴٫۲۱ دلار) به ازای تولید هر تن دی‌اکسیدکربن، انتشار کربن را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳٫۷ میلیون تن کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، این مالیات بر صنایع سنگین و بخش انرژی اعمال می‌شود و بر اساس قیمت مجوز کربن اتحادیه اروپا در سال ۲۰۳۰ است.

دولت دانمارک برای شرکت‌های کوچکتر که بخشی از سیستم آلاینده‌های اتحادیه اروپا نیستند، مالیات ۷۵۰ کرون برای هر تن دی‌اکسید کربن پیشنهاد کرده است. ژپه برووس، وزیر مالیات، در این باره گفته است: «این ابتکار به منظور اطمینان از این است که شرکت‌هایی که بر آب و هوا تأثیر می‌گذارند، هزینه انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را بپردازند.»

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد دولت همچنین حاضر است ۷ میلیارد دلار برای کمک به شرکت‌هایی نوپا در زمینه انتقال سبز هزینه کند. هدف این سرمایه‌گذاری این است که به کسب و کارها کمک کند که به جای مهاجرت به خارج و اجتناب از مالیات کربن، «سبز» بمانند.

این برنامه پیشنهادی دانمارک که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، کمک کند تا به هدف سال ۲۰۳۰ خود برای کاهش ۷۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای نسبت به سطوح سال ۱۹۹۰ دست یابد. این مقدار تقریباً معادل ۲۰ میلیون تن دی‌اکسیدکربن است.

اگر می‌خواهید در جریان برنامه کشورها برای کاهش کربن قرار بگیرید، در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.