کد مطلب: ۷۵۳۴۸۴

«پاور پلنت» یا چگونه از هیچ، برق تولید کنیم؟/ انقلابی در تولید مولد برق بدون سوخت

«پاور پلنت» یا چگونه از هیچ، برق تولید کنیم؟/ انقلابی در تولید مولد برق بدون سوخت

متخصصان یک شرکت چند ملیتی توانسته‌اند یک مولد برقی با نام تجاری پاور پلنت بسازند که بدون نیاز به سوخت، برق رایگان تولید می‌کند.

مولد برق یا همان دستگاهِ کوچکی که قابلیت‌های بزرگی دارد، این روزها و در حواشی زمستانِ سخت امسال به یکی از پر جست‌وجوترین واژه‌های دنیای مجازی بدل شده است. اگرچه تاثراتِ و خسارت‌های زیست محیطی مصرف سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی، سال‌هاست که جهان را به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر سوق داده اما در یک سال گذشته و همزمان با شدت گرفتن جنگ در اوکراین، اهمیت کنار گذاشتنِ سوخت‌های فسیلی دوچندان شده است. در کنار این موضوع، شاید برای نخستین بار پس از جنگ خلیج فارس است که جهانیان با موضوع تامین برق پایدار مواجه شده‌اند؛ دنیای تکنولوژی برای حل این بحرانِ دوگانه چه پیشنهادی دارد؟

در چنین شرایطی، بازار تولید انواع دستگاه‌های مولد انرژی نه فقط در اروپا که در ایران و بسیاری از کشورهای درگیر با بحرانِ انرژی، شاهد رونقی فراگیر بوده و روز به روز، تکنولوژی‌های تازه در این میان خودنمایی می‌کنند؛ از ساختِ خودروهای بدون نیاز به شارژر تا تولید دستگاه های مولد برق در ابعاد و کاربری‌های مختلف. در این میان، محققان شرکت چند ملیتی پاور پلنت توانسته‌اند دستگاه مولد برقی بسازند که تمامی محدودیت‌های پیشین ژنراتورها را پشت سر گذاشته و تحولی در عرصه اقتصاد انرژی سبز باشد.

000 which portable generator is best for camping a64ba0 1 1
پاور پلنت چیست؟

پاور پلنت ، نسل تازه‌ای از دستگاه‌های مولد برق است که به دلیل استفاده صددرصدی از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، یکی از اولویت‌های تکنولوژیک جهان در زمینه تولید انرژی محسوب می‌شود.
به گفته دانشمندان و محققان شرکت پاور پلنت ، اساس کارِ این مولد برقی که طراحی و ساخت آن 10 سال به طول انجامیده، برگرفته از یافته‌های فیزیکی پروفسور تسلاست؛ دستگاهی که در سایزهای مختلف از مولدهای برق خانگی تا مولدهای نیروگاهی عرضه می‌شود و می‌تواند تامین کننده برق متناسب با انواع کاربری‌ها باشد.

تولید برق پایدار

پایداری انرژی یکی از مهمترین مقوله‌های امروز حکمرانی سرزمینی خصوصا در حیطه صنعت و اقتصاد است. اساس کارِ مولدهای برق پاور پلنت بر مبنای همین ایده تولید و تامین برق پایدار در تمام جغرافیای کره زمین بنا شده است. سازندگان این مولد مدعی‌اند که مهم نیست در کجای جهان و برای چه اکوسیستمی نیاز به برق داشته باشید؛ پاور پلنت این قابلیت را دارد که در صحرای آفریقا و سرمای قطب شمال، تامین برق را بر عهده بگیرد. دلیل استقلال پاور پلنت از محل و کاربری مورد نیاز این است که این مولدها از ترکیبات ویژه و متمایزی برای سوخت اولیه استفاده می‌کنند که هم محیط‌زیستی هستند و هم قابلیت تجدیدپذیری.

تامین برق؛ از خودرو تا فضاپیما

اهمیت تولید برق پایدار از دریچه بررسی خسارت‌های نوسانِ برقی قابل ملاحظه است. شرکت پاور پلنت یکی از سیاست‌های توسعه‌ای خود را بر رفع همین مشکل استوار کرده است؛ مولدهای برق پاور پلنت علاوه بر اینکه هزینه قبض‌های برق را به صفر می‌رساند وسیله مناسب و امنی برای تامین برق انواع مصرف‌کنندگان ثابت (مصارف خانگی، شهری و نیروگاه‌ها و …) و مصرف‌کنندگان متحرک (همچون خودروهای سواری، قطارها و کشتی‌های اقیانوس‌پیما) به شمار می‌رود. دانشمندان این شرکت حتی فعالیت دستگاه را در شرایط خلاء آزمایش کرده‌اند و می‌گویند که پاور پلنت حتی می‌تواند در فضاپیماها نیز نصب شود.

asss
مزیت‌های رقابتی پاور پلنت

1- کاهش نیاز جهانی به نفت

سازندگان این دستگاه می‌گویند در صورت به کارگیری گسترده از پاور پلنت، این مبدل‌ها می‌توانند ظرف 10 سال، نیازهای جهان به سوخت‌های فسیلی چون گاز و نفت را به میزانِ لااقل 90 درصد کاهش دهند. رقمی که در صورت تحقق می‌تواند با میزان عرضه جهانی نفت خام برابری کند.

2-مبدل‌های برق سیار

یکی از مهمترین ویژگی‌های تکنولوژی پاور پلنت ، قابلیت استفاده آن در سایزهای مختلف است. نوعِ خودرویی این مبدل‌ها می‌توانند حتی در شرایطی که خودرو در پارکینگ خاموش و پارک شده است کار تامین برق مورد نیاز را انجام دهند. همچنین این قابلیت وجود دارد که پاور پلنت روی خودرو را به دستگاه تولید برقِ قابل حمل تبدیل کند. این کار خصوصا برای آنها که از ماینرها استفاده می‌کنند می‌تواند یک گزینه کاملا مقرون به‌صرفه باشد.

3-یک مبدل برق نامیرا

آزمایش‌های انجام شده نشان داده که مولد پاور پلنت تقریبا غیرقابل خرابی و با عمری بیش از 300 سال است. به عبارت ساده‌تر، یک پاور پلنت ، باتری‌ نامیرایی است که بدون مصرفِ سوخت‌های فصیلی و بدون تولید هرگونه آلایندگی، جریان الکتریسیته تولید می‌کند. بر این اساس این شرکت مدعی است که استفاده از این مولدها می‌تواند تا حد قابل توجهی خسارت‌های محیط زیستی تولید برق در جهان را کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بسیار مسخره و غیر علمی،🤣🤣🤣