کد مطلب: ۶۵۱۰۲۷

توسعه هوانوردی سبز در انگلیس با بودجه ۶۸۵ میلیون پوندی

توسعه هوانوردی سبز در انگلیس با بودجه ۶۸۵ میلیون پوندی

موسسه فناوری هوافضا (ATI) برای توسعه فناوری هوانوردی سبز ۶۸۵ میلیون پوند از دولت بریتانیا برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ دریافت می‌کند که افزایشی ۲۳۵ میلیون پوندی نسبت به دوره ۳ ساله قبلی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موسسه فناوری هوافضا (ATI) در بریتانیا، به منظور توسعه فناوری هوانوردی سبز، ۶۸۵ میلیون پوند از دولت برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ دریافت می‌کند. این مبلغ افزایشی ۲۳۵ میلیون پوندی نسبت به دوره ۳ ساله قبلی داشته است.

آن طور که Innovation News Network گزارش داده، ATI برای توسعه فناوری هوانوردی سبز ۶۸۵ میلیون پوند از دولت بریتانیا دریافت خواهد کرد. علاوه بر وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی، وزارت حمل و نقل نیز بودجه مشترکی را ارائه می‌کند. مجموع این سرمایه به بیش از یک میلیارد پوند می‌رسد.

هدف از بودجه هوانوردی سبز چیست؟

این بودجه برای سرمایه‌گذاری روی سیستم تحقیق و توسعه پیشرو در بریتانیا و حمایت از توسعه فناوری هواپیماهای بدون کربن و کم انتشار استفاده می‌شود.

این امر موقعیت بریتانیا را در خط مقدم پیشرفت فناوری سبز جدید قرار می‌دهد و در عین حال منجر به ایجاد هزاران شغل می‌شود. پروژه‌های قبلی پشتیبانی شده در این بخش شامل هواپیمای شش سرنشین هیدروژنی ZeroAvia -که بزرگترین هواپیمای این چنینی در جهان است- و توسعه بزرگ‌ترین و کارآمدترین موتور هواپیما توسط رولز رویس است.

برنامه آینده چیست؟

لی رولی، وزیر صنعت گفت: موسسه فناوری هوافضا از زمان شکل‌گیری آن در سال ۲۰۱۳، موفقیت بزرگی داشته است. در حال حاضر به نوآوری‌های پیشرو در جهان مانند هواپیماهای هیدروژنی و قطعات پرینت سه بعدی کمک مالی می‌کند.

او افزود: این پروژه‌ها در دنیای واقعی تأثیر می‌گذارند. آنها می‌توانند روزی به صنعت هوانوردی جهانی کمک کنند تا به صفر خالص تبدیل شود. تعهد امروز نشانه جاه‌طلبی فزاینده ما است و به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اعتماد به نفس می‌دهد تا در فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که هوانوردی غیرنظامی را به نسل بعدی می‌آورد.

فناوری هوانوردی سبز چگونه توسعه می‌یابد؟

مدیر عامل موسسه فناوری هوافضا، گری الیوت، افزود: «خوشحالم که تعهد دولت بریتانیا به سرمایه‌گذاری در هواپیماهای پایدار، امروز منجر به افزایش ۶۸۵ میلیون پوندی برای بخش هوافضای بریتانیا در طول دوره بررسی هزینه‌ها شده است. «با حمایت از رشد صنعت هوافضا و سرمایه‌گذاری دولتی، ATI می‌تواند در سه سال آینده بیش از یک میلیارد پوند در فناوری پیشرفته مورد نیاز برای حرکت به سمت اهداف خالص صفر سرمایه‌گذاری کند.

این به ما اجازه خواهد داد تا از آوریل بودجه ATI را برای برنامه‌های جدید باز کنیم. ما با BEIS و Innovate UK کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این بودجه باعث رشد اقتصادی بریتانیا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی می‌شود.»

برنامه ATI چیست؟

برنامه ATI در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و بیش از ۸۱ هزار شغل با ارزش ایجاد کرد. ۹۷ میلیارد پوند نیز به ارزش اقتصاد افزود. همچنین، این شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی را برای نوآوری‌های صنعتی و ساخت هوافضای غیرنظامی دارد. این برنامه از توسعه نسل بعدی فناوری هوانوردی سبز پشتیبانی می‌کند و در عین حال موقعیت رقابتی بریتانیا را در هوافضای غیرنظامی افزایش می‌دهد.

با توجه به موفقیت‌های ذکر شده، برنامه ATI تا سال ۲۰۳۱ تمدید شد. این تعهد به صنعت اطمینان می‌دهد که به سرمایه‌گذاری مشترک با دولت بریتانیا ادامه دهد. دولت بریتانیا در ۲۹ مارس ۲۰۲۲ تأیید کرد که برنامه ATI در ۴ آوریل ۲۰۲۲ برای برنامه‌های جدید بودجه، بازگشایی می‌شود.

چشم‌انداز دولت بریتانیا

رابرت کورتس، وزیر هوانوردی در این مورد گفت: در حالی که دولت آماده می‌شود تا استراتژی Jet Zero ما را در تابستان امسال منتشر کند، دیدن بودجه جدید برای حمایت از توسعه فناوری جدید هوافضا بسیار عالی است.

او بیان کرد: این بودجه، در کنار۱۸۰ میلیون پوند بودجه دولتی که قبلاً برای حمایت از سوخت‌های هوانوردی پایدار بریتانیا اعلام شده بود، نشان می‌دهد که چگونه از بخش هوانوردی خود برای کربن‌زدایی حمایت می‌کنیم و در عین حال نقش حیاتی آن در ارتباط مردم را حفظ می‌کنیم.

مهم‌ترین اخبار حوزه اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.