کد مطلب: ۴۳۴۱۶۰

اقتصاد جهان پس از کرونا

گسترش ویروس کرونا در بازارهای جهانی یک بحث جهان شمول بوده که تمام کشورها را درگیر خود کرده است.

طبیعتا این حادثه که جهانگیر است اقتصاد دنیا را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ماجرای کرونا بحث صنعت گردشگری دنیا، صنعت هواپیمایی، آژانسها و صنعت حمل ونقل و … را تحت تاثیر قرار داده و بر این اساس به طور طبیعی بازارهای مالی که بر مبنای خدمات و تجارت عمل می‌کنند تجارت بین کشورها به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بر همین اساس در حال حاضر بورس‌های جهان ریزش شدیدی داشته‌اند. در هفته گذشته پنج تریلیون دلار از ارزش کل بازارهای سرمایه از بین رفته است و وال استریت سقوط سنگینی داشته است. یا شاخص نزدک و شاخص داوجونز ریزشهای شدیدی داشته‌اند. شیوع ویروس چینی باعث فرار سرمایه‌گذاران از بازار دارایی‌های ریسک پذیر شده است.

ترس از گسترش ویروس کرونا می‌تواند اقتصاد جهان را به رکود بکشاند. در حال حاضر تجارت دنیا تحت تاثیر این مساله قرار گرفته و نگرانی نسبت به بازارهای واقعی، افت سرمایهگذاری ریسک نوبازارها را بالا برده است و روی بازارهای بین المللی اثر گذاشته است. این بازارهای مالی که تکیه بر بخش خدمات و گردشگری دارند اثرات خود را گذاشته است.

اقتصاد چین بعد از آمریکا دومین اقتصاد بزرگ دنیاست که بر اثر کرونا دچار رکود اقتصادی در تمامی حوزه‌ها از جمله تولید شده است. در آینده نزدیک سطح تقاضا از این کشور کم شده نگرانی از این حادثه در آینده که تمامی بخش‌های اقتصادی را به مخاطره می‌اندازد بالا رفته است. اگر این شرایط تداوم پیدا کند هیچ بعید نیست اقتصاد دنیا به شرایط بحرانی مالی سال 2008 برگردد.

منبع: آفتاب یزد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.