پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: سودای سعودی توسعه

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: سودای سعودی توسعه

حجم فایل صوتی: ۴۷.۱۲M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۲۰:۲۰ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، توافق با ایران، پیشنهادهای عجیب مالی به سوپراستارهای فوتبال جهان، ساخت بزرگترین شهرِ هوشمند جهان در دلِ کویر پادشاهی سعودی، اینها و موارد دیگر عربستان را به یکی از پرخبرترین کشورهای منطقه بدل کرده است. در پرونده امروز قصد داریم از دریچه آمار و ارقام کشف کنیم عربستان به دنبال چیست و چرا این کشور به عنوان کشورِ در صدد توسعه خاورمیانه انتخاب شده است.

این روزها نام عربستان نه فقط در رسانه‌های داخلی بلکه در کل جهان با صدای متفاوتی شنیده می‌شود؛ پادشاهیِ نفت‌خیزی که از جا برخاسته تا در نظمِ نوین جهانی جایگاهی برای خود دست و پا کند. من مریم میری هستم و در پنجاه و هشتمین پادکست از سری پادکست‌های اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز در قالب یک پرونده صوتی مفصل قصد داریم به چند پرسش شما درباره عربستان و خاورمیانه جدید پاسخ دهیم.

شباهت‌های فراوان جمعیتی، جغرافیایی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی ایران و عربستان را شانه به شانه همدیگر در طول این سالها به عنوان رقبای جدی به ثبت رسانده و حالا به نظر می‌رسد در این رقابت، عربستان است که برای یک دهه دیگر خود، خوابِ اقتصاد بدون نفت را دیده نه ایران.

خوشحالیم که این بار هم توانستیم در یک پرونده مفصل صوتی به سوژه مورد نظر شما بپردازیم، اگر برای هفته‌های آتی، سوژه پیشنهادی دارید، پادکست پرونده تجارت‌نیوز منتظر شماست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.