کد مطلب: ۱۵۸۲۹۹

وزیر ارتباطات:

اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام داخلی نیست

اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام داخلی نیست

اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام داخلی نیست و مخالفتی نیز با فعال بودن این سرویس در کشور وجود ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در جمع با اعلام حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی در کشور گفت: از روز گذشته حساب کاربری خود را در شبکه‌های «سروش»، «بیسفون پلاس»، «کلوب» و «تبیان» آغاز کرده‌ام و امیدوارم با حضور فعال خود در این شبکه‌ها، پاسخگوی سؤالات مردم باشم و همچنین در ترویج استفاده از شبکه‌های سرویس‌های داخلی مؤثر واقع شوم.

به گزارش تجارت نیوز، آذری جهرمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حضور در شبکه‌های داخلی به معنای محدودیت شبکه‌های خارجی خواهد بود، گفت: نه این موضوع درست نیست و ما نگاه سلبی در این حوزه نداشته و حضورمان به معنای حمایت از شبکه‌های داخلی صورت می‌گیرد و نه محدودیت.

وی با اشاره به فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در ایران همچون توئیتر گفت: استفاده از فیلترشکن غیرقانونی است و من به عنوان وزیر ارتباطات، مجوز ورود بدون فیلتر به اینترنت دارم و از این جهت از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام و مخالفت‌هایی که با این سرویس وجود دارد، تأکید کرد: این اختلالات به هیچ عنوان مربوط به ما نیست و مخالفتی نیز با فعال بودن این سرویس در کشور وجود ندارد.

وی در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام نیز به گفت: مذاکره برای رفع فیلتر این سرویس در حال انجام است، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم که آن را اعلام کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر حمایت مالی و معنوی از بازی‌های رایانه‌ای در کشور گفت: هم‌اکنون حوزه بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه در دنیا است و ما نیز باید برای افتخارآفرینی جوانان ایرانی تسهیلات به این بخش اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش این است که سرویس‌های مورد نیاز بازی‌های رایانه‌ای در ایران با کیفیت بالا طراحی شود، اضافه کرد: امروز تاخیر طبیعی در بازی‌های آنلاین حدود ۱۰۰ میلی ثانیه است، اما ما شاهد هستیم که برخی از این بازی‌های خارجی بالغ بر ۴۰۰ میلی‌ثانیه در شبکه کشور تاخیر دارند که با استاندارد جهانی فاصله دارد و کارآیی بازی را از بین می‌برد، به همین دلیل طراحی فنی شبکه به سمت اینکه بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که کاربران ایرانی بتوانند در بازی‌های آنلاین بین‌المللی شرکت کنند، مدنظر ما قرار دارد.

واعظی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان وام در قالب تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به تولیدکنندگان بازی‌های آنلاین در سال گذشته خبر داد و گفت: از آنجایی که بازی رایانه‌ای یکی از صنایع سودآور است، وزارت ارتباطات با حمایت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بر تقویت این صنعت تاکید دارد.

جهرمی در مورد ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای در کشور گفت: گیم یکی از چهار حوزه پرطرفدار در میان کاربران فضای مجازی در دنیا است و انتقال مفاهیم، فرهنگ‌سازی و تربیت از طریق بازی‌های رایانه‌ای در دنیا رایج است، بر این اساس ما نیز نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته و یکی از محورهای اصلی شبکه اطلاعات را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: در همین حال قرار است کمیته‌ای با همکاری وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات و معاونت علمی رئیس‌جمهور در راستای ساماندهی بازی‌های خارجی در کشور و تقویت بازار بازی‌های داخلی تشکیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد انتقال سرور بازی‌های آنلاین خارجی پرطرفدار به ایران توضیح داد: در این زمینه هماهنگی‌هایی با وزارت ارشاد انجام شده است و مذاکراتی نیز با ارائه‌کننده‌های بازی‌های خارجی صورت گرفته که تاکنون دو مورد نیز تقریبا به تایید رسیده است.

وی ادامه داد: برخی بازی‌ها رایگان بوده و انتقال سرور و ایجاد یک نود در کشور ما از سوی سرویس دهنده‌های خارجی به راحتی قابل انجام است که در این زمینه در حال مذاکره هستیم، اما برخی بازی‌ها نیز از نظر وزارت ارشاد با ایراداتی همراه است که باید مذاکرات خود را برای این بازی‌ها انجام دهیم و تغییر چارچوب‌ها و پارامترهای موردنیاز ما متناسب با فرهنگ جامعه صورت گیرد که این موضوع در حال پیگیری است.

وی گفت: وزارت ارتباطات برای ارائه سرویس باکیفیت به کاربران بازی‌های رایانه‌ای نیاز به هماهنگی با وزارت ارشاد ندارد، اما فعالیت محتوایی بازی‌ها باید از سوی وزارت ارشاد صورت گیرد.

وزیر ارتباطات همچنین از پیگیری اجرایی شدن قانون کپی‌رایت در این حوزه خبر داد و گفت: موضوع مالکیت فکری و معنوی و نیز حفظ حریم خصوصی کاربران فضای مجازی یکی از نیازهای حمایتی کسب‌وکارهای نوپا محسوب می‌شود و در این زمینه کارگروه حقوقی وزارت ارتباطات در حال بررسی برای بازتعریف این قانون است.

وی گفت: قصد داریم لایحه‌ای تنظیم کنیم که حوزه مالکیت فکری و معنوی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و این لایحه را به دولت ارائه داده تا برای تصویب به مجلس دهد. در این خصوص با مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال همکاری هستیم.

در بازدید وزیر ارتباطات از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای، فینال لیگ فوتبال رایانه‌ای (لیگ pes) برگزار شد و وزیر ارتباطات جایزه این مسابقات را به برنده آن اهدا کرد.

قرار است برنده این بازی‌ها به مسابقات قهرمانی جهان در فوتبال رایانه‌ای معرفی و اعزام شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.