کد مطلب: ۵۸۷۳۷۳

علت اختلال و کندی اینترنت روزهای اخیر چیست؟

علت اختلال و کندی اینترنت روزهای اخیر چیست؟

مدتی است که در برخی از مناطق ایران، کاربران از اختلال و کندی اینترنت شکایت دارند و این موضوع، مردم و به‌خصوص صاحبان کسب‌و‌کار‌های اینترنتی را نگران کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از مردم، این اختلالات را با شروع جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، مرتبط دانسته‌اند و این موضوع بر میزان نگرانی آن‌ها افزوده است.

در راستای پیگیری علت اختلال و کندی اینترنت و پرس‌وجو از اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت، آن‌ها عنوان کرده‌اند که زیرساخت‌های شبکه آن‌ها مشکلی ندارد و علت این مشکل، کمبود و کیفیت پایین پهنای باندی است که از شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گیرند.

تایید اختلال و کندی اینترنت

حسین فلاح‌جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیرو شکایت‌های مطرح شده در این رابطه، اختلال و کندی اینترنت تایید کرد؛ اما علت آن را شروع سال تحصیلی جدید و افزایش استفاده از اینترنت به علت شرکت دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های مجازی دانست.

فلاح افزود که در راستای حل این مشکل، جلسه‌ای با اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شده و نقاط دارای مشکل در اپراتورها و شرکت زیرساخت، شناسایی شده است و قرار شده نسبت به رفع مشکل و توسعه‌های لازم اقدام شود. فلاح همچنین این اطمینان را داد که سازمان تنظیم مقررات نیز، پیگیری‌های لازم را تا زمان حل کامل این مشکل انجام خواهد داد.

منبع: آی تی رسان

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.سرعت اینترنت جدیدا خیلی پایین است،بسته های اینترنت گران.شبهای مافیا۳،فصل ۵،قسمت ۱ با کیفیت تکه تکه، نگاه کردیم به خاطر سرعت اینترنت.ولی درکل خیلی جالب بود.باتشکر

  • ناشناس

    طرح صیانت رو دارن اروم اروم پیاده میکنن از اول هم اصرار بر حضوری شدن کلاسها بخاطر همین بود و گرنه پارسال با همین تعداد تلفات همه جا رو قرمز اعلام کرده بودن و تعطیل

  • ناشناس

    ظاهرا ما نامحرم هستیم و نباید علت اصلی را بدانیم