کد مطلب: ۶۸۸۴۳۱

ادعای کلاهبرداری توییتر رد شد/ ایلان ماسک شکست خورد؟

ادعای کلاهبرداری توییتر رد شد/ ایلان ماسک شکست خورد؟

ایلان ماسک شبکه اجتماعی توییر را به دلیل مخفی کردن تعداد بات‌ها، به کلاهبرداری متهم کرده بود، اما تیم حقوقی این شبکه اجتماعی این ادعا را رد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش ایلان ماسک شبکه اجتماعی توییر را به دلیل مخفی کردن تعداد واقعی بات‌ها، به کلاهبرداری متهم کرده بود، اما تیم حقوقی این شبکه اجتماعی این ادعا را رد کرد.

ماجرای خرید توییتر توسط ایلان ماسک ماه‌هاست که به سوژه مهمی برای کاربران تبدیل شده‌است. چرا که هنوز هدف ایلان ماسک از ایجاد جنجال‌ها و چالش‌های متفاوت برای توییتر مشخص نیست.

با وجود این به نظر می‌رسد که این بار تیم حقوقی توییتر توانسته است که ادعای ثروتمندترین فرد جهان را در رابطه با استفاده توییتر از بات‌ها و اکانت‌های غیرمعتبر رد کند.

ماجرای شکایت ایلان ماسک از توییتر

به نقل از دیجیاتو ، دادگاه توییتر و ایلان ماسک از ۲۵ مهر ماه آغاز خواهد شد. حالا ثروتمندترین فرد جهان، این شبکه اجتماعی را به دلیل پنهان کردن تعداد واقعی بات‌های پلتفرم خود به «کلاهبرداری» متهم کرده است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، در جدیدترین قسمت از جدال توییتر و ماسک، تیم حقوقی رئیس تسلا در پرونده حقوقی خود ادعا کرده که ۱۰ درصد از کاربران فعال روزانه این شبکه اجتماعی که تبلیغات را مشاهده می‌کنند، حساب‌های غیر معتبر هستند.

در این پرونده جدید، تیم حقوقی ماسک اعلام کرد که در تحقیقات خود با استفاده از ابزار Botometer، نسبت به چیزی که توییتر ادعا کرده بود (یعنی ۵ درصد)، حساب‌های غیرمعتبر بسیار بیشتری را در این شبکه اجتماعی پیدا کرده است.

این ابزار که از الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده می‌کند توسط دانشگاه ایندیانا طراحی شده و می‌تواند با بررسی فعالیت حساب‌های توییتر، احتمال بات بودن آن‌ها را تشخیص دهد.

وکلای ماسک با چنین ادعایی، اعلام کرده‌اند که توییتر با پنهان کردن تعداد بات‌ها، به نوعی از خریده نشدن شرکت خود توسط ماسک جلوگیری کرده‌اند.

آن‌ها همچنین گفتند: «توییتر به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد چشم انداز شرکت خود، تعداد حساب‌های نادرست و اسپم پلتفرمشان را به اشتباه شمارش کرده است. افشاگری‌های توییتر به آرامی آشکار شد و آن‌ها حتی اطلاعات خود را برای جلوگیری از افشای تقلب در اختیار ماسک قرار ندادند.»

پاسخ توییتر به تیم حقوقی ماسک

در همین حال، توییتر نیز با تشکیل پرونده حقوقی خود، پاسخ تیم ایلان ماسک را داد. در پی آن ادعای آن‌ها را «کاملا نادرست، از نظر قانونی ناکافی و از نظر تجاری بی ربط» خوانده‌است.

این شرکت همچنین گفت Botometer ابزار غیرقابل اعتمادی است. همچنین حتی یک بار حساب خود ایلان ماسک در توییتر را «به احتمال زیاد ربات» تشخیص داده‌بوده است.

اگر به یاد داشته باشید، توییتر از مدت‌ها قبل ادعا کرده که تعداد بات‌های پلتفرم آن کمتر از پنج درصد است. پس از آن ماسک خرید خود را به حالت تعلیق درآورد تا صحت این ادعا را اثبات کنند. حالا باید تا پاییز صبر کرد تا پرونده آن‌ها به‌طور قانونی جلو برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.