خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۶۲۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نتفلیکس استودیوی بازی راه‌اندازی می‌کند

نتفلیکس استودیوی بازی راه‌اندازی می‌کند

شرکت تولید کننده‌ محتوای نتفلیکس اعلام کرده‌ است که قصد دارد استودیو بازی مختص به خود را در کشور فنلاند راه‌اندازی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اخبار منتشر شده‌ شرکت تولید کننده‌ محتوا نتفلیکس در حال راه اندازی استودیوی بازی‌های ویدیویی خود است. سال گذشته‌ بود که این شرکت اعلام کرد قصد دارد جایگاه خود را در صنعت بازی تثبیت کند.

این شرکت بازی که در هلسینکی فنلاند مستقر است، توسط مارکو لاستیکا، مدیر اجرایی سابق Zynga و Electronic Arts هدایت خواهد شد. همچنین، نتفلیکس قبلاً شرکت‌های بازی کوچکی مانند استودیوی Night School توسعه‌دهنده Oxenfree را خریداری کرده‌ است. اما به نظر می‌رسد اکنون فراتر رفته‌ و می‌خواهد یک استودیو ویژه و مختص به خود را داشته‌ باشد.

امیر رحیمی، معاون نتفلیکس استودیوی بازی سازی، در یک پست وبلاگی از «چشم انداز ساخت یک استودیوی بازی سازی در سطح جهانی» خبر داد.

در ماه آوریل، نتفلیکس اعلام کرد که ۲۰۰ هزار مشترک از دست داده‌ است و این اولین ضرر سه ماهه از سال ۲۰۱۱ بود. قیمت سهام آن نیز ۳۵ درصد کاهش یافت و بیش از ۵۰ میلیارد دلار (۴۶٫۵ میلیارد پوند) از ارزش بازار شرکت پاک شد.

پس از آن نتفلیکس تقریباً یک میلیون مشترک را بین آوریل تا جولای ۲۰۲۲ از دست داد که بیشترین مشترک در تاریخ آن است، اگرچه هنوز بیش از ۲۲۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد.

چرا نتفلیکس فلاند را انتخاب کرد؟

نتفلیکس، شرکت Next Games مستقر در هلسینکی را در مارس ۲۰۲۲ خریداری کرد. این شرکت قبلاً با توسعه‌ دهند‌ه بازی که یک بازی موبایلی بر اساس سری موفق نتفلیکس به نام Stranger Things ساخته‌ بود، رابطه کاری داشت.

در آن زمان، نکست گیمز توسط مایکل وردو، معاون گیمز نتفلیکس، به عنوان «استودیوی اصلی در یک منطقه استراتژیک و بازار استعدادهای کلیدی» کنترل می‌شد.

محقق بازی Annakaisa Kultima که در هلسینکی زندگی می‌کند، می‌گوبد که خرید این استدیو کوچک بازی در تصمیم نتفلیکس برای داشتن یک شرکت مجزا برای صنعت بازی‌، نقش داشته‌ است.

این محقق می‌گوید:«ما در یکی دو دهه گذشته در صنعت بازی سازی عملکرد خوبی داشته‌‌ایم، اما بازی‌ها در جایی که ساخته شده‌اند برچسب گذاری نمی‌شوند.

از این منظر، فکر می‌کنم دلیلش این است، آن‌ها می‌دانند که استعدادها در فنلاند مستقر هستند - [توسعه‌دهنده کلش آف کلنز] سوپرسل در هلسینکی در مرکز شهر است و [توسعه‌دهنده پرندگان خشمگین] Rovio Entertainment و [توسعه‌دهنده کنترل] Remedy Entertainment در اسپو هستند که هم مرز با شهر است.»

بازی فقط برای موبایل عرضه می‌شود؟

نتفلیکس در سال‌های اخیر علاقه فزاینده‌ای به صنعت بازی نشان داده‌ است. چندین سری بر اساس بازی‌ها مانند Arcane (بر اساس League of Legends) و Cyberpunk: Edgerunners (بر اساس Cyberpunk: 2077) منتشر کرده‌ است.

نتفلیکس همچنین، در حال همکاری نزدیک با یوبی سافت است. محصول این همکاری توسعه یک سریال تلویزیونی Assassin's Creed با اکشن زنده و هم یک بازی موبایل انحصاری نتفلیکس خواهد بود.

با وجود این هنوز مشخص نیست که آیا استودیوی نتفلیکس قصد دارد بازی‌هایی را منحصراً برای موبایل توسعه دهد یا بازار کنسول‌های خانگی را نیز هدف قرار دهد.

اریک سوفرت، یک تحلیلگر مستقل صنعت، در این باره گفته‌ که فکر می‌کند نتفلیکس در حال انجام «سرمایه گذاری‌های بسیار قابل توجهی» در صنعت بازی است.

او گفت: «اگر آنها بخواهند از مقدار زیادی IP که دارند استفاده کنند، احتمالا باید تعداد زیادی از آن بازی‌ها را خودشان بسازند، زیرا کار با ناشران خارجی در معاملات مجوز IP بسیار خسته کننده و پیچیده می‌شود.»

آنها داده‌های زیادی در مورد ترجیحات مشتری در بخش محتوای پخش ویدیو دارند، حس من این است که آنها احتمالاً می‌توانند بخشی از آن را تحمل کنند و ساخت بازی‌ها را سرانجام برسانند.»

این در حالی است که در حال حاضر کاربران گیمر در کشور ما با قطعی اینترنت روبه رو هستند و امکان فعالیت در این فضا را ندارند. احتمالا گیمرها در این چند روز قطعی اینترنت متحمل ضررهای بسیاری شدند و البته فعلا مشخص نیست چه زمانی قطعی و کندی سرعت اینترنت رفع خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.