کد مطلب: ۳۷۲۰۴۶

بنیان‌گذار «الوپیک» در گفتگو با تجارت‌نیوز:

بدون بنزین سهمیه‌ای، افزایش قیمت خواهیم داشت

بدون بنزین سهمیه‌ای، افزایش قیمت خواهیم داشت

مدیرعامل و بنیانگذار «الوپیک» می‌گوید که در صورت دریافت نکردن سهمیه کافی برای پیک‌هایش، سیاست افزایش نرخ کرایه را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود تکذیب شدن سهمیه‌بندی بنزین و اجرا نشدن آن تا اطلاع بعدی، استارتاپ‌های حمل‌ونقل آنلاین اما از حضور در جلسات تخصیص سهمیه‌بندی بنزین خبر می‌دهند و مدیرعامل و بنیانگذار « الوپیک » می‌گوید که در صورت دریافت نکردن سهمیه کافی برای پیک‌هایش، سیاست افزایش نرخ کرایه را در دستور کار قرار می‌دهد.

مهدی نایبی با تایید اینکه در جلسات سهیمه‌بندی بنزین برای استارتاپ‌های حمل‌ونقل آنلاین حضور داشته، اضافه می‌کند: همه در این جلسات بودیم، البته هنوز بحث سهمیه‌بندی مشخص نشده و حتی روند اجرای سهمیه‌بندی استارتاپ‌های حمل‌ونقل هم روشن نیست. با این حال ما برای پیک‌هایمان حداکثر سعی‌مان را می‌کنیم که بتوانیم میزان زیادی از سهمیه‌بندی را دریافت کنیم.

او اضافه می‌کند: در صورت اختصاص نیافتن سهمیه مانند همه هزینه‌هایی که در این مدت افزایش یافته، ما هم باید خودمان را نسبت به وضعیت جدید تنظیم کنیم. وقتی تورم کشور از 10 تا 20 درصد بیشتر می‌شود، پیش‌بینی افزایش قیمت خدمات باید طبیعی باشد.

او همچنین در توصیه‌ای به استارتاپ‌های نوپا برای حفظ وضعیتشان در شرایط بحران اقتصادی کنونی می‌گوید: باید همه استارتاپ‌های نوپا خودشان را به نقطه سربه‌سر برسانند، چرا که مشکل اصلی همه استارتاپ‌ها عبور از دره معروف به مرگ است. وضعیتی که عملا سودی نمی‌توانند داشته باشند؛ شرکت‌هایی که بتوانند آن دره را رد کنند، از نظر هزینه‌ای می‌توانند به نقطه‌ای برسند که درآمدزایی داشته باشند تا بتوانند هزینه‌هایشان را تامین کنند.

نایبی 1

نایبی توصیه می‌کند استارتاپ‌ها در شرایط بحرانی به همکاری بیشتر و ادغام توجه کنند.

نایبی با تاکید بر اینکه الوپیک و چند استارتاپ محدود با گذر از این وضعیت توانستند در این چند سال زنده بمانند، ادامه می‌دهد: مساله‌ای که ما داریم این است که کلی استراتژی و مساله پیشرفت و بیزینس آنلاین‌های مختلف داشتیم که فعلا نمی‌توانیم در این شرایط اهدافی را که در سر داشتیم، دنبال کنیم، بنابراین بیشتر بحث استقامت مهم است و یکی از پیشنهادهایی که من به خیلی از شرکت‌ها دادم این است که شرکت‌ها در این اکوسیستم با هم همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و به صورت ادغام، همکاری مشترک یا جوین ونچر ادامه کار بدهند.

مدیرعامل الوپیک، اضافه می‌کند: در مرحله دوم شرکت‌ها باید سعی کنند کمتر سرمایه از دست بدهند و در این شرایط بحرانی کنترل شرکت‌هایشان را به دست بگیرند.

او با اشاره به اینکه از سوی دیگر بحران را باید به صورت فرصت نگاه کرد، ادامه می‌دهد: خیلی از شرکت‌هایی که در ایران فعال هستند به نرم‌افزارهای زیادی نیاز دارند. نرم‌افزارهایی که برای فرستادن اس‌ام‌اس، پوش‌نوتفیکیشن، سرورها، نقشه و بسیاری موارد دیگر نیاز است. تا پیش از این برای استفاده از این نرم‌افزارها از سرورهای خارجی استفاده می‌شد اما به دلیل تحریم و مشکلات اقتصادی استفاده از این سرورها سخت شده و حتی از نظر پرداخت هم به دلیل افت ارزش ریال، استفاده از این خدمات مبلغ بالایی را شامل می‌شود. بنابراین حالا فرصت خوبی است برای ایرانیان که بیزینس مدل‌های مختلفی را ارائه بدهند.

او درباره ریسک مشارکت با گزینه‌های سرمایه‌گذاری که مورد تحریم آمریکا هستند، می‌گوید: اگر در این شرایط با این دید نگاه کنیم، اصولا جذب سرمایه غلط است. ارگانی مثل بانک ملی را در نظر بگیرید که آنها هم تحریم شدند و وقتی چنین ارگانی تحریم است، باید گفت عملا بخش قابل توجهی از کشور در دایره تحریم قرار گرفته‌ است. بنابراین باید دنبال همکاری‌های استراتژیک بود. حتی اگر دنبال منابع مالی بروید که تجربه سرمایه‌گذاری در استارتاپ را نداشته باشد اما تجربه استفاده از ارزش افزوده استراتژیک داشته باشد، می‌تواند در دسترسی به کاربران تازه‌ای که شما نمی‌توانید بهشان دسترسی داشته باشید، مفید باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.