کد مطلب: ۵۸۰۹۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بزرگ‌ترین انقلاب یک قرن اخیر! / چرا رمزارزها مهم‌اند؟

بزرگ‌ترین انقلاب یک قرن اخیر! / چرا رمزارزها مهم‌اند؟

ما رمزارزها را اینگونه تعریف می‌کنیم: یک پلتفرم مبادله دیجیتال با پشتوانه پول دیجیتال برای تضمین معاملات و تایید انتقال دارایی‌ها.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بسیاری عقیده دارند بیت‌کوین بزرگ‌ترین انقلاب قرن اخیر بود اما سوال اینجاست که چرا همه بیت‌کوین را انقلاب می‌دانند؟ بیت‌کوین سیستم معاملات را متحول کرد و واسطه‌ها را از معاملات حذف کرد. طبیعتا حذف واسطه‌ها هزینه تراکنش را کاهش می‌دهد و وابستگی معاملات به نهادی مانند بانک را از بین می‌برد.

بیت‌کوین یک سیستم جامع است و ما هرگز شک نخواهیم داشت که پولی که از سمت کسی برای شما فرستاده می‌شود بدون نیاز به واسطه برای تایید به دست شما می‌رسد و کاملا قابل استفاده است.

هر تراکنش بیت‌کوین به یک بلاک اضافه می‌شود و این بلاک‌ها در انتها به بلاکچین اضافه می‌شوند و هیچ کس نمی‌تواند بلاک‌های قبلی را پیش از تایید دستکاری کند.

اگرچه عمر ارزهای دیجیتال کم است و این نوع دارایی در چند سال گذشته طرفدار چندانی نداشت اما حالا میلیون‌ها نفر در برخی از کشورها از این نوع دارایی برای پرداخت‌های روزانه خود استفاده می‌کنند. در ایران هم دارایی دیجیتال طرفداران زیادی دارد و حتی در برخی موارد خانه و ماشین با بیت‌کوین معامله می‌شود. این نوع دارایی در دوره‌ای که ایران تحریم است بسیار مفید واقع شد و درست زمانی که بانک‌های جهانی به دلیل عدم تصویب FATF تراکنشات خود را با ایران قطع کردند کافی است چند کلیک ساده انجامخ دهید تا به شخصی در آن سوی ینگه دنیا پول انتقال دهید.

اما یک پرسش اساسی این است که این همه بیت‌کوین از کجا آمده؟

افردای هستند که فرایند تایید تراکنش‌ها در بلاکچین را انجام می‌دهند و به آن‌ها استخراج‌کننده می‌گویند. استخراج‌کنندگان رمزارزها بلاک‌های جدید را استخراج و تایید می‌کنند و به عنوان پاداش حفظ ایمنی شبکه بیت‌کوین تولید شده از بلاک‌ها را در اختیار می‌گیرند.

دلیل نیاز ما به عنوان بخشی از بلاکچین امنیت شبکه است. تحت سیستم اثبت کار استخراج‌کنندگان باید برای تایید بلوک‌ها برق مصرف کنند و تحت این پوشش حمله هکرها به سیستم ماینرها اصلا صرفه اقتصادی ندارد و امنیت به وجود می‌آید.

چرا رمزارزها اهمیت دارند؟

امروزه ما از ارزها رایج برای معاملات روزانه استفاده می‌کنیم که توسط دولت‌ها صادر می‌شود و بانک‌ها این پول را کنترل می‌کنند و عرضه و انتشار این ارز را مدیریت می‌کنند.

بانک‌ها همیشه با چاپ پول زیاد باعث افزایش تورم شدند و گاهی حتی پول صاحبان سرمایه را گروگان می‌گیرند و این موسسات ممکن است به دلیل تعطیلات آخر هفته معاملات شما را عقب بیاندازند.

پس از بحران مالی سال ۲۰۰۷ شخصی یا گروهی به نام ساتوشی ناگاموتو بیت‌کوین را ایجاد کرد و این پلتفرم را به عنوان یک سیستم پول نقد الکتریکی توصیف کرد. اولین بلاک در بلاکچین بیت‌کوین حاوی این پیام بود:

«صدراعظم در آستانه کمک مالی دوم به بانک‌ها»

این پیام ضربه‌ای بود به سیستم بانکی فعلی چون بسیاری از بانک‌ها در مواجهه با پیامدهای ناشی از بحران مالی نتوانستند سرپا بمانند و برای ادامه حیات از دولت‌ها پول گرفتند. دولت هم با چاپ پول به کاهش ارزش پول ملی دامن زد. بسیاری می‌گویند اگر پول متمرکز که در اختیار اشخاص خاص باشد یعنی فساد.

اما با پیدایش بیت‌کوین بسیاری از افراد آینده مالی جدیدی را پیدا کردند که داراییشان در اختیار کسی جز خودشان نیست. این یعنی یک انقلاب.

این انقلاب جهانی‌ست و هر کسی در سراسر جهان می‌تواند به این شبکه متصل شود و از امنیت بالایی برخوردار است چون بعد از تایید بلاک کسی نمی‌تواند تاثیری بر آن بگذارد اما باید مطمئن شوید کیف پول خود را امن نگه می‌دارید.

بیت‌کوین بازاری شفاف دارد و تک تک تراکنش‌ها قابل بررسی است و معامله بر بستر بلاکچین هیچ محدودیت زمانی ندارد و بازار شبانه روز بیدار است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.