کد مطلب: ۶۷۸۷۸۹

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های کاربران:

بسته اینترنت رایگان دولت فعال نمی‌شود؟

بسته اینترنت رایگان دولت فعال نمی‌شود؟

وزیر ارتباطات هفته گذشته از اعطای بسته‌های اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه خبر داد. اما برخی از کاربران اعلام کردند که به دلایل مختلف، قادر به فعالسازی این بسته‌ها نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اینترنت رایگان برای دهک‌های پایین جامعه، یکی از وعده‌های ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات ۱۴۰۰ بود. وعده‌ای که زمزمه‌های اجرایی شدن آن پس از ۱۰ ماه از شروع به‌کار دولت سیزدهم به گوش می‌رسد.

هفته پیش بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که بسته‌های اینترنت رایگان برای سه دهک درآمدی اول جامعه فعال می‌شود. اما به نظر می‌رسد که مشمولان این بسته‌های اینترنتی برای فعالسازی آن با برخی مشکلات مواجه شدند.

عدم تطابق شماره با کد ملی

بسیاری کاربران در پیام‌هایی به تجارت‌نیوز اعلام کردند که با وجود اینکه جزو سه دهک پایین جامعه هستند؛ اما نمی‌توانند بسته اینترنت رایگان را فعال کنند. چرا که با خطای عدم تطابق کد ملی با شماره تلفن همراه مواجه می‌شوند.

«من کد ملی رو میزنم میگه کد ملی با شماره تطابق ندارد.»

« خودم دهک اولم، وارد سایتی که آدرس دادین، شدم. همه اطلاعاتمم درست بود و تأییدش کرد. حتی کد پستی‌مونم خودِ سایت بطور دقیق و درست نمایش داد. خلاصه همه اطلاعاتم رو دقیق آورد. ولی وقتی تأیید نهایی رو زدم، خطا میزنه و میگه کد شما درست نیست! وقتی میخوان بهونه بیارن و امتیازی به مردم فقیر و ضعیف ندن، آخرش خطا میزنه. همه اطلاعاتمو درست و دقیق دارن و از ثبت احوال استعلام میگیرن، شماره ملی و شماره تماس و کد پستی و خلاصه همه اطلاعاتمون رو دقیق دارن، ولی آخرش بهونه میارن.»

«ببخشید ننوشت برای شما که کد ملی با شماره تطابق ندارد؟ چرا من هر چی میزنم میزنه کد ملی با شماره تطابق ندارد!»

«برای ما میگه کد ملی با شماره همراه همخوانی نداره! در حالیکه همه اسناد پدر من با همین کارت ملی و همین شماره همراه ثبت شده.»

کد فعالسازی بسته اینترنت رایگان ارسال نمی‌شود

با این حال برخی از کاربران نیز موفق به ثبت درخواست خود برای دریافت اینترنت رایگان شده‌‌اند، اما کد نهایی فعالسازی برای آن‌ها ارسال نمی‌شود.

«سلام برای من ثبت شد. هنوز که پیامی نیومده که کی نت برام فعال میشه. کسی خبر نداره کی فعال میشه؟ دیشب ساعت یک شب فقط ثبت شد.»

«کی فعال می‌شه؟ من با کد ستاره چهار ستاره ۱۲۳۴مربع ثبت‌نام کردم. نوشت انجام شد. ولی فعال نشد.»

«من بار اول نشد دوباره زدم قبول کرد وثبت نام شدم. حالا کی فعال میکنن اینترنتو؟ از اپراتورها پرسیدم گفتن فعلا چیزی به ما نگفتن درصورتی که اعلام کنن ما پیامک میفرستیم حالا ببینیم ایا فعال میشه یا نه.»

مهدی سالم، مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات اعلام کرد که «در گام نخست، پس از ثبت‌نام سرپرست خانوار دهک‌های اعلام شده، از طریق پنجره واحد خدمات دولت my.gov.ir یا با وارد کردن #۱۲۳۴*۴*، نحوه و زمان فعال‌سازی این بسته اعلام می‌شود.» با وجود این، هنوز جزئیات این بسته دقیقا مشخص نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا راننده تریلی

    سلام.من هم همان روزهای اول ثبت نام کردم .
    ثبت نامم تکمیل شد و نوشت که با موفقیت ثبت نام شدین.
    چندروز بعد دوباره با کد ستاره ۴ …….وارد شدم نوشت این شماره قبلا ثبت نام شده است ولی الان که ۱۴ مرداد ماه هست هنوز خبری از کد فعالسازی وبسته نیست.

  • سیدمرتضی

    من ثبت نام کردم نوشت اطلاعات شماثبت شدچندروزبعددوباره کدستاره 4روزدم نوشت شمابرای اینترنت رایگان ثبت شده ایداحتیاج به ثبت نام مجدد نیست الان که میگن اینترنت فعال شده برامن اصلافعال میست یکی نیست بهشون بگه شماکه میدونیدقشردهک یک تاسه چه کسانی هستند خودتون براشون فعال کنیدچه احتیاج به ثبت نام هسته

  • شقایق فرومایه

    پس کووووووو😵

  • هادی عامل

    کسی واسش فعال شده؟

  • فرشاد سری

    دو هفتس منتظریم
    این چ وضع رسیدگی به امور مردمه
    کودوم نهاد باید پاسخگو باشه ؟
    هیچ سایتی ام پوشش نمیده اخبارو
    فقط همون اول کلی شوی تبلیغاتی راه انداختن

  • شروین وکیلی

    مثل همیشه
    ثبت نام بی فایده تکلیف را روشن کنید
    فعال میشود یا خیر

  • ناشناس

    من همان روز اول ثبت نام کردم ولی فعال نشدفکر کردم فقط بران فعال نشده😄😄ولی انگار

  • ناشناس

    سلام من هم مددجو کمیته امداد هستم و خانم بی سرپرست هیچ ندارم متاسفانه بااینکه مددجو هستم هم یارانتان رو کم کردن وهم سهام عدالت اینترنت هم نمیدن ومن رو جزو گروه چهارم آوردن.بهتر بودن اینها رو به همان کمیته امداد واگذار میکردید که به همه بدن واگردرسهام عدالت و یارانه موردی هست برطرف کنند که حقی ضایع نشودومشکل این قشر ضعیف حل شود نه اینکه به یک عده بدن واز یک عده بگیرن در حالی که بشدت نیازمنده

  • مهدی

    واسه من که فعال شده

    • سارن

      میشه بگید چطور فعالش کردید ،برای من پیامک اومد که بعد از بیست و چهار ساعت اینترتم فعال میشه ایا نیاز به وارد کردن کدی هست ممنون

  • فریدون

    برای من فعال شد

  • ناشناس

    میخواستم آمار بگیرن. که گرفتن. تمام. نا حالا چی رایگان دادن که این دوم باشه.